نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران فرصتی برای نمایش کرمانشاه/ کرمانشاه میزبان شایسته مسافران نوروز خواهد بود


نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران فرصتی برای نمایش کرمانشاه/ کرمانشاه میزبان شایسته مسافران نوروز خواهد بود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه ضمن تاکید بر لزوم آماده شدن همه دستگاه‌های ذیربط استان برای میزبانی از مسافران نوروزی گفت: با برنامه‌ریزی مناسب باید کرمانشاه را آماده استقبال شایسته از مسافران نوروز کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، طهماسب نجفی، روز پنجشنبه ۲۸ دیماه در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که با حضور دستگاه‌های عضو ستاد برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به تقارن نوروز امسال با ایام ماه مبارک رمضان، باید تدابیر خاصی برای این ایام اندیشیده شود که هم به استقبال ماه مبارک رمضان و هم سفرهای نوروزی برویم.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: تمام دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان باید به مانند سالهای گذشته همکاری مناسبی را برای این ایام داشته باشند.

او افزود: میراث‌فرهنگی به عنوان دبیرخانه ستاد خدمات سفر باید دوندگی های بیشتری نسبت به سایر دستگاه ها داشته باشد تا شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه باشیم.

نجفی ادامه داد: امسال در ایام اربعین ظرفیت‌های زیرساختی خوبی در استان ایجاد شده که در ایام نوروز هم از آنها استفاده می شود، احداث ۵۳۶ سرویس بهداشتی از کنگاور تا غرب استان ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده مسافران فراهم کرده است.

او در ادامه تاکید کرد: برای احصاء مشکلات زیرساختی مسیرهای اصلی استان باید یک کارگروه ویژه با حضور چند دستگاه ذیربط تشکیل شود و تمام زیرساخت های استان را اعم از مجتمع‌های خدماتی رفاهی، نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و … در محورهای مختلف استان بررسی و مشکلات را شناسایی کنند تا توسط دستگاه مربوطه رفع شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات طبق دستور استاندار پاره ای از اقدامات همچون زیبا سازی فضای شهری که قرار است برای ایام نوروز انجام شود، باید به قبل از انتخابات موکول کرد تا فضای شهرها در آستانه انتخابات متحول شود.

او گفت: برای کاهش آمار تصادفات در ایام نوروز امسال باید برخی از دستگاه‌ها با پلیس همکاری داشته باشند تا آمار تصادفات استان کاهش پیدا کند.

کنترل و نظارت بر راه‌های فرعی برای کاهش حوادث، سامان‌دهی ورودی شهرها از انباشت نخاله‌های ساختمانی، تامین اعتبارات مورد نیاز را برای تبلیغات گردشگری توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران برای معرفی توانمندی‌های استان از دیگر مواردی بود که مورد تاکید معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه قرار گرفت.

رویکرد متفاوتی در نوروز امسال داریم
داریوش فرمانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه نیز در این جلسه، اظهار کرد: باتوجه به اینکه نوروز امسال با ایام ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده، ستاد خدمات سفر امسال چند برنامه و رویکرد جدید را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تاکید کرد: در این ایام با رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در تمام مراکز اقامتی، پذیرایی و … استان، در اماکن تاریخی و فرهنگی برنامه‌های افطاری برای مسافران نوروزی با همکاری دستگاه های ذیربط برگزار می‌شود.

او افزود: برنامه‌های نوروزی امسال باید دارای تنوع و خلاقیت بیشتری از سوی همه دستگاه‌های مرتبط باشد، زیرا میراث‌فرهنگی تنها متولی حوزه گردشگری استان نیست، بلکه هماهنگ کننده است و باید سایر دستگاه های ذیربط بویژه شهرداری‌ها پای کار باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: راه اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در مناطق مختلف استان در ایام نوروز نیز برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در داخل شهر کرمانشاه و ورودی شهرهای استان برگزار می‌شود.

او در ادامه به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در بهمن‌ماه اشاره کرد و گفت: برای نمایشگاه امسال یک غرفه حدود ۳۰۰ متری را با تم خوراک و دفاع مقدس در نظر گرفته‌ایم که مقرر شده تعدادی از شهرداری‌های استان و برخی دستگاه‌های دیگر همچون دانشگاه علوم پزشکی هم در آن حضور داشته باشند.

فرمانی در ادامه به اهمیت موضوع تبلیغ در گردشگری هم اشاره کرد و گفت: برای انجام تبلیغات در حوزه گردشگری نیازمند تولید محتوا، برگزاری رویدادها و قم تورها بویژه برای آژانس ها و تورهای گردشگری عراقی هستیم که برگزاری هرکدام از آنها اعتبارات زیادی می خواهد.

او با بیان اینکه نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه در این زمینه هستیم، ادامه داد: در بحث تابلوهای تبلیغاتی گردشگری هم در کنار همکاری با بخش خصوصی فعال در این حوزه، از دستگاه های ذیربط درخواست می‌کنیم در بیلبوردهای تبلیغاتی در راه‌های اصلی استان به معرفی جاذبه‌های مهم استان بپردازند.

در پایان این جلسه مقرر شد دستگاه‌های عضو کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در مدت هفت روز برنامه‌های خود را برای نوروز به دبیرخانه ستاد اعلام کنند.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید