مشکلات گردشگری کرمانشاه با تعامل بخش خصوصی حل می‌شود/ سامان‌دهی تشکل‌های گردشگری استان تا پایان سال


مشکلات گردشگری کرمانشاه با تعامل بخش خصوصی حل می‌شود/ سامان‌دهی تشکل‌های گردشگری استان تا پایان سال

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه گفت: حل مشکلات گردشگری استان کرمانشاه نیازمند تعامل، همکاری و ورود جدی بخش خصوصی است و ما با تمام توان در کنار آن‌ها هستیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه در نشست با فعالین گردشگری استان، اظهار کرد: پس از جلسه با معاونت گردشگری وزارتخانه با قید فوریت نشست بررسی مشکلات فعالین گردشگری و زمینه سازی افزایش تعاملات در دستور کار اداره‌کل قرار گرفته است.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، افزود: افزایش تعامل با بخش خصوصی و فعالین این حوزه در استان یک ضرورت است و تا بخش خصوصی پای کار نیاید این حوزه دولتی به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد.

او گفت: با افزایش تعامل بسیاری از مشکلات را می‌توان از پیش رو برداشت و شرایط رونق گردشگری استان را فراهم کرد.

امیری با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت‌های موجود برای حمایت از صنعت گردشگری استان استفاده می‌کنیم، افزود: استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یکی از مواردی است که با همه توان از آن برای رفع مشکلات فعالین و سرمایه‌گذاران گردشگری از آن استفاده می‌کنیم.

او تصریح کرد: فعالین حوزه گردشگری می‌توانند با مطرح کردن مشکلات خود با دستگاه‌های مختلف و بانک‌ها با معاونت گردشگری اداره‌کل و ارجای آن‌ها به کارگروه تسهیل شرایطی را برای حل بسیاری از این مشکلات فراهم کرد.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه در ادامه فعالیت در حوزه بازارهای هدف برای جذب گردشگران خارجی را یکی دیگر از راهکارهای رونق بخشی به گردشگری استان عنوان کرد و گفت: کشور عراق یکی از بازارهای هدف ما در حوزه ورود تورهای گردشگری است که در این زمینه تعاملات خوبی با طرف عراقی اجام شده است و بخش خصوصی و دفاتر خدمات مسافرتی باید به شکل جدی‌تری این حوزه را فعال کنند.

او افزود: توجه به بازار گردشگری چین به عنوان یکی از سیاست‌های مورد تاکید وزارتخانه از دیگر مواردی است که باید با هم‌فکری و مشارکت فعالین گردشگری استان راهکارهایی اندیشیده شود که بتوان از این ظرفیت نیز در رونق گردشگری استان بهره برد.

امیری ادامه داد: نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسطه تهران یکی دیگر از ظرفیت‌های ویژه برای معرفی استان و جذب گردشگر است که همکاری بخش خصوصی با اداره‌کل برای حضور هرچه بهتر وقوی تر در این نمایشگاه ضرورت دارد.

او گفت: در حوزه گردشگری شهری نیز به دنبال فعال کردن محور گردشگری بافت تاریخی کرمانشاه هستیم که انتظار می‌رود دفاتر خدمات مسافرتی و تور گردانان استان به معرفی و فعال کردن این حوزه کمک کنند.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه در ادامه به وضعیت تشکل‌های حوزه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: همه سعی ما بر این است تا قبل از پایان سال جاری با برگزاری انتخابات در حوزه‌های مختلف تشکل‌های گردشگری استان سر و سامان بگیرند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تسهیلات گردشگری بانک مهر ایرانیان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود دفاتر خدمات مسافرتی استان به عنوان بازوی اجرایی این طرح برای استفاده از این تسهیلات تعامل خود را با بانک عامل افزایش داده و تفاهم لازم انجام شود.

در این نشست که با حضور فعالین گردشگری حوزه‌های هتلداران، دفاتر خدمات مسافرتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و… برگزار شد، مواردی همچون تسریع در نرخ گذاری، تعرفه آب، حل مشکلات با ادارات دیگر به صورت رو در رو، سامان‌دهی دفاتر غیر مجاز، حل مشکلات فعالین گردشگری با اداره دارایی با توجه به شرایط بودجه ۱۴۰۳ و ضرورت اختصاص ممیز خاص در حوزه گردشگری، حل مشکلات حمل و نقل استان ازجمله هوایی و ریلی و… به عنوان بخشی از مشکلات این حوزه مطرح شد.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید