لزوم بروزرسانی برنامه لغو روادید گروهی بین دو کشور ایران و روسیه


لزوم بروزرسانی برنامه لغو روادید گروهی بین دو کشور ایران و روسیه

نشست تخصصی رفع چالش‌های اجرایی موافقتنامه لغو روادید سفرهای گروهی گردشگری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست تخصصی رفع چالش‌های اجرایی موافقتنامه لغو روادید سفرهای گروهی گردشگری بین ایران و روسیه که روز چهارشنبه 15 آذر ماه در محل معاونت گردشگری برگزار شد، نمایندگان دستگاه‌های ذیربط شامل وزارت امور خارجه، پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، تشکل‌های گردشگری، کانون اتومبیلرانی و جهان‌گردی و دفاتر خدمات مسافرتی فعال در بازار روسیه با حضور مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری و سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی به بحث و تبادل نظر درباره بهبود فرآیند اجرای موافقتنامه لغو روادید گروهی گردشگران بین دو کشور پرداختند.

در این نشست مسلم شجاعی، سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ضمن قدردانی از همکاری و تعامل موثر دستگاه‌های کلیدی مرتبط با موافتنامه مذکور اظهار کرد: بهبود فرآیند اجرایی لغو روادید گروهی بین دو کشور موجب ارتقای تجربه بازدید گردشگران و عامل مهمی برای تداوم این امر با سایر کشورها نیز خواهد شد.

او با اشاره به نزدیک بودن به موعد اتمام سند برنامه اقدام مشترک دو کشور افزود: بروزرسانی روند اجرای موافقتنامه مذکور به منظور به حداقل رسیدن چالش‌ها و ابهامات موجود آن در دستور کار این دفتر قرار دارد.

شجاعی با تاکید بر افزایش همکاری های لازم بین دستگاه‌های مرتبط با این موافتنامه خاطرنشان کرد: در بروزرسانی جدید چالش‌هایی مانند بیمه گردشگران دو طرف، الکترونیکی شدن فرآیند تبادل فرم‌های مرتبط مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ضمن تاکید بر اهمیت شناساندن ظرفیت‌های مختلف کشور به طرف روسی و بهره‌مندی از بازارگردشگری آن کشور تصریح کرد: برگزاری Road show ، سمینارها و همایش‌های تخصصی ویژه تورگردانان روسی علاقه‌مند به فعالیت در بازار ایران با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران، دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سایر نهادهای مرتبط در آن کشور کمک مهمی به تحقق این امر خواهد کرد.

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی همچنین بر برگزاری دوره‌های آموزش توجیهی برای نمایندگان دستگاه‌های ذیربط داخل کشور و دفاتر خدمات مسافرتی تاکید کرد.

همچنین نمایندگان دستگاه‌های مختلف و آژانس‌های دارای تجربه برگزاری تورهای گردشگری براساس فرایند لغو روادید گروهی موضوعات مختلف را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند و پیشنهادات خود را برای کاهش چالش‌های موجود بیان کردند.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید