آماده همکاری با مالک بیمارستان مسیح کرمانشاه هستیم/ این بیمارستان می‌تواند برند گردشگری سلامت کرمانشاه شود


آماده همکاری با مالک بیمارستان مسیح کرمانشاه هستیم/ این بیمارستان می‌تواند برند گردشگری سلامت کرمانشاه شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: در صورت همکاری و پای کار آمدن مالک بیمارستان مسیح کرمانشاه آماده هرگونه همکاری برای احیای این بنای تاریخی هستیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه در خصوص وضعیت بیمارستان تاریخی مسیح مرادیان شهر کرمانشاه، گفت: این بنای تاریخی یکی از بناهای مهم شهر کرمانشاه است که مردم به آن توجه دارند و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: این بنا در حال حاضر در فهرست میراث ملی کشور ثبت است و ضوابط میراث‌فرهنگی برای آثار تاریخی ثبت ملی شده بر آن حاکم است و هر اتفاقی برای این بنا بیفتد باید با رعایت این ضوابط است.

او با بیان اینکه این بنا در حال حاضر شرایط نامناسبی دارد، افزود: متاسفانه با همه تلاش‌ها و رایزنی‌هایی که شده است، مالک انگیزه‌ای برای ثبت و نگهداری این اثر ارزشمند ندارد.

فرمانی با بیان اینکه این بنا با توجه با مالکیت خصوصی نیازمند همکاری و رضایت مالک برای مرمت و بازسازی است، گفت: ما در هر صورت آماده همکاری با مالک هستیم حتی اگر بخواهد برای کاربری هتل و… سرمایه‌گذاری کند، موافقت اصولی و مجوزهای آن با رعایت ضوابط میراث‌فرهنگی در بازسازی بنا درکمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

او تصریح کرد: در صورت همکاری مالک در بازسازی آماده پرداخت کمک‌های بلاعوض و معرفی برای تسهیلات احیای بنا و سرمایه‌گذاری هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: بیمارستان تاریخی مسیح مرادیان این امکان را دارد که به یک برند در حوزه گردشگری سلامت تبدیل شود و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کنار دانشگاه علوم پزشکی با همه ظرفیت از این اتفاق حمایت می‌کنیم.

او تاکید کرد: هر اتفاقی که خواهد برای این بنای تاریخی بیفتد، نیازمند اراده، همکاری و همراهی مالک بخش خصوصی است.

فرمانی در خاتمه تصریح کرد: این بنا در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده است و حتی اگر تخریب هم بشود مالک اگر بخواهد هر اقدامی انجام دهد باید به همان شکل اولیه بازسازی کند.

بیمارستان مسیح کرمانشاه بنایی متعلق به دوره قاجار در شهر کرمانشاه است که در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید