شیرین شدن کام صنعت گردشگری با ابلاغ سیاست‌های توسعه دریامحور از سوی رهبر انقلاب


شیرین شدن کام صنعت گردشگری با ابلاغ سیاست‌های توسعه دریامحور از سوی رهبر انقلاب

ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب کام صنعت گردشگری را شیرین می‌کند.

رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث‌فرهنگی مجلس در یادداشتی نوشت: امروز بیش از هر زمان دیگر به آینده صنعت گردشگری در کشور امیدواریم. دولت مردمی و وزیر پرتلاش با اقدامات مناسبی که از ابتدای امر و پس از کرونا، با از سرگیری صدور روادید تا برنامه‌ریزی صحیح برای اصلاح تصویر ایران در جامعه جهانی و همسو کردن سایر دستگاه‌ها برای به خدمت صنعت گردشگری درآمدن، شاهد رشد مضاعف ورود گردشگر به نسبت متوسط جهانی در کشور هستیم و استمرار این جریان، نویدبخش شکوفایی صنعت گردشگری در کشور خواهد بود.

اما صدای امیدی از جنس پدارنه از سوی مقام معظم رهبری به خانواده این صنعت الهام شد و آن ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور و ایجاد بند مستقل با موضوع میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود که این برنامه پس از بحث و بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب همکاران ارجمند من رسید و امید است با احکام مندرج در این برنامه، در پنج سال آتی تحولات مثبتی را در این حوزه شاهد باشیم.

اما موضوع دیگری که مجدد کام خانواده این صنعت را شیرین کرد، ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور توسط معظم‌له در روز گذشته بود که مجدد صنعت گردشگری به صورت ویژه در طرح‌های توسعه دریامحور با پهنه‌بندی دریا، کرانه و پس کرانه و تعیین سهم گردشگری در سواحل و جزایر جنوب بالاخص سواحل مکران با تأکید بر هویت ایرانی اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است.

سواحل و جزایر کشور ظرفیت بی‌نظیری برای توسعه صنعت گردشگری خواهند بود تا به این واسطه میراث‌فرهنگی و طبیعی که تنها مزیت رقابیی جمهوری اسلامی برای جذب گردشگر است، به جهانیان معرفی شوند. این تنوع فرهنگی از غرب خلیج فارس تا شرق دریای عمان و همچنین سواحل دریای مازندران می‌تواند با جاذبه‌های طبیعی این خطه از سواحل و جزایرش از مکسر تا مکران و از هرمز تا خارک و میراث‌فرهنگی ناملموسش از لنج‌سازی تا نواختن سازهای بومی، همه‌زمانی و همه‌مکانی سفر را در کشور فراهم ‌آورد.

تبدیل این نوار ساحلی به مقاصد گردشگری نقش بسزایی در توسعه زیست‌بوم و اقتصاد جامعه محلی خواهد داشت. گردشگری به‌عنوان یکی از صنایع بزرگ اشتغال‌زا در جهان و ابزاری برای تنوع‌بخشی در اقتصاد معرفی می‌شود، به گونه‌ای که از هر ۱۰ نفر، یک نفر در این صنعت شاغل هستند و بانوان ۵۴درصد از نیروی کار در این حوزه را تشکیل می‌دهند.

در راستای توسعه بیش از پیش این صنعت و همچنین برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در توسعه گردشگری دریامحور پیشنهاد می‌شود که از هم‌اکنون کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سه قوه تشکیل شود تا با عزمی فراقوه‌ای این صنعت که بی‌شک یکی از راه‌های برون‌رفت از اقتصاد وابسته به نفت است، مسیر رو به رشد خود را با شتاب بیشتر بپیماید و به این واسطه فرهنگ غنی این سرزمین به جهانیان معرفی شود.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید