توسعه بر پایه دریا سبب رشد و آبادانی برای تمام کشور می‌شود/ بازگشت رونق اقتصادی به سواحل با ابلاغیه رهبر انقلاب


توسعه بر پایه دریا سبب رشد و آبادانی برای تمام کشور می‌شود/ بازگشت رونق اقتصادی به سواحل با ابلاغیه رهبر انقلاب

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای ابلاغیه رهبر انقلاب در حوزه دریا سبب تحول شگرف و احداث ریل، آزادراه، قطارسریع السیر برای حمل و نقل در سواحل جنوبی سبب رشد و بالندگی کشور و رونق گردشگری دریایی خواهد شد.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میراث‌آریا درباره سیاست‌های کلی توسعه دریا محور که توسط رهبر معظم انقلاب به روسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد، گفت: به هر میزان سواحل در بخش‌های مختلف توسعه یابد و صنایع و پالایشگاه‌های متعدد در آن احداث شوند، رشد جمعیتی به جای هجوم به تهران و کلان شهرها، در این مناطق مستقر خواهند شد.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان، توسعه سواحل مُکران را ضرورتی برای رونق اقتصادی کشور نامید و اظهار کرد: وقتی این سواحل توسعه داده شود، جمعیت این منطقه افزایش خواهد یافت که از زندگی، کار، رفاه و موادغذایی لازم برخوردار خواهند بود.

او با بیان اینکه بسیاری از مردم کشور از ظرفیت‌های سواحل بی اطلاع هستند، عنوان کرد: طبق ابلاغیه رهبر معظم انقلاب باید توسعه بر پایه دریا انجام شود تا مردم با مشوق‌هایی که دریافت می‌کنند نسبت به سرمایه‌گذاری در این مناطق اقدام کنند که این رویه سبب فوران رشد و آبادانی برای تمام کشور خواهد شد.

مرادی در خصوص گردشگری دریایی و ظرفیت آن در جذب گردشگر گفت: شمال و جنوب کشور را دریا احاطه کرده و این دریاها، سواحل بسیار زیبایی دارند که می تواند سالانه منجر به جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای کشور شوند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس ادامه داد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته، درآمدهای بسیاری را از طریق گردشگری دریایی بدست آورده اند؛ چراکه دریا دارای محیطی آرام و جذاب است و اغلب گردشگران از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان ادامه داد: شهرهایی که از مزیت داشتن سواحل برخوردارند، باید توانایی های لازم در جذب مسافر و گردشگر داخلی و خارجی را داشته باشند؛ چرا که داشتن اماکن اقامتی و سیاحتی استاندارد از لازمه جذب گردشگر است و حتی دولت می تواند هتل هایی را تحت عنوان هتل های دریایی در مناطق ساحلی و دریا احداث کند تا بتوان از این ظرفیت نیز در جذب گردشگر استفاده کند.

مرادی تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت های گردشگری دریایی، توجه به مسافرت های دریایی از طریق کشتی های مسافربری است که این نوع مسافرت، می تواند برای بسیاری از گردشگران هیجان آور و مرفح باشد.

او در پایان خاطرنشان کرد: دولت و مسئولان گردشگری کشور باید از تمام ظرفیت های گردشگری برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنند که دریا بهترین و کم هزینه ترین راه ممکن است که لازمه آن همکاری و توجه ویژه به این ظرفیت، برای رسیدن به توسعه پایدار و پیشرفت است.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید