اکو کمپ گردشگری ستاره لوت شهداد افتتاح شد

اکو کمپ گردشگری ستاره لوت شهداد افتتاح شد

اکو کمپ گردشگری ستاره‌ لوت شهداد استان کرمان با حضور استاندار، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مسئولان این استان با اعتباری معادل ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان جمعه ششم بهمن ماه ۱۴۰۲ در حاشیه افتتاح این اکوکمپ با اشاره به اینکه ظرفیت‌های گردشگری زیادی در استان کرمان وجود دارد، گفت: باید این ظرفیت ها معرفی و به آن توجه شود.

او افزود: در همین راستا پیگیر ساخت هتل در کرمان هستیم و برخی شرکت‌ها و سرمایه‌گذارها برای ساخت هتل اعلام آمادگی کرده‌اند که این برنامه در مرحله واگذاری زمین است.

استاندار کرمان به اکوکمپ گردشگری هم اشاره کرد و افزود: امروز یک مجموعه اقامتی پنج ستاره در دل کویر لوت و در روستای ملک‌آباد شهداد افتتاح شد که یک ظرفیت بسیار بزرگ است.‌

او با اشاره به اقدامات شرکت هواپیمایی ماهان در بخش گردشگری و تغییر الگوی کشت و نحوه کشاورزی گفت: ایجاد مجموعه گردشگری پنج ستاره در دل کویر کار بسیار ارزنده‌ای است و تراز گردشگری کرمان را ارتقا داده است.

لزوم ایجاد زیرساخت های اقامتی در شهداد

سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در این آیین گفت: عملیات اجرایی این پروژه گردشگری از سال ۹۷ آغاز و در آن ۴۷ کمپ گردشگری ساخته شده است که امروز با حضور جمعی از مسوولان استان به بهره برداری رسید.

او افزود: با توجه به استقبال زیاد گردشگران ایرانی و خارجی از منطقه ثبت جهانی شهداد بنابراین وجود این گونه مراکز اقامتی از ضروریات است.

شاهرخی بیان کرد: این اکوکمپ در کنار دیگر مراکز اقامتی همچون اقامتگاه های بوم گردی و هتل سنتی می تواند نیاز گردشگران را مرتفع کند.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید