گام بلند میراث‌فرهنگی کرمانشاه برای توسعه گردشگری خوراک

گام بلند میراث‌فرهنگی کرمانشاه برای توسعه گردشگری خوراک

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه از تشکیل کمیته گردشگری خوراک به عنوان یک گام بلند در این حوزه خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری روز چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه در اولین جلسه کمیته گردشگری خوراک استان که با حضور نمایندگان میراث‌فرهنگی، استانداری، حمل و نقل، مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه علوم پزشکی، صنعت و معدن، شهرداری، فنی و حرفه‌ای، جامعه هتلداران، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کرمانشاه دومین جهانشهرخلاق خوراک ایران است، مکلف شده‌ایم تا با تشکیل میز تخصصی خوراک نسبت به سامان‌دهی وضعیت و فعالین این حوزه اقدام کنیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه افزود: با توجه به مکلف شدن این اداره‌کل از سوی وزارتخانه برای تشکیل این میزها و کمیته این اقدام یک گام بلند در توسعه این حوزه گردشگری استان کرمانشاه می‌تواند باشد.

او افزود: با توجه به اینکه برند استان با توجه به جایگاه دومی در این حوزه بحث خوراک است، باید چهار میز تخصصی تشکیل داده تا بتوان به‌عنوان دومین شهر خوراک خلاق در این عرصه خصوصا در بحث نمایشگاه بین المللی با قدرت حضور داشته باشیم.

امیری گفت: البته شهرداری پیشران اصلی موضوع خوراک است اما با توجه به جایگاه اداره‌کل در بخش ثبت و ارتباطات بین‌المللی و تکالیف اعلامی می‌توان با تعامل بیشتر به اهداف خاص این حوزه رسید.

او افزود: در گام اول می‌خواهیم ۲۰ عنوان غذا را در قالب نمایشگاه بین‌المللی خوراک با مشارکت شهرداری ثبت کنیم که گام بلند و مفیدی است.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه گفت: در نمایشگاه پیش رو نیز تمی که برای استان در نظر گرفته شده است غذا و خوراک است که نشان دهنده اهمیت این موضوع برای استان است.

او در ادامه از مدعوین خواست تا با توجه به حوزه کاری و نحوه حضور خود ایده‌ها، برنامه‌ها و راهکارهای مورد نظر خود را اعلام کنند.

امیری گفت: این چهار میز تخصصی شامل میز غذای ملل، میز تخصصی غذای ایرانی، میز تخصصی سرد نوش و گرم نوش و میز تخصصی نان و شیرینی‌ها هستند.

لازم به ذکر است، کرمانشاه با دارا بودن حدود ۸۰ نوع غذا، ۱۱ نوع نان، ۲۰ نوع شیرینی و میان وعده ظرفیت بالایی در حوزه خوراک دارد.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید