هم‌اندیشی با ادارات قم برای حضوری فعال در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

هم‌اندیشی با ادارات قم برای حضوری فعال در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

جلسه مدیران و کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قم، اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان و سازمان جهاد کشاورزی استان قم در رابطه با حضور فعال این استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته (تهران) برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، این جلسه روز یکشنبه ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد و اعضای جلسه، با ارائه نظرها و پیشنهادهای خود به منظور حضور فعال استان قم در نمایشگاه مذکور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ در این جلسه، به ظرفیت‌های استان در زمینه توسعه گردشگری اشاره و بر تقویت زیرساخت‌های استان برای میزبانی شایسته‌تر از زوار و گردشگران تأکید کرد.

علیرضا ارجمندی بیان کرد: با هم‌اندیشی، همفکری، مشارکت و تعامل می‌توانیم، در راستای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی قم گام‌های محکمی برداریم و زمینه‌ساز رشد و شکوفایی صنعت گردشگری استان بشویم.

او با اشاره به این که حضور در این نمایشگاه به منظور معرفی استان و ظرفیت‌های آن است، افزود: ضرورت دارد تا همه دستگاه‌های مرتبط، برای حضوری فعال‌تر و پررنگ‌تر در نمایشگاه مذکور همکاری‌های لازم را داشته باشند.

او با اشاره به ویژگی‌ها و استعدادهای گردشگری در شهرستان‌ها و بخش‌های این استان خاطرنشان کرد: رونق گردشگری قم، در شکوفایی اقتصادی و همچنین اشتغالزایی در استان نقش بسزایی دارد.

ضرورت معرفی ظرفیت‌های زیارتی و گردشگری قم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم نیز در این جلسه، با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در مناسبت‌های گوناگون مذهبی و ملی، بر ضرورت معرفی ظرفیت‌های زیارتی و گردشگری شهر قم از جمله بقعه‌های متبرک امامزادگان(ع) تأکید کرد.

همچنین حمید نادری رییس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و رییس اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، معرفی جاذبه‌های زیارتی و گردشگری قم را ضروری دانست.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک؛ ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات؛ هفت بخش، ۱۳ دهستان و ۲۵۳ روستا است.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته در تهران با حمایت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه جاری از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.irantourismshow.com مراجعه کنند و یا در تهران با شماره تلفن ۲۲۷۴۸۷۳۹ با پیش‌شماره ۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید