موانع تکمیل هتل کلینیک توریست درمانی کرمانشاه رفع می‌شود


موانع تکمیل هتل کلینیک توریست درمانی کرمانشاه رفع می‌شود

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه گفت: موانع تکمیل و بهره‌برداری از پروژه در دست احداث هتل کلینیک توریست درمانی شهر کرمانشاه با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهوری رفع می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری روز دوشنبه ۶ آذرماه در جلسه پیگیری مصوبات سفر اول رئیس جمهوری به استان کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به در پیش رو بودن دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به استان جلساتی را برای پیمایش و بررسی آخرین وضعیت مصوبات دور اول سفر در حوزه پروژه‌های گردشگری در اداره‌کل تشکیل می‌دهیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، افزود: بررسی پروژه هتل کلینیک توریست درمانی کرمانشاه که ضرورت پرداخت تسهیلات به آن جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بود، در این جلسه با حضور سرمایه‌گذار، نماینده دانشگاه علوم پزشکی، نماینده شهرداری و نماینده بانک سپه مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: متاسفانه این پروژه با توجه به مشکلات پیش آمده در روند دریافت مجوزها که ناشی از حرکت در یک مسیر اشتباه بوده است، با مشکلاتی در روند پرداخت تسهیلات و… مواجه شده است.

امیری گفت: با بررسی‌های کارشناسی مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی پس از دریافت مجوز حقوقی این هتل کلینیک، این پروژه را برای دریافت تسهیلات به بانک سپه در زمینه خرید تجهیزات به ارزش ۳۰ میلیارد تومان معرفی کند.

او افزود: همچنین شهرداری موظف شد نسبت به معرفی طرح به کمیسیون ماده ۵ برای تغییر کاربری قدام لازم را انجام دهد.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه ادامه داد: برای تسریع در روند صدور مجوزها سازمان نظام مهندسی نیز موظف شد نسبت به ارسال مدارک احداث طبقه سوم به شهرداری اقدام لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

او با بیان اینکه توسعه گردشگری سلامت یکی از اولویت‌های استان است، گفت: ایجاد پروژه‌های با محوریت گردشگری سلامت یکی از نیازهای اساسی استان و شهر کرمانشاه برای تبدیل شدن به مرکز جذب بیماران عراقی است.

امیری تاکید کرد: با انجام فرایند تغییر کاربری این مجموعه به گردشگری از همه ظرفیت‌های قانونی موجود برای حمایت از این پروژه استفاده می‌کنیم.

او گفت: با توجه به اینکه این هتل کلینیک در محدوده بافت تاریخی شهر کرمانشاه قرار دارد، از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری برخوردار است.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه در خاتمه تصریح کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه تنها ۳۴ تخت آماده ارایه خدمات آپی‌دی ویژه گردشگری سلامت وجود دارد که ضرورت بهره‌برداری از پروژه‌های اختصاصی در حوزه گردشگری سلامت در استان را دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید