لزوم توجه به عید بهار چینی‌ها در استان‌های مثلث طلایی


لزوم توجه به عید بهار چینی‌ها در استان‌های مثلث طلایی

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: استان‌های یزد، فارس و اصفهان به عنوان استان‌های مثلث طلایی گردشگری کشور از فرصت بهار چینی‌ها در بازه زمانی ۱۰ الی ۳۰ بهمن ماه با برگزاری رویدادها و برنامه‌های مشترک برای میزبانی از گردشگران چینی استفاده کنند.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مسلم شجاعی صبح امروز، دوشنبه در نشست با استانداران استان‌های طلایی یزد، فارس و اصفهان که در محل سالن خلیج‌فارس معاونت گردشگری با مدیریت علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری برگزار شد، گفت: پروژه و رویکرد سه استان مثلث طلایی به سمتی می‌رود که تقاضا وجود داشته باشد. یکی از اقداماتی که در این زمینه می‌تواند به کارگرفته شود این است که از بخش‌های صنعتی و اقتصادی برای ارتقای گردشگری استان یاری بگیریم.

او افزود: نیاز به مشارکت‌های بخش‌های صنعتی و تخصصی استان در برنامه‌های ملی از جمله برگزاری تورهای آشناسازی نقش موثری در توسعه گردشگری استان‌های مثلث طلایی خواهد داشت.

شجاعی با اشاره به فعالیت مستمر در بازار گردشگری کشور چین یادآور شد: با توجه به برگزاری رویداد بهاره چینی‌ها در بازه زمانی ۱۰ الی ۳۰ بهمن ماه و همینطور نظر به اینکه مقصد سفر گردشگران چینی نیز غالباً استان‌های مثلث طلایی هستند از این رو از استان‌های مورد نظر درخواست کردیم تا پیشنهادات جذاب خود را برای برگزاری رویدادهای مرتبط با این ایام ارائه کنند تا تورگردانان این حوزه نسبت به تعریف تورهای ورودی مربوطه راغب شوند.

شجاعی خاطرنشان کرد: استان‌های مثلث طلایی با تمرکز بر ایام عید بهاره چینی‌ها با برگزاری رویدادهای مشترک وارائه برنامه‌های رویداد محور از فرصت میزبانی گردشگران چینی در این بازه ده روزه استفاده کنند.

او در پایان گفته‌های خود ضمن مطرح کردن اهمیت مجمع گفتگوی همکاری آسیا یا ACD با عضویت ۳۳ کشور از جمله هندوستان، روسیه، ژاپن، مالزی، اندونزی، ترکیه، امارات و … گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری و مساعدت مسئولین استانی از فرصت میزبانی استان یزد ویژه این رویداد بهره مند شویم تا الگوی خوبی بهتر از سایر رویدادهای بین‌المللی مشابه شامل ACD ۲۰۱۸ همدان، ۲۰۱۸ تبریز، ۲۰۲۲ ساری و ۲۰۲۳ اردبیل ترسیم شود.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید