تأسیسات گردشگری مجتمع‌های بین‌راهی قم تا سلفچگان در مسیر کربلا بهسازی می‌شوند


تأسیسات گردشگری مجتمع‌های بین‌راهی قم تا سلفچگان در مسیر کربلا بهسازی می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اعلام کرد: با توجه به اعتبار تخصیصی، تأسیسات گردشگری مجتمع‌های بین‌راهی واقع در راه کربلا (جاده قم – سلفچگان) توسط این اداره‌کل تجهیز و بهسازی می‌شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی بیان کرد: اعتبار تخصیص‌یافته به منظور تجهیز و بهسازی سرویس‌های بهداشتی این محور مواصلاتی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تأکید کرد: لازم است صاحبان مجتمع‌های بین‌راهی در جاده مذکور، هر چه زودتر درخواست نیازهای مربوط به تجهیز و بازسازی مجموعه خود را به صورت مکتوب به این اداره‌کل ارسال کنند.

او خدمات‌رسانی مناسب به زائران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، مسافران و گردشگران را امری لازم و ضروری برشمرد و بیان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تمام اهتمام خود را در این راستا به کار می‌گیرد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به آزادراه قم – تهران (آزادراه خلیج‌فارس) به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم – کاشان، آزادراه قم – کاشان (آزادراه امیرکبیر) به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم – گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم – سلفچگان – اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

در حوزه راهداری استان قم ۱۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید