استان اردبیل جایگاه متمایزی در گردشگری سلامت دارد


استان اردبیل جایگاه متمایزی در گردشگری سلامت دارد

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مواهب طبیعی و اقلیم مناسب و آب های گرم و معدنی به استان اردبیل جایگاه متمایزی داده است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، ابوطالب قاسمی امروز ۵ دی ماه ۱۴۰۲ در نخستین سمینار گردشگری سلامت در اردبیل گفت: گردشگری سلامت برای استان اردبیل به لحاظ همسایگی با کشورهای خارجی دارای اهمیت است و مواهب طبیعی و اقلیم مناسب و آب‌های گرم و معدنی به استان اردبیل جایگاه متمایزی داده است.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری معاونت گردشگری کشور افزود: رویکرد دولت سیزدهم تنوع بخشی به سرمایه‌گذاری در گردشگری سلامت بوده و تلاش ما بر این است با سرمایه‌گذاری کمتر اشتغال و بهره‌وری بیشتری حاصل کنیم.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد تمرکز زدایی در سرمایه‌گذاری در استان اردبیل بوده‌ایم و این شایسته قدردانی است، تاکید کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در این استان احصا شده و زمینه خوبی برای جذب سرمایه‌گذار وجود دارد.

قاسمی ادامه داد: کاهش طول دوره صدور مجوزها و شرایط شفاف واگذاری‌ها در این استان بسیار اثربخش است و معافیت‌های عوارض تغییر کاربری خصوصی نیز باید محقق شود تا شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها باشیم.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری معاونت گردشگری کشور گفت: در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده، تفاهم حاصل شده است که در فرایند بررسی و تصویب نهایی است و انتظار می‌رود این روند به توسعه سرمایه‌گذاری در کشور و به خصوص اردبیل منجر شود.

او خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم با تعامل دولت و مجلس به صورت کلان احکام خوبی در بخش گردشگری سلامت صادر شده است که در صورت تایید شورای نگهبان منجر به تحول خوبی خواهد شد.

قاسمی معافیت‌های گمرکی را از جمله این احکام ذکر کرد که با اجرای این حکم بخش خصوصی از تنگنا رها خواهد شد و افزود: علاوه بر این تکالیفی بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله بسترسازی و توسعه گذاشته شده است.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری معاونت گردشگری کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ موضوع در برنامه هفتم مرتبط با گردشگری گنجانده شده و هرچند اعتبارات ناچیز است اما حمایت‌های دستگاه‌ها به ویژه در استان اردبیل باید تقویت شده و موانع سرمایه‌گذاری رفع شود.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید