اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم در سمنان برگزار شد


اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم در سمنان برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم در سمنان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده روز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ گفت: آیین اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم در سالن تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان شب گذشته با حضور ۳۱ گروه تئاتر از ۸ استان کشور با حضور بیش از ۳۰۰ نفر در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بابیان اینکه این جشنواره در سالن‌های مختلف نمایش شهر سمنان و محوطه‌های ویژه برای نمایش‌های خیابانی برگزار شد، افزود: شاهد استقبال و ازدحام گروه‌های کثیری از هنرمندان و دوستداران هنر تئاتر در این جشنواره بوده‌ایم و در مدت‌زمان برگزاری جشنواره بیش از 5هزار نفر موفق به تماشای اجراها شدند.

کرم‌زاده با اشاره به اینکه در جشنواره تئاتر راه ابریشم ۲۰ نمایش صحنه‌ای و ۱۱ نمایش خیابانی اجراشده است، گفت: برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر راه ابریشم، فضای خاصی به سمنان و فضای هنری این شهر بخشیده است.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه سمنان پس از ۱۵ سال میزبانی مجدد جشنواره منطقه‌ای تئاتر کشور را تجربه کرده است، از گروه‌های شرکت‌کننده نمایش که توأم با عشق، نشاط و خستگی‌ناپذیری به اجرای نمایش پرداخته‌اند، تشکر کرد.

فلاح در این مراسم از استانداری سمنان، اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، شهرداری سمنان و تمامی دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره و نیز رسانه‌های مختلف این استان برای همراهی در برگزاری از جشنواره تئاتر راه ابریشم در سمنان تقدیر کرد و افزود: قرار گرفتن سمنان در کنار شهرهای مشهد، شیراز و تبریز به‌عنوان میزبان این دوره جشنواره منطقه‌ای کشور را برای اهالی فرهنگ دوست و هنرپرور سمنان افتخارآمیز است.

او با بیان اینکه داوری هر بخش از جشنواره تئاتر راه ابریشم را سه نفر از داوران کشوری بر عهده داشتند، گفت: ولی‌الله شالی (مدرس دانشگاه، کارگردان، طراح و پژوهشگر)، احمد جولایی (نویسنده، پژوهشگر و مدرس تئاتر) و اصغر همت (مدرس، بازیگر و کارگردان تئاتر) داوران بخش صحنه‌ای بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: محمدعلی صادق حسنی (کارگردان و بازیگر تئاتر)، مسلم قاسمی (پژوهشگر و مدرس تئاتر) و رحمان هوشیاری (نویسنده و کارگردان تئاتر)، داوری بخش خیابانی جشنواره منطقه‌ای راه ابریشم (سمنان) را بر عهده داشتند.

جشنواره منطقه‌ای تئاتر راه ابریشم با شرکت ۳۱ گروه نمایش صحنه‌ای و خیابانی از استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، البرز و فارس به مدت چهار روز در سمنان برگزار شد و روز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار سمنان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و جمعی از مسئولان استانی و کشوری، برترین‌های این جشنواره معرفی شدند.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید