آنچه در مورد درمان های کراتینه مو باید بدانید

درمان کراتینه مو فرآیندی است که به صاف و صاف کردن موهای وز یا آسیب دیده کمک می کند.

کراتین پروتئینی است که بدن به طور طبیعی آن را تولید می کند. این به ساختار و استحکام به مو، پوست و ناخن کمک می کند.

الیاف مو از سه ناحیه اصلی تشکیل شده است:

  • مدولا: این قسمت در هسته فیبر مو قرار دارد و فقط در موهای بزرگتر یا ضخیم تر دیده می شود.
  • کورتکس: این جزء اصلی مو است. حاوی پروتئین است و پشتیبانی مکانیکی را فراهم می کند.
  • کوتیکول: این لایه بیرونی محافظ نازک از سلول های کراتینه شده تشکیل شده است که مانند فلس روی هم قرار دارند.

در داخل قشر، کراتین با کمک پیوندهای شیمیایی مانند پیوند یونی، پیوند دی سولفیدی و پیوند هیدروژنی، یک زنجیره مارپیچ بلند را تشکیل می دهد.

همچنین، نیروهای جذب ضعیف‌تر بین مولکول‌ها، که کارشناسان آن را نیروهای واندروالس می‌نامند، می‌تواند به حفظ ساختار کراتین a-helical کمک کند. گروه‌هایی از این رشته‌های مارپیچ رشته‌هایی را تشکیل می‌دهند که بخش عمده‌ای از قشر را تشکیل می‌دهند. مواد شیمیایی موجود در درمان های کراتینه مو، رشته های کراتینه را هدف قرار داده و شکل آنها را تغییر می دهد.

در طول درمان کراتینه مو، یک آرایشگر یک محصول مبتنی بر کراتینه را روی موها اعمال می‌کند و سپس از یک اتوی صاف برای محکم کردن موها استفاده می‌کند.

بسته به ضخامت یا طول مو، از آنجایی که مواد شیمیایی در مو پخش می شوند، اتصال عرضی رشته های کراتینه را تغییر می دهند. ترکیبی از مواد شیمیایی، سشوار کشیدن و اتو کردن صاف، اتصال عرضی را تسریع می کند و موهای مجعد یا موج دار را صاف می کند.

مراقبت و نگهداری

پس از درمان کراتینه مو، فرد باید حداقل به مدت 2 روز از شستن موهای خود اجتناب کند. آنها همچنین باید از:

  1. موهایشان را با مدل های تنگ بلند می کنند
  2. استفاده از شامپوها و نرم کننده های خشن
  3. قرار دادن موهای خود در معرض آب نمک یا آب کلردار

همچنین استفاده از شامپو و نرم کننده بدون سولفات برای کمک به طولانی شدن درمان مهم است. این محصولات به طور گسترده در فروشگاه های لوازم آرایشی، آنلاین و در آرایشگاه ها در دسترس هستند.

افراد باید از شستن بیش از حد موهای خود اجتناب کنند، زیرا این کار می تواند درمان کراتینه را از بین ببرد. در عوض، سعی کنید موها را هر 3 تا 4 روز یکبار با آب ولرم بشویید و نه داغ. استفاده از یک نرم کننده ترک داخل نیز می تواند به محافظت از مو و حفظ رطوبت آن کمک کند.

هنگام سشوار کشیدن، برای جلوگیری از آسیب رساندن به مو، از دمای کمتری استفاده کنید و قبل از استفاده از هر ابزار حالت دهنده داغ، از یک محصول محافظ حرارت استفاده کنید.

همچنین توصیه می شود حداقل تا 2 هفته پس از کراتینه درمانی از رنگ کردن مو خودداری کنید. این اجازه می دهد تا زمان درمان تنظیم شود و به جلوگیری از آسیب به مو کمک می کند.

اثرات درمان های کراتینه مو می تواند 12 هفته یا بیشتر باقی بماند. با این حال، نتایج در نهایت محو خواهند شد و فرد برای حفظ موهای صاف و صاف باید درمان را تکرار کند.

فواید درمان کراتینه مو

درمان های کراتینه مو در خانه یا حرفه ای چندین مزیت دارد:

موها براق تر به نظر می رسند

درمان‌های کراتینه مو، کوتیکول مو را صاف می‌کند و باعث می‌شود کمتر وز شود. علاوه بر این، بسیاری از مردم متوجه می شوند که این درمان به موها ظاهری طبیعی صاف و براق می دهد.

نتایج می تواند مدتی طول بکشد

اگر فردی به طور مناسب از موهای خود مراقبت کند، از محصولات مناسب استفاده کند و آن را به طور مکرر شستشو ندهد، نتایج درمان می تواند تا چند ماه باقی بماند.

مو قابل کنترل تر می شود

افرادی که موهای وز یا ضخیم دارند ممکن است یک درمان کراتینه مو را انتخاب کنند زیرا می تواند به آنها کمک کند زمان حالت دادن را کاهش دهند و موهایشان را قابل کنترل تر کند.

همچنین ممکن است افراد پس از درمان متوجه شوند که موهایشان سریعتر خشک می شود. این به نوبه خود می تواند قرار گرفتن در معرض گرما را کاهش دهد که می تواند سلامت مو را بهبود بخشد.

موها به این اندازه نمی شکنند

کراتین یک پروتئین ساختاری است و بنابراین می تواند مو را تقویت کرده و شکستگی را کاهش دهد. برخی افراد می‌گویند که درمان‌ها به رشد سریع‌تر موهایشان کمک می‌کنند، زیرا انتهای آن‌ها شکافته یا شکسته نمی‌شوند.

هزینه

درمان های کراتینه مو نسبتاً گران هستند. بسته به مو و سالن، فرد می تواند انتظار داشته باشد که تا 400 دلار یا بیشتر بپردازد. آنها همچنین ممکن است نیاز به خرید محصولات تخصصی مو بالقوه پرهزینه داشته باشند.علاوه بر این، درمان ممکن است نیاز به یک تعهد زمانی چند ساعته در آرایشگاه داشته باشد. همچنین، اگر فردی ترجیح دهد موهای خود را هر روز بشوید، درمان ممکن است برای او مناسب نباشد.

آیا این روش بهتر از سایر روش های درمانی مو است؟

مزیت قابل توجه درمان های کراتینه مو اثرات طولانی مدت آنها است. آنها می توانند زمان صرف شده برای حالت دادن به مو را به میزان زیادی کاهش دهند، به خصوص اگر موها وز یا ضخیم باشند. این اثر می تواند 12 هفته یا بیشتر طول بکشد.

علاوه بر این، برخی از افراد دیگر نیازی به حالت دادن به موهای خود ندارند. این به این دلیل است که پس از درمان، موها به طور طبیعی خشک می شوند و صاف و براق به نظر می رسند.

آیا درمان بی خطر است؟

در مورد درمان های کراتینه اختلاف نظر وجود دارد، زیرا در آنها از فرمالدئید یا سایر مواد شیمیایی که فرمالدئید آزاد می کنند استفاده می شود. فرمالدئید گازی بی رنگ و تند است که خاصیت سمی دارد.

فرمالدئید در صورت استنشاق یا تماس با چشم یا پوست ممکن است اثرات مضری برای سلامتی داشته باشد.

اثرات مضر ممکن است درشامل:

  • تحریک
  • سرفه کردن
  • خس خس سینه
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • سردرد
  • سرگیجه
  • عکس العمل های آلرژیتیک
  • درد قفسه سینه

کارشناسان همچنین قرار گرفتن مکرر در معرض سطوح بالای فرمالدئید را با برخی از انواع سرطان از جمله لوسمی مرتبط می دانند. با این حال، تحقیقات بیشتر برای تعیین ارتباط بین لوسمی و قرار گرفتن در معرض فرمالدئید ضروری است.

برخی از محصولات بیان می کنند که فاقد فرمالدئید هستند. با این حال، آنها به جای آن از متیلن گلیکول یا سایر مواد شیمیایی استفاده می کنند که ممکن است هنگام گرم شدن فرمالدئید آزاد کنند. این بدان معنی است که حتی اگر فرمالدئید در لیست مواد تشکیل دهنده نیست، مردم همچنان در معرض خطر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی قرار دارند.

پنل تخصصی بررسی مواد آرایشی حداکثر غلظت ایمن فرمالدئید را کمتر از 0.2 درصد تعیین کرده است.با این حال، برخی از درمان‌های کراتین برزیلی ممکن است حاوی سطوح بسیار بالاتر – در برخی موارد، بیش از پنج برابر بیشتر – از سطح توصیه شده باشد.

گروه کاری محیط‌زیست، درمان‌های کراتینه برزیلی با فرمالدئید و مواردی که از جایگزین‌های فرمالدئید استفاده می‌کنند را به‌عنوان غیر ایمن فهرست می‌کند.

علاوه بر این، درمان های کراتینه مو می تواند به مو آسیب برساند. به همین دلیل است که مردم باید از آن ها کم استفاده کنند و از قرار گرفتن مکرر در معرض مواد شیمیایی خشن و عناصر گرمایشی خودداری کنند.همچنین لازم به ذکر است که افراد باردار نباید از درمان های کراتینه مو استفاده کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید