تست گرم بخش پایانی خط ۷ مترو انجام شد


تست گرم بخش پایانی خط ۷ مترو انجام شد

تست گرم بخش پایانی خط ۷ مترو انجام شد

تست گرم تکمیل مسیر پایانی خط ۷ مترو تهران به همراه بهره برداری از ورودی دوم ایستگاه آهنگ صورت گرفت.

تست گرم مسیر پایانی خط ۷ مترو تهران به همراه بهره برداری از ورودی دوم ایستگاه آهنگ با حضور شهردار تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران و مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه برگزار شد.

ایستگاه ورزشگاه تختی بیست و دومین ایستگاه خط هفت مترو خواهد بود که با توجه به قرار گرفتن در ابتدای خط و مجاورت با مناطق مسکونی و قرارگیری در ورزشگاه تختی، یکی از پرددترین ایستگاه های این خط خواهد شد.

این ایستگاه عریض ترین ایستگاه زیرزمینی ایران با عرض تمام شده ۲۰ متر، طولانی ترین ایستگاه مترو به طول ۳۹۰ متر و پهناورترین ایستگاه غیرتقاطعی به مساحت ۱۹ هزار متر مربع است و فاز اول آن ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. رکورد بتن ریزی به حجم تقریبی ۹۰۰ متر در یک شیفت کاری شکسته شده است.

شهردار تهران گفت: با بهره برداری از بخش پایانی خط ۷ مترو در یکماه و نیم آینده فاصله حرکت قطارها در خط ۷ از ۱۵ دقیقه فعلی به زیر ۸ دقیقه خواهد رسید که بسیار حائز اهمیت است.

آشنایی با خط ۷ مترو تهران

شهردار تهران افزود: ایستگاه تختی نیز در حال آماده سازی است. هزینه انجام شده برای این پروژه ۱۲۱۰ میلیارد تومان بوده که گام مهمی در راستای تکمیل و توسعه خط ۷ مترو است.

بهره برداری از فاز نخست پایانه انتهایی خط ۷ تا پایان سال

وی همچنین از پایانه بزرگ این خط نام برد و گفت: بخش اول پایانه انتهایی این خط که سه برابر ایستگاه های معمولی است، هم امسال و قسمت بعدی در سال آینده افتتاح خواهد شد. این پایانه امکان توقف، تعمیر، بازبینی و همچنین استفاده به عنوان پارکینگ را برای ۵۸ رام قطار فراهم می کند.

زاکانی در پایان به برنامه‌های آتی توسعه مترو اشاره و خاطرنشان کرد: از امسال بر روی توسعه خطوط جدید متمرکز خواهیم شد و ادامه خط ۶ و همچنین خطوط ۸، ۹ و ۱۰ که بخش‌هایی از آنها آغاز شده، در دستور کار قرار دارد. امسال کار بر روی این چهار خط با همکاری بخش خصوصی و دولتی با قوت آغاز خواهد شد.

وی از ورود واگن های جدید مترو از بهمن ماه خبر داد و افزود: سهم تهران ۷۹۱ واگن از یک بسته ۲۰۰۰ واگنی برای ۹ کلانشهر کشور است. علاوه بر این، ۲۸۰ واگن دیگر نیز در مرحله بعدی و ۱۱۳ واگن داخلی خریداری شده که در مجموع عدد قرارداد به ۱۱۸۳ واگن می رسد. این واگن ها به تدریج جذب خواهند شد و تا آن زمان مشکل امنیت مالی نداریم.

شهردار تهران با اشاره به تصویب دو خط جدید قطار سبک شهری در شورای عالی ترافیک اظهار کرد: احداث دو خط قطار سبک شهری در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده است؛ خط اول: از پایانه شرق تا میدان آزادی و خط دوم از جنت آباد تا لویزان است.

زاکانی دلیل این تصمیم را بار مسافر بالا (بیش از ۶۰۰۰ مسافر در ساعت) عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود این دو خط بیش از ۸۰۰۰ مسافر در ساعت جا به جا کنند. بنابراین مجبور به استفاده از الگوی حمل و نقل عمومی جدیدی هستیم. الگوی قطار سبک شهری برای مسیر شرق تا آزادی تست شده و موضوع قرارداد و واردات آن امسال انجام خواهد شد. اگر الگوی بهتری نیز وجود داشته باشد، از آن استفاده خواهیم کرد.

بهره برداری از ایستگاه تختی در آبان ماه/ تکمیل پیش پرداخت ۱۵ درصدی واگن های چینی توسط دولت

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ایستگاه اول در سال ۹۹ افتتاح شده بود و با راه اندازی دسترسی دوم، تردد شهروندان تسهیل خواهد شد. تست گرم تا ایستگاه مهم ورزشگاه تختی نیز انجام می شود و تا یک ماه تا ۴۰ روز آینده به بهره برداری می رسد.

پیش پرداخت ۱۵ درصدی واگن های چینی توسط دولت تکمیل شد و در جلسه با نمایندگان در چین مقرر شد با همکاری سازمان شهرداری ها تا بهمن ماه اولین رام تحویل داده شود.

قیمت بلیت مترو تهران آشنایی با خطوط متروی تهران نقشه جدید خطوط متروی تهران اخبار متروی تهران را از پورتال حمل و نقل ریلی بخوانید

در حال انتقال به منبع اصلی

40

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید