قطارهای حومه ای اولویت اول شهر تهران

0
اشتراک

قطارهای حومه ای اولویت اول شهر تهران

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما عباس جدیدی در بازدیدهای نظارتی خود از شرکت بهره برداری مترو تهران ، مترو را قلب تپنده شهر دانست و افزود: مترو به عنوان موضوعی استراتژیک در شهرها مطرح است و حل تمام مسائل و مشکلات شهر تهران به مترو منتهی می شود در نتیجه مهمترین و نخستین اولویت شهر تهران، مترو است.
معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیشینه ۳۰ ساله شکل گیری مترو در شهر تهران اظهار داشت: میزان عملکرد در مترو تهران در طول ۱۰ سال گذشته قابل قیاس با زمان پیش از آن نیست و بیشترین کارها در ۵ ساله گذشته انجام شده است.
جدیدی ادامه داد: کشور ایران در طول سال های اخیر با تحریم مواجه بوده است و از طرفی چالش های میان دولت و شهرداری تاثیر مستقیم بر توسعه مترو دارد و اگر با عینک بی طرفی بخواهیم اقدامات مترو را بسنجیم؛ مترو کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشته که یکی از مهمترین دلایل آن همیت مدیران و کارکنان مترو به این موضوع بوده است.
وی ادامه داد: روزانه در حدود ۴ تا ۵ میلیون خودرو از ۱۳ ورودی وارد شهر تهران می شوند و نتیجه آن ویرانی و سونامی سرطانی است که امروز در شهر دیده می شود و در واقع این موضوع ظلمی در حق مردم است.
معاون نظارت شورای شهر تهران اظهار داشت: راهکار پیشگیری از ورود این خودروها به صورت روزانه به شهر تهران، ساخت خطوط مترو در حومه شهر است و تا زمانی که ساکنان شهرهای اطراف تهران برای برآورده ساختن نیازهای روزانه همچون اشتغال، تحصیل و درمان ناچار به ورود به شهر هستند، مهمتر از ساخت خطوط حومه ای کاری باقی نمی ماند.
جدیدی ادامه داد: در حالی ساخت این خطوط می تواند بخش عمده ای از مشکلات آلودگی و ترافیک شهر تهران را حل کند که امروز شاهد توقف ساخت این خطوط که مسئولیت ذاتی آن با دولت است، هستیم.
وی اظهار داشت: اگر موضوعات مربوط به خطوط مترو حل شود دیگر این ۴ تا ۵ میلیون خودرو را که سربار ترافیک شهرتهران هستند نخواهیم دید و اگر دولت نمی تواند به هر دلیلی اعتبار لازم برای سهم یک سوم خود را در ساخت مترو به شهرداری پرداخت کند حداقل می تواند این وظیفه ذاتی خود در ساخت خطوط حومه ای را انجام دهد.
جدیدی با بیان اینکه توسعه مترو تاثیر مستقیم بر کیفیت زندگی در شهر، کاهش آلودگی هوا و افزایش سلامت و امنیت شهروندان دارد اظهار داشت: پیش از این نیز بخشی از عوارض مربوط به تولید دخانیات به ورزش اختصاص داده شد و در نتیجه آن تغییر خوبی در وضعیت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی شاهد بودیم.
وی اظهار داشت: اگر درآمد پایدار در مترو را بالا ببریم به راحتی می توانیم از قشر آسیب پذیر در این حوزه حمایت کنیم و تا حد بسیار زیادی از نرخ تعرفه آنها بکاهیم و بر همین اساس برنامه ای در جهت کمک به قشر آسیب پذیر تدوین کنیم.
جدیدی تاکید کرد: نگاه شورای شهر تهران چه در بحث ایجاد و چه در بخش توسعه بهره برداری از مترو همواره همراهی و همکاری بوده است و این نگاه در شهردار تهران و قائم مقام وی نیز مشاهده می شود.

0
موفقیت

موفقیت از آن شماست

راه کار های نو برای رسیدن به موفقیت
کلیک کنید
تبلیغات

محل تبلیغ شما

تبلیغات

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

لطفا دیدگاهتان را مرتبط با مطلب بالا ارسال نمایید، پر کردن فیلد های ستاره دار الزامی می باشد.