ورودی‌های شیراز از منظر گردشگری نازیبا هستند

0
اشتراک

ورودی‌های شیراز از منظر گردشگری نازیبا هستند

عباس افراسیابی کشکولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: چندی قبل از منطقه سه و ورودی‌های شیراز بازدیدی به عمل آوردم و با تأسف باید بگویم سه ورودی شهر وضعیت چندان قابل قبولی ندارد.

وی افزود: همکاران ما در شهرداری اقداماتی را در راستای ساماندهی ورودی‌ها و زیباسازی آن متناسب با شهر گردشگری و زیارتی شیراز مدنظر دارند چنانکه ساماندهی آب رکنی و هدایت آن به پایین‌دست با همکاری اداره آب و اوقاف در حال انجام است و کندی برخی از این موارد به سبب زمان‌بر بودن هماهنگی کار است.

این عضو شورا ادامه داد: در مورد دروازه قرآن هم مصوبه داریم و مرمت آن در جریان است و ایجاد تفرجگاه در باباکوهی و فضای سبز ارتفاعات نیز در دست پیگیری است.

وی یادآور شد: دائمی شدن کمپ میهمانان نوروزی زیباشهر توسط شهرداری منطقه سه در حال پیگیری اما پروسه‌های اداری کمی زمان‌بر است.

افراسیابی اضافه کرد: در ورودی شهرک گلستان پلیس راهنمایی و رانندگی به‌عنوان متولی امر روان‌سازی ترافیک خود باعث افزایش ترافیک شده و از شهرداری می‌خواهند برای آنان ساختمان اداری بسازد اما شهرداری چنین وظیفه‌ای ندارد و تنها می‌تواند بنابر قیمت کارشناسی اعیان این کمک را به حساب راهور واریز کند درحالی‌که بنابر قانون درصدی از جرائم راهنمایی و رانندگی متعلق به شهرداری است اما واریز نمی‌شود.

وی با تأکید بر این‌که برای ارتقای شهر شیراز باید تعامل‌ها و هماهنگی‌ها بین دستگاه‌ها به حداکثر برسد، گفت: هر طرح برای موفقیت باید لایه‌های اجتماعی را در نظر بگیرد که شیراز مجموعه‌ای از اقوام است و نمی‌توان با سلایق شخصی برنامه‌ها را پیش برد بلکه باید ذینفعان در هر طرح و برنامه دخیل باشند.

وی با بیان این‌که اکنون نزدیک دوره چهارم شورا هستیم و طرح جامع گردشگری محلات و برند محلات به نتیجه مطلوب نرسیده است، ابراز داشت: مشکل ما این است که حرکت موازی و بدون نتیجه داریم طرح جامع گردشگری استان با طرح گردشگری تیم دکتر هل فروش، شهرداری بافت، اقدامات معاونت عمرانی حرم، توصیه‌های راه و شهرسازی و بسیاری موارد دیگر همچنان در هماهنگی تمام‌عیار قرار ندارد.

افراسیابی با بیان این‌که تیم دکتر هل فروش با همین ناهماهنگی‌ها مواجه است، گفت: نمی‌توان کاری علمی را پیش برد و در هر قدم با یک متولی جدید از اوقاف، میراث یا استانداری مواجه شد که این روند تعریف برند محلات شیراز را با مشکل مواجه می‌کند و از این نظر شورا هم بر این دوستان فشار وارد نمی‌کند چون می‌داند چه مشکلاتی دارند.

وی در پایان اظهار داشت: شیرازی که زمانی ایران را به آن می‌شناخته‌اند در کشورهای هدف گردشگری گم‌شده و هیچ بروشور و کمپین و تبلیغاتی برای جذب گردشگر و معرفی شیراز در کشورهای خارجی وجود ندارد.

0
موفقیت

موفقیت از آن شماست

راه کار های نو برای رسیدن به موفقیت
کلیک کنید
تبلیغات

محل تبلیغ شما

تبلیغات

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

لطفا دیدگاهتان را مرتبط با مطلب بالا ارسال نمایید، پر کردن فیلد های ستاره دار الزامی می باشد.