گروه: آشپزی
تاریخ: ۰:۰۹ :: ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
۱۲ خوردنی که رگ های قلبتان را باز می کند

سلامت آنلاین: در طی وقت، به سبب انتخاب غذاهای ناسالم و روش نامطلوب زندگانی، محتمل هست رگها و شریانهای قلب مسدود شده و این مسئله به بیماریهای جدی قلبی و فشارخون بالا منجرخواهد گردید. تعداد بسیاری از اشخاص برای کنترل مشکلات قلبی خود از دوا استفاده می نمایند، ولی گاهی متحمل اثرها جانبی زیاد بد […]

سلامت آنلاین: در طی وقت، به سبب انتخاب غذاهای ناسالم و روش نامطلوب زندگانی، محتمل هست رگها و شریانهای قلب مسدود شده و این مسئله به بیماریهای جدی قلبی و فشارخون بالا منجرخواهد گردید.

تعداد بسیاری از اشخاص برای کنترل مشکلات قلبی خود از دوا استفاده می نمایند، ولی گاهی متحمل اثرها جانبی زیاد بد آن نیز خواهند گردید. این غذاها توان دارند به باز شدن رگها مساعدت کنند، زیرا سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری برای تندرستی قلب می باشند.

اسفناج

علاوه بر آن، فیبر، آهن، فولیک اسید و پتاسیم را که هر یک به تنظیم فشارخون و افزایش تندرستی قلب مساعدت می کنند، به بدن می رساند.

ماهی

ماهی های روغنی مثل سالمون و ماهی تن دارای اسیدهای چرب امگا سه بوده و سطح کلسترول خون را تنظیم می کنند و علاوه بر این ریسک دچار شدن به بیماریهای قلبی را کاهش داده و به ترمیم لطمه دیدگی رگها و عروق مساعدت می کنند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از خوب ترین چربی های اشباع شده هست زیرا موجب افزایش تندرستی عروق قلبی می گردد.

چای سبز

علاوه بر آن، نوشیدن چای سبز به آرامش روح و جسم شما و در نهایت تندرستی قلبتان مساعدت خواهد کرد.

کلم بروکلی

بروکلی خوراکی عالی برای تندرستی قلب هست که در بر دارنده ویتامین کا هست و از این رو در جلوگیری از سفت و سخت شدن رگهای قلب جلوگیری می کند و علاوه بر این دارای فیبر هست که با تنظیم فشار خون به کاهش فشار روی رگها و عروق قلب مساعدت می کند. آ

دارچین

این ادویه متداول، دارای خواص مفید بسیاری برای تندرستیی هست. دارچین، اگر هر روز در حدود ۵ داغ استفاده گردد،می تواند کلسترول بد را کاهش داده و از انسداد رگهای قلب جلوگیری کند. دارچین علاوه بر این دارای آنتی اکسیدان هست که تندرستی دستگاه گردش خون را ضمانت می کند.

این مطلبو از دست ندید!  طرز تهیه یک اسموتی عجیب برای سوزاندن چربی های شکمی!

مارچوبه

دانه کتان

دانه های کتان توان دارند فشار خون را پایین آورده و التهاب رگهای قلب را کاهش دهند زیرا دارای اسید آلفا- لینولنیک می باشند. حتی یک قدر کم از دانه کتان توان دارد به سالم نگه داشتن رگها و عروق قلبی مساعدت کند، در دستاورد اهتمام کنید یک قاشق غذاخوری ازآن را بعنوان نمونه، به غلات صبحانه دلخواه خود اضافه کرده استفاده کنید.

زردچوبه

استفاده زردچوبه به تندرستی قلب مساعدت می کند. اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی هر روز توان دارد التهاب و تشکیل پلاکهای خونی در رگهای قلبی را کاهش دهد.

قهوه

تحقیقات نشان داده اند که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز توان دارد ریسک دچار شدن به بیماریهای قلبی را کاهش دهد. علاوه بر این آرامش خاطری که بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه احساس می کنید نیز برای قلب مفید هست.

بادام

بادامها هم خوشمزه اند و هم برای قلب مفیدند زیرا دارای چربیهای مفید، ویتامین، پروتئین و فیبر می باشند که همگی تندرستی قلب، رگها وعروق قلبی و دستگاه گردش خون را افزایش می دهند.

هندوانه

هندوانه دارای آمینواسیدی به اسم سیترولین هست که به پایین آوردن فشارخون مساعدت کرده و التهاب رگها و عروق را کاهش می دهد و زیرا بدن را به تولید اکسید نیتریک وا می دارد، تندرستی قلب و عروق آن را افزایش می دهد.