گروه: بلیط
تاریخ: ۲۲:۱۸ :: ۱۳۹۷/۱۱/۱۳

علی عابدزاده در حاشیه مراسم مخصوص گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور که امروز (۱۲ بهمن) در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در جواب به صحبت‌های طرح شده توسط وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این‌که فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به صورت چارتری تخلف بوده و سازمان هواپیمایی با متخلفان برخورد می‌کند، […]

علی عابدزاده در حاشیه مراسم مخصوص گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور که امروز (۱۲ بهمن) در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در جواب به صحبت‌های طرح شده توسط وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این‌که فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به صورت چارتری تخلف بوده و سازمان هواپیمایی با متخلفان برخورد می‌کند، گفت: اصولاً نمی‌توانیم شبکه چارتری را به صورت کامل قطع نماییم و قسمتی از مسافرت‌ها به صورت گردشگری انجام می‌شود که باید به صورت چارتری باقی بماند و این مسئله در دنیا تشریح شده هست.ریاست سازمان هواپیمایی کشوری دنبال کرد: چند شرکت هواپیمایی ساختار توزیع و فروش بلیت به صورت سیستمی را ندارند و باید به ایرلاین‌ها مجال دهیم فروش چارتری خود را به دست کم برسانند.عابدزاده در جواب به این‌که چند درصد بلیت‌ها به صورت چارتری فروخته می‌شود؟ اعلام نمود: در حال حاضر ۲۰ درصد پروازها چارتری هستند که باید به سمت برنامه تشریح شده حرکت و در این ارتباط کیش و قشم را جدا کنیم.

ریاست سازمان هواپیمایی کشوری در جواب به این‌که دلیل جدا کردن کیش و قشم به دلیل سودده بودن این مسئله هست، گفت: بحث سودده‌تر شدن نیست و صنعت هواپیمایی در ایران نفع نمی‌برد و در کشور ما هم همین فرایند وجود دارد. کیش و قشم به سبب مسائلی مثل ساکن کردن، شرایط ویژه‌ای دارند و طبق معمول مردم اهتمام می‌کنند که از قبل شرایط ساکن کردن خود را مد نظر داشته باشند و مسئولین خواستار این می باشند که بلیت‌ها به صورت چارتری ارائه شود، اما مردم باید در این ارتباط برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.عابدزاده با بیان این‌که قیمت‌های بلیت را خود شرکت‌های هواپیمایی تعیین می‌کنند و حداکثر قیمت مشخص هست، گفت: اگر کسی بالاتر از قیمت تعیین شده بلیت به فروش برساند و این مسئله منعکس شود، با آن برخورد می‌شود و در این زمینه سازمان هواپیمایی کشوری بازرسی‌هایی لازم را انجام می‌دهد.