تاریخ: ۱۲:۰۸ :: ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
کودکان سالم این شکلی اند

برترین ها: برای آنکه فرزندانمان زندگی سالمی دارا باشند باید اهتمام کنیم عادات زیر را در آنان نهادینه کنیم. این عادات در کل زندگی فرزندان ما اثرگذاری شگفت انگیزی خواهند داشت و موفقیت را از آن آنان خواهند کرد. خوردن صبحانه کارشناسان سبب خوبی برای اهتمام بر صبحانه خوردن کودکان دارند: صبحانه یکی از با […]

برترین ها: برای آنکه فرزندانمان زندگی سالمی دارا باشند باید اهتمام کنیم عادات زیر را در آنان نهادینه کنیم. این عادات در کل زندگی فرزندان ما اثرگذاری شگفت انگیزی خواهند داشت و موفقیت را از آن آنان خواهند کرد.
خوردن صبحانه

کارشناسان سبب خوبی برای اهتمام بر صبحانه خوردن کودکان دارند: صبحانه یکی از با اهمیت ترین وعده های غذایی همه روزه هست و به کودک برای کل روز سوخت بدنی را می رساند. صبح ها زودتر فرزندتان را بیدار کنید تا پیش از آنکه وی را به مدرسه بفرستید وقت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشد. کودکان سالم بطور با نظم صبحانه می خورند و کلسیم بیشتری به نحو شیر استفاده می کنند.

  داشتن رژیم غذایی سالم

وقتی نوبت به غذا خوردن می رسد کودکان سالم غذاها و خوراکی های سالم را انتخاب می کنند، این بدان معناست که آنان شکر و قند کمتر و غذاهای تازه بیشتری استفاده می کنند. کودکان نیز درست نظیر بزرگسالان باید میوه و سبزیجات زیادتر و لبنیات کم چرب تر بخورند. آنان باید کمتر فست فود بخورند.

گوش کردن به صدای شکم!

وقتی غذا می خورید به کودکتان یاد بدهید که به صدای آلام گرسنگی اش گوش کند. اگر یاد بگیرد که با شکم خود هماهنگ باشد، وسوسه نمی توان که فراوان غذا بخورد. کار بچه این هست که وقتی گرسنه اش گردید غذا بخورد و وقتی سیر گردید دست از غذا خوردن بکشد. والدین تصمیم گیری می کنند که چه غذایی به آنان داده گردد. اگر انتخاب ها درست باشند و کودکان با خانواده و والدین خود که در غذا خوردن الگوی آنان می باشند غذا بخورند، بقیه چیزها خود به خود درست می گردند.


مسواک زدن

زیادتر عادات بهداشتی لزوماً اگر رعایت نشوند مشکل زا نیستند. کودکان باید از سن ۱۲ ماهگی با خمیر دندان در بر دارنده فلوراید مسواک بزنند. آنان باید دو بار در روز مسواک بزنند و در صورت احتیاج کمک دریافت کنند. والدین باید تا ۷ – 8 سالگی به آنان کمک کنند تا درست مسواک بزنند.

انجام چکاپ

کودکان باید بطور با نظم نزد پزشک برده گردند تا از تندرستی آنان و امنیت بدنی مناسب آنان اطمینان حاصل گردد. قواعد ایمن سازی سالانه به روز رسانی می گردند و گاهی تغییراتی در واکسن ها داده می گردد، در نتیجه باید از همه اینها اطلاع دارا باشید تا بتوانید فرزند خود را در مقابل مریضی ها مقاوم کنید.

این مطلبو از دست ندید!  "سفیدآب" روستایی در دل طبیعت رحیم آباد گیلان به روایت عکس

محدود کردن زمان تلویزیون و کامپیوتر

از تلویزیون گرفته تا تبلت و موبایل و … کودکان امروزی ۲۴ ساعت شبانه روز به همه چیز دسترسی دارند. والدین باید زمان دسترسی کودکان به تلویزیون و تبلت را به کمتر از ۲ ساعت در روز محدود کنند.

فعال بودن

کودکان سالم با انجام بازی و ورزش های فوق برنامه از صفحه تلویزیون و کامپیوتر دوری می کنند. آنان فعالیت جسمانی بالایی دارند و فعال تر می باشند و در تیم های ورزشی مدرسه یا خارج از مدرسه بازی می کنند. تا جائی که توان دارید آنان را فعال نگه دارید.

  لذت بردن از طبیعت

کودکان را تشویق کنید تا طبیعت را در آغوش دریافت کنند و به سکوت و آرامش طبیعت احترام بگذارند. زمانی را به ورزش و بهره بردن از هوای تمیز طبیعت اختصاص دهید. والدین باید اهتمام شان بر این باشد که کودکان را از زیر سقف خانه به سمت طبیعت سوق دهند. با فرزندتان در پارک پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید و از طبیعت لذت ببرید.

خواب کافی

کودکان در حال رشد می باشند و بیشتر از شما به خواب احتیاج دارند. آنان به خواب بسیاری احتیاج دارند. برای آنان وقت خواب تعیین کنید و کاری کنید که آن را رعایت کنند. در کل کودکان مدرسه ای به حدود ۱۰ ساعت خواب در روز احتیاج دارند، نوجوانان به هشت و نیم یا نه و نیم ساعت خواب احتیاج دارند.


شاد بودن

باید کاری کنید که فرزندان شما از آن سال های اولیه زندگی به احساس های خود اهمیت بدهد. او باید در فعالیت هایی شرکت کند که وی را پرنشاط نگه دارد، زیرا شادی و نشاط خوب ترین دوا برای دشواری های زندگی هست. بچه هایی که افسرده می باشند وارد چرخه فراوان غذا خوردن و عدم آگاهی از وزن شان می گردند. اگر فرزندتان دائماً دلخور و افسرده هست، باید کشف کنید که چه چیزی وی را دلخور کرده هست. باید برنامه همه روزه وی را مملو از فعالیت های سرگرم کننده نمائید و اگر افسردگی او برطرف نمی توان، حتماً وی را نزد پزشک ببرید.