تاریخ: ۱۷:۳۳ :: ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
کاهش آلایندگی و افزایش درآمد از ویژگی‌های نرم‌افزار «آژانسی»

 به گزارش راهنمای سفر من به نقل از ایسنا، محسن سرخو در مراسم رونمایی از نرم‌افزار تاکسی‌یاب آنلاین اتحادیه آژانس‌های شهر تهران، گفت: رونمایی از نرم‌افزار «آژانسی» که همزمان با اعیاد شعبانیه صورت می‌گیرد را به فال نیک می‌گیریم و از امروز این نرم‌افزار به صورت رسمی کار خودش را آغاز می‌کند. همچنین باید هفته […]

 به گزارش راهنمای سفر من به نقل از ایسنا، محسن سرخو در مراسم رونمایی از نرم‌افزار تاکسی‌یاب آنلاین اتحادیه آژانس‌های شهر تهران، گفت: رونمایی از نرم‌افزار «آژانسی» که همزمان با اعیاد شعبانیه صورت می‌گیرد را به فال نیک می‌گیریم و از امروز این نرم‌افزار به صورت رسمی کار خودش را آغاز می‌کند. همچنین باید هفته کارگر را به تلاشگران عرصه کار و تولید تبریک بگویم و به حق روز کارگر روز بوسیدن دستان کارگران است و هفته کارگر هفته‌ای است که فرصت مناسبی برای مسئولان فراهم می‌کند تا به نحو مطلوب به کارگران ارزش قائل شوند.

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران افزود: امروز به همین مناسبت در خدمت مقام معظم رهبری بودیم و ایشان بر ارزش‌گذاری و توجه به کرامت کارگران تاکید داشتند و فرمودند اشتغال، کار و تولید بدون ارزش‌ گذاشتن به کارگران محقق نمی‌شود.

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در مورد رونمایی از نرم‌افزار موبایلی «آژانسی» گفت: ما در حمل و نقل و ترافیک شهری تمام مدل‌های حمل و نقل را مدنظر قرار داده‌ایم و توجه به هر کدام از آنها به معنای کنار گذاشتن دیگری نیست. یعنی اگر مترو اهمیت دارد به منزله کم اهمیت بودن اتوبوسرانی نیست. تمام ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی را باید مدنظر قرار دهیم چرا که هر کدام کارکرد خاص خودشان را دارند. یکی از بخش‌های حمل و نقل عمومی هم موسسات کرایه اتومبیل هستند.

سرخو در ادامه گفت: یکی از خدماتی که در آژانس‌ها وجود داشت که خوشبختانه با صحبت‌هایی که با اتحادیه داشتیم در حال حاضر این نقص برطرف شده است به این شکل است که نرم‌افزاری تهیه شده که مردم می‌توانند از طریق تلفن همراه خود از نزدیک‌ترین موسسه اتومبیل کرایه، خودرویی را به مبداء فرا خوانند تا فرد را به مقصد مورد نظر برساند. ویژگی این نرم‌افزار این است که خودروهای آژانس‌ها از یک طرف با مسافر می‌روند و دیگر مانند گذشته مجبور نیستند بدون مسافر برگردند. در واقع مقصد آنها دوباره به مبداشان تبدیل می‌شود.

وی در همین رابطه بیان کرد: اهمیت دوم این نرم‌افزار به نقش آن در کاهش ترددها و به تبع آن آلایندگی‌ها بر می‌گردد زیرا بسیاری از ترددهایی که در گذشته صورت می‌گرفت برای برگشتن به مبدا اولیه بود. از طرفی به دلیل اینکه با این ویژگی درآمد رانندگان آژانس‌ها افزایش پیدا می‌کند این امکان فراهم می‌شود که اتحادیه نرخ را به نفع مردم کاهش دهد.

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با تدبیر مناسبی که توسط اتحادیه صورت گرفت و انتقال مسافران از سیستم سنتی به سیستم مدرن تغییر کرد احتمالا در آینده نرخ‌های آنها هم می‌تواند تعدیل شود و همچنین کاهش آلاینده‌ها و رفاه مسافران را شاهد خواهیم بود.

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: چند روزی است که این نرم‌افزار به صورت آزمایشی کار خودش را آغاز کرده و مشکلات احتمالی که در نرم‌افزار وجود داشت برطرف شده و حالا به طور رسمی در سطح شهر تهران فعالیت خواهد کرد. امیدوارم مردم هم از آن استفاده کنند تا راحت‌تر از آژانس‌های محل خودشان که به آنها اطمینان دارند خودرویی را دریافت کنند. در حال حاضر شبکه‌ای ایجاد شده که فرد در نقطه‌ای غیر از محل سکونت خود هم می‌تواند ارتباط برقرار کند و راننده مطمئن را بگیرد.

وی در مورد اینکه چرا این ساماندهی و اجرا شدن چنین طرحی پس از ورود شرکت‌های اسنپ و تپسی صورت گرفت، عنوان کرد: این دو شرکت برای نرم‌افزار خود مجوز گرفته بودند و حتی ما در شورای شهر جلسه‌ای با مسئولان این دو شرکت و تاکسیرانی برگزار کردیم. در کنار رضایت نسبی شهروندان از مسائلی که مرتبط با این شرکت‌ها وجود دارد این است که گاهی شکایت‌هایی از بعضی رانندگان صورت می‌گیرد و به دلیل خلاء آیین‌نامه‌ای نظارت مشخصی از طریق ارگان‌های رسمی روی کار آنها وجود ندارد تا اگر احیانا کسی تخلفی انجام داد به آن رسیدگی شود؛ البته خود این دوستان اعلام کردند که ضوابطی دارند ولی مشکل اینجاست که اگر راننده‌ای بیش از حد مشخصی تخلف انجام دهد به آن رسیدگی می‌شود؛ اما امکان چندانی برای رسیدگی به تخلفات گزینشی وجود ندارد.

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: ما با شرکت‌های اسنپ و تپسی صحبت کرده‌ایم و پیشنهاد داده‌ایم که به جای خودروهای شخصی، ۲۰ هزار تاکسی در اختیار آنها قرار دهیم تا وضعیت خودروها و راننده‌ها مشخص باشد یعنی به این شکل باشد که آژانس‌ها با خودروهای شخصی کار کنند و تاکسی‌ها با این نرم‌افزارها که در آن جلسه کسی مخالفت نکرد و نمایندگان سازمان تاکسیرانی هم موافق بودند اما علیرغم گذشت دو ماه از این پیشنهاد تا کنون پاسخی از ناحیه اسنپ و تپسی به دست من نرسیده است. ضمن اینکه اینها تحت عنوان شرکت حمل و نقل مجوز نگرفتند و صرفا به عنوان نرم‌افزار مجوز دارند.

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از ایسنا، در این جلسه اعضای هیات مدیره و طراحان اپلیکیشن آژانسی هم حضور داشتند و در مورد ویژگی‌های آن توضیح دادند که با دانلود این اپلیکیشن و نصب آن بر روی تلفن همراه می‌توانند از این نرم افزار استفاده کنند.

انتهای پیام

برچسب ها: ,