تاریخ: ۶:۱۵ :: ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
چه گردید که سرقت قطعات خودرو کم گردید؟

محمد پور رجبیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در گذشته با توجه به اینکه همراه بعضی خودروهای وارد گردیده مثل انواع شورلت، قطعات آنان وارد نمی شد، بعضی اشخاص به فروش و تعویض قطعات مستعمل می پرداختند اما حالا با توجه به شرایط، اکتساب و کار این اشخاص کمتر شده  هست، چراکه قطعات […]

محمد پور رجبیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در گذشته با توجه به اینکه همراه بعضی خودروهای وارد گردیده مثل انواع شورلت، قطعات آنان وارد نمی شد، بعضی اشخاص به فروش و تعویض قطعات مستعمل می پرداختند اما حالا با توجه به شرایط، اکتساب و کار این اشخاص کمتر شده  هست، چراکه قطعات یدکی نو در بازار موجود هست و به همین سبب دزدی قطعه از خودروها نیز کمتر شده هست.

در مورد نرخ آهن توضیح داد و گفت: نحوه تعیین نرخ آهن در بورس  شرایطی ایجاد می کند که گاه برای فعالین این عرصه مشکلات مکرر بهمراه دارد.

وی اضافه کرد: نرخ آهن به صورت مرسوم هرچند هفته یک بار در بازار بورس تعیین می گردد و برهمین اساس گاه شاهدیم که به ناگهان در مدتی کوتاه با کاهش نرخ رو به رو شده و به صورت مثال از ۲۵۰۰ تومان به ۲۳۰۰ تومان می رسد. در چنین شرایطی کسانی که آهن را با قیمتی بالاتر خریده اند وادار می گردند برای فروش کالای خود در بازار دست نگه دارند به همین سبب در مقطع ها زمانی متفاوت نوعی رکود در بازار آهن ایجاد می گردد تا کسانی که کالای خود را با قیمتی بالاتر خریده بودند موفق به فروش آن گردند.

رییس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو علاوه بر این گفت: از طرف دیگر روندی منطقی در مورد افزایش نرخ های این بخش بازار وجود ندارد و به ناگهان شاهد اختلاف نرخ بالا می شویم، چنین شرایطی باعث می گردد کسانی که در گذشته قرارداد بسته و برای تامین کالایی خاص دارای تعهد شده اند نتوانند با نرخ جدید به فعالیت بپردازند.

پوررجبیان در مورد ی تاثیر گرانی های موخر انواع فلزات در نرخ خودرو نیز توضیح داد: بیشتر قطعه سازان ما هم از ورق های روغنی استفاده می نمایند که در چنین شرایطی آنان نیز شرایط نا به سامانی را تجربه می نمایند.

وی اضافه کرد: تحولات قیمتی یکباره در ایفای تعهدها قطعه سازان مشکلاتی ایجاد نموده و باعث می گردد این شرکت ها با کش و قوس های مکرر رو به رو گردند.

رییس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو با بیان این که در ماه های گذشته به وسیله مجموع شرایط و افزایش هایی که در بخش های مختلفی من جمله دستمزد و حامل های انرژی وجود داشته، نرخ فرآورده ها این صنف حدود ۲۰ درصد افزایش یافته، گفت: مطمئنا در راستای تولید مطمئنا خودرو نیز چنین وضعیتی وجود دارد و شرکت هایی که تولید انبوه دارند حالا با خودروسازان کشور دچار مشکل شده اند، چون که نرخ تمام شده آنان به شکلی هست که فعالیت به مثل پیشین برای آنان مقرون به صرفه شمرده نمی توان.

انتهای پیام