تاریخ: ۱۹:۲۷ :: ۱۳۹۷/۰۴/۰۷

صراط: خانمی هستم که پس از زایمان قسمت پایین شکمم بزرگ مانده و کوچک نمی توان. قصد داشتم به من رژیمی بدهید تا بتوانم شکمم را کوچک کنم؟ برای کوچک کردن شکم ۴ مورد را باید در نظر دارا باشید: ۱- برنامه ی غذایی سالم ۲- فعالیت بدنی مناسب ۳- خواب کافی ۴- مواد غذایی […]

صراط: خانمی هستم که پس از زایمان قسمت پایین شکمم بزرگ مانده و کوچک نمی توان. قصد داشتم به من رژیمی بدهید تا بتوانم شکمم را کوچک کنم؟

برای کوچک کردن شکم ۴ مورد را باید در نظر دارا باشید:

۱- برنامه ی غذایی سالم

۲- فعالیت بدنی مناسب

۳- خواب کافی

۴- مواد غذایی مفید و مضر

اکنون به ترتیب هر مورد را با هم مرور می کنیم:

۱- برنامه ی غذایی سالم

قصد داشتم به من رژیمی بدهید تا بتوانم شکمم را کوچک کنم؟برای داشتن یک برنامه ی غذایی سالم توان دارید از رژیم آنلاین سایت تبیان کمک بگیرید.  

2- فعالیت بدنی

 نتایج پژوهش‌ ها نشان می دهد که برای داشتن شکمی تخت دنبال کردن رژیم غذایی کافی نیست. برای آب کردن چربی‌هایی که دور شکم جا خوش کرده‌اند لازم هست که ورزش کنید.

۳- خواب کافی

هنگامی که شما نتوانید یک خواب خوب دارا باشید، سطح کورتیزول (هورمون استرس) در شما بالا می رود و این باعث می گردد که ولع شما نسبت به دریافت مواد غذایی شیرین افزایش یابد. به این ترتیب خلاصی از چربی شکمی برای شما که عادت به خواب کافی با نظم ندارید کار بسیار دشواری خواهد گردید.

داشتن تغذیه‌ای که در آن قسمت کمتری به چربی‌های خانواده‌ی امگا ۶ نظیر روغن آفتابگردان و روغن ذرت داده گردد و در عین حال چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو نظیر روغن زیتون، زیتون و آووکادو و علاوه بر این امگا ۳ هایی نظیر روغن کلزا و گردو زیادتر استفاده گردد رژیمی هست که از تجمع چربی‌ها در ناحیه‌ی شکم جلوگیری می‌کند.

 

4- مواد غذایی مفید و مضر

مفیدها:
۱٫ ۱٫ چربی های اشباع نشده مونو: تحقیقات نشان می دهد تجمع چربی‌ها در شکم داوطلبانی که تغذیه‌ای سرشار از چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو داشته‌اند کمتر بوده هست. بالعکس کسانی که رژیمی سرشار از گلوسیدها (نان و مشتقاتش، مواد غذایی شیرین، سیب زمینی) دارند زیادتر از ناحیه‌ی شکم چاق می‌شود.

۲٫ ۲٫ بادام: بادام دارای چربی های چند غیر اشباع و تک غیر اشباع هست که از پرخوری جلوگیری می نماید.

۳٫ بادام سرشار از منیزیم هست که باعث ساختن ماهیچه ها و کوچک کردن چربی ها می گردد.

۴٫ ۳٫

۵٫ 

6. 

7.  این ماده تاثیرگذار باعث افزایش متابولیسم چربی ها می گردد.

مضرها:
۱٫  آب و لیمو: کبدی که تحت استرس قرار گرفته باشد توان ندارد بدرستی چربی را متابولیزه کند.

۲٫ 

3. سرخ کردنی ها و سوسیس و کالباس ممنوع

۴٫ 

5.  از استفاده چربی‌های ترانس بپرهیزید: نتیجه های مطالعات نشان می‌دهد استفاده چربی‌های ترانس حتی اگر غذاهای پرکالری نخورید دو مرتبه هم باعث تجمع چربی‌ها در ناحیه‌ی شکم می‌شود. چربی‌های ترانس که از هیدروژنه کردن چربی‌های گیاهی به وجود می‌آیند در تمام فرآورده ها صنعتی در بر دارنده روغن‌های نباتی هیدروژنه وجود دارند. در هنگام خرید مواد غذایی به دقت ترکیبات آن را مطالعه کنید.