گروه: بلیط
تاریخ: ۹:۴۰ :: ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
چه طور در پرواز های طولانی خواب راحتی داشته باشیم؟

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: به خواب رفتن در پروازهای مدت زمان طولانی توان دارد دشوار باشد، چه سوار هواپیمای ارزان و کم جایی به مقصد بانکوک شده باشید، یا اینکه در هواپیمای مدرن تری به مقصد کانادا نشسته باشید. برای اینکه به شما کمک کنیم تا خوابی راحت در هواپیما دارا باشید، […]

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: به خواب رفتن در پروازهای مدت زمان طولانی توان دارد دشوار باشد، چه سوار هواپیمای ارزان و کم جایی به مقصد بانکوک شده باشید، یا اینکه در هواپیمای مدرن تری به مقصد کانادا نشسته باشید. برای اینکه به شما کمک کنیم تا خوابی راحت در هواپیما دارا باشید، در اینجا سفارش هایی برای خوابیدن در سفرهای طولانی با هواپیما آورده ایم.

۱٫ صندلی خود را با دقت انتخاب کنید

صندلی خود را با دقت انتخاب کنیداگر از آن دسته افرادی هستید که توان دارید ده بطری آب معدنی سر بکشید بدون اینکه احتیاج به دستشویی رفتن دارا باشید، خوب ترین صندلی در هواپیما برایتان کنار پنجره هست. شما توان دارید کنترل کرکره پنجره را در اختیار دارا باشید و اذن ندهید که نفر کناریتان وسط پرواز آن را باز کند، و علاوه بر این توان دارید به کناره هواپیما تکیه دهید، به جای اینکه به مسافر بغلی تان تکیه دهید.

مهمتر از همه، مسافر بغلی توان دارد به دستشویی برود بدون اینکه شما را از خواب بیدار کند. ولی اگر کسی عادت نداشته باشد که آرام یک جا بنشیند (یا اینکه قد خیلی بلندی داشته باشد)، شاید خوب تر باشد که صندلی کنار راهرو را انتخاب نماید.

۲٫ هدفون خود را بهمراه دارا باشید

چگونه در پروازهای طولانی خواب راحتی داشته باشیم
در این صورت شما فضا بیشتری دارید تا پاهای خود را دراز کنید و توان دارید در طول راهرو قدم بزنید (فعالیتی بسیار با اهمیت برای کاهش خطر ترومبوز سیاهرگی عمقی) بدون اینکه نفر کناری خود را دیوانه کنید. هدفون خود را بهمراه داشته باشیدهمه ما داستان های ترسناکی درباره هدفون هایی که در هواپیما به مسافران داده می گردد شنیده ایم. آن ایرفون ارزانی که به شما داده می گردد امکان دارد در بر دارنده باکتری های مرموزی باشد و به دشواری توان دارد کمکی در به خواب رفتن شما کند.

در عوض، هدفون خودتان را بهمراه بیاورید.

۳٫ و فراموش نکنید که این روزها سامانه های سرگرمی صندلی های هواپیماهای مدرن واقعاً جالب توجه می باشند؛ گزینه های پخش صوت دیگر فقط محدود به آلبوم های موسیقی قدیمی نیست...

زیادتر خطوط هوایی گزینه هایی ویژه برای مسافرانی دارند که قصد دارند چشم های خود را روی هم بگذارند و اندکی به خواب بروند، من جمله خوب ترین نرم افزار های ویژه حضور در لحظه نظیر Headspace (موجود روی هواپیماهای شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز). دکتر نرینا راملاخان فیزیولوژیست و درمانگر خواب درباره نفس کشیدن صحیح قبل از خواب می گوید: «چشمان خود را ببندید و در حالی که به صورت ذهنی و به آرامی کلمات "داخل" و "خارج" نفس بکشید.

نفس کشیدن شاید سوژه ای واضح به نظر برسد، ولی زمانی که اهتمام دارید به خواب بروید، زمانی را صرف فکر کردن به این کنید که چگونه نفس خود را داخل و بیرون دهید. اگر شیوه های مدیتیشن را بلد باشید، احتمالاً این کار برایتان ساده هست، ولی لازم نیست حتماً تمرین های سخت یوگا را انجام داده باشید تا در مقدمات نفس کشیدن مهارت پیدا کنید. دکتر نرینا راملاخان فیزیولوژیست و درمانگر خواب درباره نفس کشیدن صحیح قبل از خواب می گوید: «چشمان خود را ببندید و در حالی که به صورت ذهنی و به آرامی کلمات "داخل" و "خارج" را تکرار می کنید، روی نفس کشیدن خود تمرکز کنید. این کار را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه تکرار کنید تا هر گونه اضطراب را تسکین دهید.» این کار علاوه بر این کمک می کند که انرژی خود را نیز به تعادل برسانید. و با چشم های بسته، ریشه های وجودتان که از پاهایتان بیرون می زند را تجسم کنید و آن را به مرکز زمین بفرستید.

این مطلبو از دست ندید!  گوشی جایگزین کارت های اعتباری می گردد

۴٫ به فکر ارتقاء صندلی پرواز خود باشید

این کار بسیار با اهمیت هست و کمک می کند که هر گونه اثر بی ثبات کننده پرواز را به دست کم برسانید. » علاوه بر این خوب هست که از اسپری خواب آور که کمک می کند به آرامش دست پیدا کنید نیز استفاده کنید. اسطوخودوس یکی از خوب ترین گیاهان برای کسانی هست که در به خواب رفتن دچار مشکل می باشند.

۵٫ از استفاده کافئین اجتناب کنید

به فکر ارتقاء صندلی پرواز خود باشیدپیدا کردن راهی برای اینکه صندلی پرواز خود را ارتقاء دهید این روزها خیلی دشوار نیست. با وجود اینکه در پروازهای اکونومی هم میتوان خواب به میزان کافی کسب کرد (ویتنام ایرلاینز، ایر کانادا و ایر فرانس خوب ترین صندلی های اکونومی را با توجه به سایزشان عرضه می دهند)، ولی ارتقاء صندلی به این معنی هست که شما فضای بیشتری برای دراز کردن پاهایتان و علاوه بر این مزایای خیلی خوبی برای راحت تر به خواب رفتن خواهید داشت. بلیت فرست کلاس هواپیمایی امارات یکی از خوب ترین خدمات داخلی در این زمینه را به مسافران عرضه می دهد.

از استفاده کافئین اجتناب کنیدعاشق کافئین هستید؟ در هنگام پرواز با احتیاط بیشتری آن را استفاده کنید. اگر ندانید که چگونه از جت لگ بازیابی پیدا کنید، استفاده فراوان قهوه هیچ کمکی به شما نمی کند.

چگونه در پروازهای طولانی خواب راحتی داشته باشیم
۶٫ کم لباس بپوشید

نوشیدن قهوه تنها موجب می گردد که خوابیدن برایتان دشوارتر گردد، به این معنی که هر وقت به مقصد خود برسید خستگی پرهیز ناپذیر نظیر چکش به سرتان فرو خواهد رفت. به جای قهوه، خوب تر هست که دمنوش گیاهی استفاده کنید. مهمانداران پرواز بدون هیچ زحمتی فنجان های آب جوش را برایتان فراهم می آورند، در نتیجه حتماً چند چای کیسه ای در کیف خود بهمراه دارا باشید. خوب ترین چای های گیاهی که به خوابیدن کمک می کنند چای های در بر دارنده کامومیل می باشند.

این گیاه قوی نه فقط به شما در خوابیدن کمک می کند، لکن یکی از خوب ترین معالجه ها برای شکم درد نیز هست، که در پروازهای هواپیمایی به خارج از کشور احتمال بیشتری دارد به آن دچار شویم. کم لباس بپوشیدلباسی که می پوشید توان دارد تأثیری عمده روی قدرت شما در به خواب رفتن دارا باشید.»

چگونه در پروازهای طولانی خواب راحتی داشته باشیم
7. رویکردی منعطف نسبت به پرواز دارا باشید

لایه هایی از لباس را بپوشید که بتوانید آنان را به سادگی در بیاورید یا بپوشید و به محض اینکه روی صندلی تان آرام گرفتید، کفش هایتان را از پا در بیاورید. این کار علامتی به مغز شما می فرستد که وقت استراحت کردن دست یافته، و در نتیجه خوابیدن برایتان ساده تر خواهد گردید. انتخاب لباس هایی که بتوان به صورت لایه ای روی هم پوشید علاوه بر این موجب خواهد گردید که تنظیم دمای بدن شما ساده تر گردد، و وقتی احساس گرمای بیشتر از حد کنید خوابیدن بسیار دشوارتر می باشد.

پروفسور استیو لاکلی کارشناس خواب در دانشگاه هاروارد می گوید: «ما باید بتوانیم گرما را از دست دهیم تا خواب را فرا بخوانیم. سفر کردن با لایه هایی از لباس که بتوانید در بیاورید یا بپوشید به شما کمک خواهد کرد که دمای بدنتان خوب تر تنظیم گردد.