گروه: آشپزی
تاریخ: ۱۸:۰۴ :: ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
چند نوع سالاد رژیمی خوشمزه

برترین ها: خوب ترین راه برای کاهش وزن خوردن سالاد و سبزیجات به جای غذای چرب و سنگینه. در این مطلب طرز تهیه چند نوع سالاد رژیمی و خوشمزه را برایتان آورده ایم. سالاد سبزیجات برای تهیه این سالاد خوشمزه کافیست چند نوع سبزی خوش طعم را با قدری چاشنی ترکیب کنید و از طعم […]

برترین ها: خوب ترین راه برای کاهش وزن خوردن سالاد و سبزیجات به جای غذای چرب و سنگینه. در این مطلب طرز تهیه چند نوع سالاد رژیمی و خوشمزه را برایتان آورده ایم.

سالاد سبزیجات

برای تهیه این سالاد خوشمزه کافیست چند نوع سبزی خوش طعم را با قدری چاشنی ترکیب کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد مورد احتیاج

آب غوره: ۲ ق س
زرشک: ۲ ق س
گردو (خرد شده): ۲ ق س
سیر (رنده شده): ۲ حبه
پیازچه (خرد شده): ۵ عدد
پودر آویشن: یک دوم ق چ
پودر زیره: یک دوم ق چ
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
سبریجات معطر (خرد شده): ۲۵۰ گرم

 

چند نوع سالاد رژیمی خوشمزه

روش تهیه

۱٫ ۱٫

۲٫ آب غوره، زرشک، گردو، سیر، پیازچه، پودر آویشن، پودر زیره، نمک و فلفل سیاه را درون کاسه ای ریخته و با هم مخلوط کنید.

۳٫ ۲٫

سالاد عدس؛ شام رژیمی تپلوها!

۳٫ مخلوط مواد را داخل ظرف درداری ریخته و به مدت ۶۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید.

مواد لازم

 عدس: یک و یک چهارم پیمانه تخم مرغ: ۴ عدد   سرکه قرمز: ۱/۴ پیمانه  روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری  خیار: ۱ عدد بزرگ  برگ جعفری تازه: ۱/۲ پیمانه  پیاز: ۱/۲ پیمانه  نمک: به میزان لازم  فلفل: به میزان لازم

چند نوع سالاد رژیمی خوشمزه

طرزتهیه:

۱٫ بعد سرو کنید. سالاد عدس از دسته سالادهای مقوی محسوب می گردد که هم برای گیاهخوارها، و هم برای افرادی که رژیم دارند خیلی مناسب هست. قطعا این سالاد خوشمزه را آزمون کنید. عدس را بهمراه قدری آب در قابلمه ای بریزید ، آب تا ۳ سانتی متر روی عدس را بپوشاند.

۲٫ پس از آن حرارت را کم کرده و اذن دهید برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزد تا عدس نرم گردد ولی تغییر شکل ندهد. پس از آن آن را آبکشی کنید. در این میان، در قابلمه ای دیگر تخم مرغ ها را بهمراه قدری آب بجوشانید.

۳٫ آب تا ۳ سانتی متر روی تخم مرغ ها را بپوشاند. وقتی آب جوشید، آن را از روی حرارت بردارید، روی آن را بپوشانید و اذن دهید ۱۲ دقیقه بماند. پس از این مدت، روی آنان آب سرد بریزید، پوست آنان را جدا کرده و آنان را درشت خرد کنید. در ظرفی بزرگ، سرکه و روغن زیتون را با هم بزنید. عدس، خیار، جعفری و پیاز را به آن اضافه کنید و بر روی آنان نمک و فلفل بپاشید. آنان را خوب با هم ترکیب کنید تا سس تماما روی مواد را بپوشاند.

سالاد پلومن؛ باکلاس و رژیمی

اذن دهید تا به دمای محیط برسد و یا توان دارید آن را در یخچال قرار دهید.

این مطلبو از دست ندید!  طرز تهیه یک صبحانه مقوی و خوشمزه برای روزهای تعطیل

مواد لازم:

پیاز قرمز: ۱عدد
شکر :۱/۲ قاشق غذاخوری
سیر: ۴ حبه
سرکه قرمز: ۲ قاشق غذاخوری
نمک: به میزان لازم
سس خردل: ۱ قاشق چای خوری
عسل: ۱ قاشق چای خوری
سرکه سفید: ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۴ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه: به میزان لازم
شاهی: ۱۰۰ گرم
کاهو :۱ عدد
سیب: ۱ عدد
کرفس: ۳ شاخه
تربچه: ۸ عدد
کالباس: ۸ ورقه
پنیر چدار: ۱۰۰ گرم
پنیر بلو چیز: ۱۰۰ گرم

 

چند نوع سالاد رژیمی خوشمزه
طرز تهیه

۱٫ برای سرو تکه های تخم مرغ را بر روی آن بریزید. این سالاد آسان و خوشمزه با ترشی پیاز خانگی و سس خردل و عسل خورده می گردد.

۲٫ ابتدا ترشی پیاز را تهیه کنید. حلقه های پیاز را در ظرفی ریخته و شکر، سیر، سرکه قرمز و اندکی نمک روی آنان بریزید. آنان را خوب هم ترکیب کنید، روی ظرف را بپوشانید و تا سالاد را آماده می کنید، حداکثر برای ۱ ساعت، آن را کنار بگذارید.

۳٫ برای تهیه سس سالاد، سس خردل، عسل، سرکه سفید و روغن زیتون را بهمراه اندکی نمک و فلفل سیاه با هم ترکیب کنید. آن را بچشید و در صورت ضرورت نمک و فلفل بیشتری به آن اضافه کنید. سس را کنار بگذارید و سالاد را تهیه کنید.

۴٫ برای تهیه سالاد، شاهی، کاهو، سیب، کرفس و تربچه را در ظرفی با هم مخلوط کنید.

نکته هایی در ارتباط با تهیه ی سالاد پلومن:

۱٫ سس را هم بزنید و روی سالاد بریزید.

۲٫ آنان را خوب با هم ترکیب کنید تا سالاد تماما به سس آغشته گردد.

۳٫ ۴٫

۴٫ تکه های کالباس، پنیرها و ترشی پیاز را روی سالاد قرار دهید و آن را سرو کنید.

۵٫ پیاز را پوست بگیرید و آن را نازک حلقه حلقه کنید.

۶٫ وسط سیب را جدا کنید و سیب را ریز خرد کنید.

سالاد ذرت؛ خیلی آسان ویژه رژیمی ها

مواد اولیه، برای ۸ نفر

ذرت: ۸ عدد (بوته ذرت یا بلال)
گوجه فرنگی: ۶ عدد (خرد شده)
خیار: ۲ عدد (بدون پوست و خرد شده)
پیازچه: ۲ عدد (خرد شده)
فلفل دلمه ای: ۱ عدد (سبز، بدون هسته و خرد شده)
فلفل سبز: ۱ عدد (بدون هسته و خرد شده)
گشنیز: ۱/۴ فنجان (خرد شده)
سرکه :۴ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری
نمک: به مقدار لازم فلفل سیاه: به مقدار لازم

چند نوع سالاد رژیمی خوشمزه

طرز تهیه:

۱٫ کرفس و تربچه ها را نازک ورقه ورقه کنید.

۲٫

۳٫ کالباس را خرد کنید.

۴٫

۵٫ پنیر چدار را با پوست کن ورقه ورقه کنید.