گروه: بلیط
تاریخ: ۱۲:۲۷ :: ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
وعده ریاست سازمان هواپیمایی برای کاهش قیمت بلیت پژوهشگر نشد

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از افکارنیوز، پس از آنکه نوسانات ارزی علت بروز بعضی مشکلات برای صنعت های ارزبَر (از جمله صنعت هوانوردی) و علاوه بر این صادر کردن فرمان ریاست جمهور برای اختصاص ارز دولتی تنها به کالاهای اساسی، اجرایی گردید، بخش هوانوردی برای تأمین ارز مورد احتیاج وادار گردید تا […]

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از افکارنیوز،

پس از آنکه نوسانات ارزی علت بروز بعضی مشکلات برای صنعت های ارزبَر (از جمله صنعت هوانوردی) و علاوه بر این صادر کردن فرمان ریاست جمهور برای اختصاص ارز دولتی تنها به کالاهای اساسی، اجرایی گردید، بخش هوانوردی برای تأمین ارز مورد احتیاج وادار گردید تا به بازار آزاد روی بیاورد که همین اتفاق موجب افزایش نرخ بلیت پروازهای بیگانه و پس از آن داخلی گردید.

با افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی بهمراه ریاست سازمان هواپیمایی کشوری دعوت نمود برای عرضه توضیح در مورد علل گرانی بلیت هواپیما در نشست این کمیسیون حضور یابند که در این نشست عباس آخوندی در مورد علل افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی گفت: دو عامل یعنی گرانی ارز و پروازهای چارتری علت افزایش نرخ بلیت هواپیما و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری در نشست ذکر شده بیان کرد: طبق اعلام مسئولین صنعت هوانوردی کشور، ۵۱ درصد هزینه شرکت های هواپیمایی به طور ارزی هست که با افزایش نرخ ارز، ایرلاین ها ناگزیر به افزایش نرخ بلیت هواپیما شده اند تا بتوانند هزینه های خود را جبران کنند.

نایب ریاست کمیسیون عمران: کاهش بلیت هواپیما از مهر ماه

سریعا پس از آن نشست، سید احسن علوی نایب ریاست کمیسیون عمران مجلس در مورد سخنان وزیر راه و شهرسازی وی ادامه داده بود: آخوندی از دیگر علل گرانی بلیت هواپیما را وجود پروازهای چارتری عنوان نمود.

بر این اساس ۳۰ درصد فروش بلیت پروازهای داخلی به طور چارتری هست که در افزایش نرخ بلیت پروازها تاثیرگذار هست. به گفته نایب ریاست کمیسیون عمران مجلس با توجه به اینکه تا انتهاء تابستان در زمان پیک سفرهای خانوادگی قرار داریم، به تدریج از انتهاء شهریور و از اوائل مهر ماه که میزان تقاضای سفر کاهش می یابد، توان داریم شاهد کاهش نرخ بلیت ها تا حدود ۱۰ درصد گرانتر از نرخ قبل از افزایش یکباره نرخ پروازها باشیم.

راه و شهرسازی و ریاست سازمان هواپیمایی کشوری نیز در گفت وگویی در ۸ شهریور با یکی از خبرگزاری ها اعلام نمود: در حال حاضر ۵۵ درصد هزینه های شرکت های هواپیمایی به طور ارزی هست و طبیعی هست که با افزایش نرخ ارز، نرخ بلیت هواپیما هم افزایش یابد.

این مطلبو از دست ندید!  هزار و یک مشکل برای بلیت فروشی پرسپولیس- السد

عابدزاده: مطمئنا بلیت هواپیما در مهر ماه بشدت کاهش می یابد

علی عابدزاده معاون وزیر وی با اهتمام بر اینکه قیمت‌های بلیت هواپیما طبق عرضه و درخواست ها تشریح می‌شود، گفت: قطعاً در مهرماه که تقاضای سفر کاهش یابد نرخ بلیت هواپیما هم بشدت کاهش می‌یابد.

اسعدی سامانی: ایرلاین ها به ارز نیما دسترسی ندارند

از طرف دیگر مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی در مورد مشکلات ارزی ایرلاین ها و عدم دسترسی شرکت های هواپیمایی به ارز سیستم نیما گفت: با وجود فرمان معاون اول ریاست جمهور به بانک مرکزی به گفته این فعال صنفی صنعت هوانوردی، ایرلاین ها به سبب آنکه بخش بسیاری از هزینه های روزمره شان به طور ارزی هست، بنابراین محبورند این هزینه ها را از طریق افزایش نرخ بلیت پروازها جبران کنند.

وی روز گذشته هم رفع نشدن این مشکل و علاوه بر این عدم کاهش نرخ بلیت پروازهای داخلی با وجود وعده مسئولین صنعت هوانوردی مبنی بر کاهش نرخ بلیت ها همزمان با شروع مهر ماه را تأیید کرد.

طبق این گزارش در حالی که عابدزاده ریاست سازمان هواپیمایی کشوری و دیگر مسئولین صنعت هوانوردی وعده کاهش نرخ بلیت ها در مهر ماه سال کنونی را داده بودند، اما نرخ بلیت ها همچنان در بازه قیمتی مرداد و شهریور قرار دارد و از کاهش نرخ بلیت هواپیما خبری نیست.

تهران-کیش-تهران یک میلیون تومان

در حال حاضر نرخ یک سر پرواز تهران ـ مشهد ( ارزانترین بلیت سیستمی این مسیر ۲۲۷ هزار تومان و ارزانترین بلیت چارتری نیز ۲۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان هست. علاوه بر این بلیت یک سر پرواز تهران ـ کیش در ارزانترین نرخ برای پروازهای سیستمی روز چهارشنبه هفته جاری ۳۵۰ هزار تومان و گرانترین بلیت سیستمی این مسیر هم ۵۰۶ هزار تومان هست.

ارزانترین نرخ پرواز چارتری تهران ـ کیش ۲۹۴ هزار و ۸۰۰ تومان و گرانترین نرخ چارتری این مسیر پروازی، ۴۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان هست.

به عبارت دیگر یک خانواده سه نفره تنها برای رفت و بازگشت از تهران به کیش باید ۳ میلیون تومان هزینه نمایند!