گروه: آشپزی
تاریخ: ۱۳:۴۴ :: ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
هشت صبحانه آسان ولی مقوی که منحصرا در ۶۰ ثانیه آماده می گردند

حتما شنیده‌اید که میگویند صبحانه با اهمیت ترین وعده‌ی غذایی ست. اما بیایید واقع‌بین باشیم، بیشتر ما وقت نمی‌کنیم که روزانه برای صبحانه نیمرو درست کنیم. خیر، تنبل نیستیم فقط سرمان پرازدحام هست و شلوغی این معنی را می‌دهد که ساعت خود را روی آخرین لحظه ممکن کوک کنیم تا نهایت استفاده از ساعات خواب […]

حتما شنیده‌اید که میگویند صبحانه با اهمیت ترین وعده‌ی غذایی ست. اما بیایید واقع‌بین باشیم، بیشتر ما وقت نمی‌کنیم که روزانه برای صبحانه نیمرو درست کنیم. خیر، تنبل نیستیم فقط سرمان پرازدحام هست و شلوغی این معنی را می‌دهد که ساعت خود را روی آخرین لحظه ممکن کوک کنیم تا نهایت استفاده از ساعات خواب را ببریم.

یک صبحانه خوب باید در بر دارنده پروتئین‌های مغذی باشد. سبب اینکه ما طرز تهیه این ۸ صبحانه بسیار آسان را برای شما آورده‌ایم این هست که بدون احتیاج به تغییر زمان‌بندی، بتوانید صبحانه مفیدی میل کنید. معیار ما برای تهیه این رسپی‌ها این بود که آن‌ها حداکثر دربردارنده دو ماده باشند و در ۶۰ ثانیه آماده گردند.

۱. جو دو سر و پودر پروتئین
جو دو سر و پودر پروتئینجو دو سر و پودر پروتئین را ترکیب کنید، به آن‌ها آب بیفزایید، در مایکروویو قرار دهید تا به دمای مطبوعی برسند و پس از آن میل کنید. گرم کردن جو دو سر داخل مایکروویو امکان دارد زیادتر از یک دقیقه طول بکشد که این به نوع جوی شما و قدرت مایکروویو بستگی دارد.
هشت صبحانه آسان ولی مقوی که فقط در ۶۰ ثانیه آماده می‌شوند
یک فنجان جو دور سر در بر دارنده مقدار بسیاری انرژی به علاوه ۴ گرم فیبر، ۶ گرم پروتئین و هشت نوع ویتامین و مواد معدنی هست. به جای اضافه کردن شکر یا شیرین‌کننده‌های دیگر پودر پروتئین به آن اضافه کنید. پودر پروتئین به رشد عضلات کمک کرده و طعم صبحانه‌تان را هم خوب تر می‌کند.

۲. سیب درختی و کره بادام زمینی
سیب درختی و کره بادام زمینیسیب را به چهار قسمت برش بزنید، آن را به کره بادام زمینی آغشته کنید و پس از آن نوش جان کنید. راه سریع‌ترش این هست که خجالت نکشید و کره بادام زمینی را به صورت مستقیم از درون ظرفش بخورید و پس از آن یک تکه سیب هم همراه آن بجوید.
هشت صبحانه آسان ولی مقوی که فقط در ۶۰ ثانیه آماده می‌شوند
همان گونه که همیشه گفته شده سیب برای همه اشخاص در همه سنین خوب هست. هم در بر دارنده فیبر و تقویت کننده‌هایی مثل ویتامین C. هست و هم کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهد. کره بادام زمینی هم مقدار بسیاری اسید چرب ضروری و پروتئین دارد و با خوردن آن می‌توانید صبح خود را با قدرت شروع کنید.

۳. کره بادام و نان تُست
کره بادام و نان تُستبهتر هست از نان فرآوری شده دوری کنید یک تکه از نان گندم کامل به شما کمک می‌کند تا احساس سیر بودن کنید. می‌توانید نانتان را در مایکروویو بگذارید تا گرم گردد البته این تماما به سلیقه خودتان برمی‌گردد؛ و در این بین می‌توانید به کار‌های دیگرتان رسیدگی کنید.
هشت صبحانه آسان ولی مقوی که فقط در ۶۰ ثانیه آماده می‌شوند
۴. پنیر محلی و تمشک
۴. پنیر محلی و تمشکظرف پنیر را باز کنید، تمشک را به آن اضافه کرده و نوش جان کنید. آب پنیر و کازئین موجود در پنیر موجب عضله‌سازی می‌شوند و این ماده را به یک صبحانه کامل مبدل می‌کنند. ( تمشک و گونه‌های دیگر آن سرشار از ویتامین K.   هشت صبحانه آسان ولی مقوی که فقط در ۶۰ ثانیه آماده می‌شوند
۵. تخم مرغ آبپز و پنیر
(ویتامینی که خطر مبتلا شدن به سرطان پروستات را کم می‌کند) و منگنز (که به تولید تستوسترون کمک می‌کند) می باشند.   ۵. تخم مرغ آبپز و پنیرتخم مرغ را در یک کاسه مایکروویو یا ماگ بشکنید و حدود یک سوم لیوان آب به آن اضافه کنید. بعد آن را داخل مایکروویو قرار دهید تا بپزد. پس از اینکه تخم‌مرغ پخت اندکی پنیر کم‌چرب روی آن بزنید و از خوردنش لذت ببرید.
هشت صبحانه آسان ولی مقوی که فقط در ۶۰ ثانیه آماده می‌شوند
مطمئن شوید که تخم‌مرغ پخته هست. پختن آن امکان دارد زیادتر از ۶۰ ثانیه زمان ببرد (این به مایکروویو شما بستگی دارد).
شما می‌توانید از این نوع تخم‌مرغ به سبب داشتن پروتئین فراوان و کالری کم نه فقط برای صبحانه لکن به عنوان وعده پس از ورزش خود نیز استفاده کنید. پنیر‌های کم‌چرب در بر دارنده مقدار بسیاری پروتئین می باشند و علاوه بر این طعم خوبی دارند.

این مطلبو از دست ندید!  فرمان پخت ساده خورشت بادمجان

۶. جوی دو سر و شیر
سفارش: اندکی سرکه سفید به آب اضافه کنید. به منسجم ماندن بافت تخم‌مرغ کمک می‌کند.
هشت صبحانه آسان ولی مقوی که فقط در ۶۰ ثانیه آماده می‌شوند
۷. مخلوط خشکبار
جوی دو سر و شیرفکر نمی‌کنیم برای درست کردن این صبحانه به مدد احتیاج دارا باشید.
غلات سبوس‌دار گلوکز را به آرامی در خون ما آزاد می‌کنند و این مساله موجب می‌شود که ما در کل روز انرژی کافی را دارا باشیم. اگر از قدیم در برنامه‌ی غذاییتان از شیر استفاده نمی‌کردید به سراغ گزینه‌های همانند مثل شیر بادام یا شیر نارگیل بروید که در بر دارنده پروتئین بیشتری نیز می باشند. مخلوط خشکبارآجیل، دانه‌ها و میوه‌های خشک مثل بادام، گردو، دانه کدو، و توت خشک را مخلوط و میل کنید.   هشت صبحانه آسان ولی مقوی که فقط در ۶۰ ثانیه آماده می‌شوند
۸. ماست، میوه و گرانولا
اول هفته مقدار بسیاری از آن را برای کل هفته مخلوط و تقسیم‌بندی کنید. این کار موجب می‌شود زمان بیشتری ذخیره کنید. همیشه از چربی‌ها بدگویی می‌شود، اما چربی‌های خوب مثل چربی داخل آجیل‌ها برای محافظت سطح تستوسترون بسیار با اهمیت می باشند.
یک بسته اسمارتیز این مخلوط را از سالم بودن دور می‌کند پس از مواد قندی اجتناب کنید.   ۸.   هشت صبحانه آسان ولی مقوی که فقط در ۶۰ ثانیه آماده می‌شوند   مرجع:کتاب کاله