گروه: بلیط
تاریخ: ۱۲:۳۹ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بازسازی واگن‌های مسافری قطارها/ پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار

رجبی گفت: هم اکنون ۲۷۰ واگن مسافری نیازمند بازسازی است که هزینه هر واگن ۱.۳ میلیارد تومان است که در توان شرکت‌های حمل و نقلی نیست. محمد رجبی، رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پیش فروش اینترنتی بلیت‌ قطار‌های حومه‌ای، […]

رجبی گفت: هم اکنون ۲۷۰ واگن مسافری نیازمند بازسازی است که هزینه هر واگن ۱.۳ میلیارد تومان است که در توان شرکت‌های حمل و نقلی نیست.

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بازسازی واگن‌های مسافری قطارها/ رشد ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصدی قیمت قطعات یدکی واگن‌های مسافریمحمد رجبی، رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پیش فروش اینترنتی بلیت‌ قطار‌های حومه‌ای، پرسرعت، بین شهری از اردیبهشت تا یازدهم خرداد ماه متوقف شده است، گفت: افزایش هزینه‌های شرکت‌های حمل و نقل ریلی در حوزه تعمیرات و بازسازی باعث شده که بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل دچار مشکل شوند و این در حالی است که در سال گذشته درخواست افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت‌های قطار را داده بودیم، اما راه آهن و وزارت راه و شهرسازی تنها با افزایش ۱۰ درصدی آ‌ن موافقت کردند.

وی افزود: شرکت‌های حمل و نقل ریلی در حوزه مسافری از جمله قطار‌های پرسرعت، قطار‌های حومه‌ای و قطار‌های بین شهری در انتظار افزایش قیمت بلیت هستند و به دلیل آنکه امسال افزایش ۲۵ درصدی جوابگوی نیاز‌های این شرکت‌ها نیست، بنابراین درخواست افزایش قیمت بلیت بیش از ۲۵ درصد را داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: آغاز بکار شرکت حمل‌ونقل‌ ریلی مسافری حومه‌ای

رجبی توضیح داد: قیمت برخی از قطعات یدکی از جمله چرخ قطارها، موتور و گیربکس واگن‌ها نسبت به سال ۹۶ بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصد رشد داشته و افزایش هزینه‌های ارزی بر این حوزه تأثیر بسیار زیادی گذاشته است.

این مطلبو از دست ندید!  کاهش ۵۰ درصدی قیمت بلیت دیدار شاهین شهرداری بوشهر - سپاهان

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه اگر دولت با درخواست افزایش قیمت بلیت قطار‌ها موافقت نکند، گفت: باید بر اساس ضرر و زیان‌هایی که به این شرکت‌ها وارد می‌شود یارانه پرداخت کند و از محل تبصره‌های بودجه هزینه‌های شرکت را تأمین و ردیف بودجه‌ای برای شرکت‌های حمل و نقلی درنظر بگیرد.

وی به هزینه‌های بازسازی واگن‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: هم اکنون باید ۲۷۰ واگن مسافری را بازسازی کنیم که این بازسازی‌ها به جز بازسازی‌ها و تعمیرات روزانه واگن‌ها است.

رجبی با بیان اینکه هزینه بازسازی هر واگن قطار حداقل ۱.۳ میلیارد تومان است، گفت: در صورتی که بخواهیم امسال ۲۷۰ واگن را بازسازی کنیم باید ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت کنیم که این میزان برای شرکت‌های حمل و نقلی بسیار سنگین است.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی گفت: در هفته جاری جلسه‌ای با وزارت راه و شهرسازی و راه آهن برای افزایش حداقلی ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار‌ها برگزار خواهیم کرد و امیدواریم به نتایج مثبتی در این جلسه برسیم.

وی یادآوری کرد: خوشبختانه شرکت راه آهن با شرکت‌های حمل و نقل ریلی هماهنگ است و نظر آنها برای افزایش قیمت بلیت مثبت است.