تاریخ: ۲:۱۰ :: ۱۳۹۶/۱۰/۲۷

سرویس سیاست مشرق – اصلاح طلبان از اوائل در دست گرفتن امور شهرداری تهران، به فکر درآمدزایی از نقاط متفاوت شهر و بالابردن هزینه ها برای شهروندان بودند و درواقع پایتخت را مشابه یک دکان و مغازه پرسود نگاه می کردند. در  این راستا رسانه های اصلاح طلب بر روی بدهی شهرداری تهران رزمایش دادند […]

سرویس سیاست مشرق – اصلاح طلبان از اوائل در دست گرفتن امور شهرداری تهران، به فکر درآمدزایی از نقاط متفاوت شهر و بالابردن هزینه ها برای شهروندان بودند و درواقع پایتخت را مشابه یک دکان و مغازه پرسود نگاه می کردند.

در  این راستا رسانه های اصلاح طلب بر روی بدهی شهرداری تهران رزمایش دادند و آنرا سرسام آور شرح کردند اما در مورد طلب های شهرداری تهران از دولت درحالی که محمدعلی نجفی پس از ۱۲ سئوال توانست به عنوان شهردار وارد جلسه هیئت دولت گردد و امید برای وصول مطالبات شهرداری بوجود آمد، سکوت کردند.

با این وجود نظریه و روش کلیدی این جریان سیاسی برای اداره شهر تهران بالابردن هزینه شهر تهران و اخذ هزینه ها از شهروندان بوده هست.

[۱]

علاوه بر این نجفی، شهرداری تهران با اظهار اینکه هزینه زندگی شهری در تهران نسبت به سایر پایتخت های جهان چندان فراوان نیست، گفت:

«اگر نگاهی به تفاوت های هزینه زندگی در تهران با سایر شهرهای دنیا  بیاندازیم، در می یابیم که زندگی در تهران بسیار کم هزینه هست، از همین رو تاکید می کنم که لازم هست عارضه ها خودروهای اشرافی افزایش یابد تا بیشتر از این شاهد تحمیل یک زندگی اشرافی به شهر نباشیم. باید به مقداری هزینه استفاده از خودروی شخصی افزایش یابد که شهروندان استفاده از آن را به صرفه ندانند و به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سوق یابند.[۲]»

این مدرس دانشگاه تهران و همفکر اصلاح طلبان در این راستا اظهار داشت:

« یعنی پروژه های جدید را در استان های دیگر احداث کرده و به تدریج با برنامه ریزی ۵ یا ۱۰ ساله سازمان ها و اداره های دولتی را به شهرستانهای دیگر جابه جا کنند.»

این مدرس دانشگاه تهران و همفکر اصلاح طلبان در این راستا اظهار داشت: «اگر مسئولین ما واقعا در پی راه راه حلی برای تهران و مدیریتش می باشند، اول باید کاری کنند که کوچ در تهران کاهش یابد.

اما به نظر می آید که اندک اندک اصلاح طلبان نه تنها در پی بالابردن هزینه های شهر تهران می باشند لکن قصد دارند شهر را نیز با پوشش خصوصی سازی به حراج گذاشته و پروژه شهرفروشی را برای اکتساب درآمد، به راه بیندازند. ما ناچاریم حتی خیلی کم به این سمت حرکت کنیم، با این روش، مکانیزم تامین مراجع مالی در شهر متمایز می گردد.

حناچی گفت: با این روش، مسئولین شهرداری دیگر گزارش نمی دهند پروژه ای به علت مسایل مالی متوقف شده هست.

این مطلبو از دست ندید!  ابلاغ بخشنامه داستان خوانی دبستانی ها؛ پیک و تکالیف نوروزی ممنوع هست

او در جواب به این سئوال که از چه زمانی بحث فروش بزرگراه های تهران به بخش خصوصی و گرفتن عارضه ها از خودروها انجام می گردد گفت:

برنده حناچی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری خود اعلام نمود ممکن است بعضی بزرگراه های درون شهری تهران به بخش خصوصی به فروش رسیده شده و خودروها برای گذر از این بزرگراه ها، عارضه ها پرداخت کنند. در این تصمیم گیری باید با سایر بخشها هماهنگ گردد و مساله را باید به دو گروه تفکیک کرد، یک گروه بزرگراه های موجود در شهر تهران هست و گروه دوم، بزرگراه هایی مثل شهید شوشتری هست که در حال احداث هست، در مورد گروه دوم، به این سمت می رویم ولی در مورد گروه اول بزرگراه های موجود در تهران، باید مقدمات این کار فراهم گردد[۳].

 

[۱] https://www.mashreghnews.ir/news/۷۳۶۷۶۸

[۲] https://www.mashreghnews.ir/news/۷۸۷۸۰۷

[۳] http://www.entekhab.ir/fa/news/۳۸۸۴۱۵