تاریخ: ۴:۴۶ :: ۱۳۹۶/۱۱/۰۴

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غذاهای دریایی من جمله ماهی توان دارند مراجع عالی پروتئین، آهن و روی در برنامه غذایی همه روزه باشند که همگی جز مواد مغذی ضروری برای رشد استاندارد جنین در رحم شما می باشند. علاوه بر این اسیدهای چرب امگا سه موجود در […]

ماهی‌ها و غذاهای دریایی ممنوعه در دوران بارداری!به گزارش راهنمای سفر من به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غذاهای دریایی من جمله ماهی توان دارند مراجع عالی پروتئین، آهن و روی در برنامه غذایی همه روزه باشند که همگی جز مواد مغذی ضروری برای رشد استاندارد جنین در رحم شما می باشند.

علاوه بر این اسیدهای چرب امگا سه موجود در ماهی من جمله دی اچ ای توان دارد به رشد خوب تر مغز جنین کمک کند. اما برخی از انواع غذاهای دریایی من جمله کوسه ماهی و اره ماهی و ماهی خال مخالی که جزء ماهی‌های بزرگ و شکارچی شمرده می شوند؛ جیوه بسیاری دارند. گرچه میزان جیوه موجود در غذا های دریایی برای اغلب بزرگسالان مشکل خاصی ایجاد نمی کند، اما اگر قصد بارداری دارید یا در حال حاضر باردار هستید باید در استفاده این مواد غذایی احتیاط کنید.

اگر بطور مرتب از ماهی‌هایی استفاده می کنید که جیوه بالایی دارند، این عنصر در خون شما افزایش پیدا می نماید و توان دارد روی سامانه عصبی جنین و رشد مغزی او تاثیر منفی داشته باشد.

در بارداری چقدر ماهی یا غذای دریایی بخوریم؟

استفاده کدام ماهی‌ ها در بارداری مجاز هست؟

اگر باردار هستید اهتمام کنید ماهی‌ها و غذاهای دریایی متنوعی راکه سطح جیوه‌شان پایین بوده و اسید چرب امگا سه بسیاری دارند در برنامه غذایی خود بگنجانید. این غذاهای دریایی دربردارنده سالمون، کیلکای آنچوی، پادشاه ماهی، ساردین، ماهی سفید، قزل آلا، تیلاپیا، کفال، کیلکا، پادشاه میگو، میگو و… هست. گرچه خوب تر هست استفاده ماهی تن سفید به ۱۷۰ گرم در هفته محدود گردد.

از استفاده ماهی‌های بزرگ و شکارچی اجتناب کنید. برای کاهش دریافت جیوه از کوسه ماهی, ماهی خال مخالی و اره ماهی استفاده کنید.سطح جیوه ماهی کپور و کاد و انواع ماهی تن در حد متوسط هست و خوب تر هست در بارداری محدود گردد.

ماهی‌ها و غذاهای دریایی ممنوعه در دوران بارداری!

از خوردن ماهی خام در بارداری اجتناب کنید. برای پیشگیری از ورود باکتری‌ها و ویروس‌های مضر به بدنتان از خوردن مواد غذایی در بر دارنده ماهی خام یا نیم پز مثل سوشی اجتناب کنید و ماهی دودی نخورید. اگر ماهی رودخانه‌ای یا دریاچه‌ای میخورید, خوب تر هست میزان مصرف‌تان را درحدود دو واحد در هفته نگه دارید و زیاده‌ روی نکنید.

زیادتر بخوانید: ورزش‌های ممنوعه برای بانوان باردار

برای اینکار باید بخش داخلی بدن ماهی تا دمای ۶۳ درجه سانتی گراد گرم گردد. ماهی زمانی خوب پخته هست که بافت آن تا حدودی از هم باز گردد.

مرجع:نوداد