گروه: آشپزی
تاریخ: ۸:۳۰ :: ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
فیلم: طرز تهیه پیراشکی سبزیجات بهاری

برترین ها: پیراشکی سبزیجات یک میان وعده و یا حتی یک وعده عالی و خوشمزه برای افرادی که رژیم دارند، می باشد. در این پیراشکی هیچ گوشتی به کار نرفته و غذایی سالم و رژیمی هست. مواد لازم برای ۲۴ عدد روغن: ۳ قاشق غذاخوریپیاز خرد شده: یک عدد متوسط زنجبیل رنده شده: یک قاشق […]

برترین ها: پیراشکی سبزیجات یک میان وعده و یا حتی یک وعده عالی و خوشمزه برای افرادی که رژیم دارند، می باشد. در این پیراشکی هیچ گوشتی به کار نرفته و غذایی سالم و رژیمی هست.

مواد لازم برای ۲۴ عدد

روغن: ۳ قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده: یک عدد متوسط
زنجبیل رنده شده: یک قاشق غذاخوری
سیر رنده شده: یک قاشق غذاخوری
مارچوبه خرد شده: یک پیمانه (۱۲۵ گرم)
نخود فرنگی: ۱ پیمانه (۱۵۰ گرم)
هویج رنده شده: ۲ پیمانه (۱۰۰ گرم)
کلم خرد شده: ۲ پیمانه (۱۰۰ گرم)
نمک و فلفل : به مقدار لازم
اسفناج تازه خرد شده: ۳ پیمانه (۹۰ گرم)
پیازچه خرد شده: ۱ پیمانه (۴۵ گرم)
سس سویا: ۲ قاشق غذاخوری
روغن کنجد: ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس

سرکه برنج: نصف پیمانه (۱۲۰ میلی گرم) (در صورت عدم دسترسی به این سرکه از سرکه آسان نیز میتوانید استفاده کنید)
سس سویا: نصف پیمانه (۱۲۰ میلی گرم)
سیر رنده شده: یک حبه
زنجبیل رنده شده: ۱ قاشق غذا خوری
پیاز ریز خرد شده: ۱/۵ پیمانه(۵ گرم)
روغن کنجد: یک قاشق غذاخوری
فلفل قرمز خرد شده: نصف قاشق غذاخوری
روغن: ۴ قاشق غذاخوری
آب: یک پیمانه (۲۴۰ میلی لیتر)

فیلم: طرز تهیه پیراشکی سبزیجات بهاری

طرز تهیه سس:

در یک ظرف متوسط سرکه برنج، سس سویا، سیر ، زنجبیل ، پیاز، فلفل قرمز و مخلوط آب و روغن را مخلوط کرده و به اندازه کافی هم میزنیم تا تماما با هم مخلوط گردند.

این مطلبو از دست ندید!  دستور تهیه کاچی، دسری ایرانی و لذیذ

طرز تهیه

۱٫ ۱٫
۲٫ روغن را در تابه میریزیم تا تماما داغ گردد.
۳٫ ۲٫
۴٫ بعد از این که تماما داغ شد، پیاز، زنجبیل و سیر را اضافه میکنیم و حدود ۴ دقیقه تفت میدهیم تا پیاز ها تماما نرم گردند.
۵٫ ۳٫
۶٫ پس از آن مارچوبه و هویج و نخودفرنگی و کلم را اضافه کرده و تماما با هم مخلوط میکنیم.
۷٫ ۴٫
۸٫ در این فاز نمک و فلفل را اضافه کرده و حدود ۳ تا ۴ دقیقه تفت میدهیم تا زمانیکه سبزی ها تماما نرم گردند.
۹٫ پس از آن اسفناج ها را اضافه کرده و تفت میدهیم تا پخته و نرم گردند.
۱۰٫ ۶٫
۱۱٫ پس از آن مخلوط سبزیجات را در یک ظرف بزرگتر ریخته و حوصله میکنیم تا اندکی سرد گردد.
۱۲٫ پس از اینکه سرد شد، پیازچه، سس سویا و روغن کنجد را اضافه کرده وکاملا مخلوط میکنیم.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی عکس زیر کلیک کنید فیلم: طرز تهیه پیراشکی سبزیجات بهاری