تاریخ: ۲:۴۹ :: ۱۳۹۶/۰۷/۲۷

تبیان: در آغوش کشیدن عزیزان نه تنها یکی از شیوه‌ های خوب برای ابراز محبت است، بلکه باعث ارتقای سلامتی نیز می شود. به همین دلیل لازم است به طور مرتب عزیزان‌ تان را در آغوش بکشید. در آغوش گرفتن همدیگر باعث کاهش استرس می شود آیا به طور مداوم احساس نگرانی و اضطراب می […]

تبیان: در آغوش کشیدن عزیزان نه تنها یکی از شیوه‌ های خوب برای ابراز محبت است، بلکه باعث ارتقای سلامتی نیز می شود. به همین دلیل لازم است به طور مرتب عزیزان‌ تان را در آغوش بکشید.

در آغوش گرفتن همدیگر باعث کاهش استرس می شود

آیا به طور مداوم احساس نگرانی و اضطراب می کنید؟ در آغوش کشیدن راهی برای خلاص شدن از فشارهای روحی روانی است، چون فشار خون و ضربان قلب را پایین می ‌آورد.

تماس بدنی که با ملایمت و محبت همراه باشد، باعث کاهش استرس و ایجاد آرامش می ‌شود. چرا؟ چون باعث افزایش تولید هورمون آندورفین می ‌شود. یک آغوش گرم در مقابله با استرس های روزمره به اندازه برخی داروهای ضداسترس موثر است.

در آغوش گرفتن همدیگر افسردگی را کاهش می دهد

باز هم مسئله به میزان ترشح هورمون ‌ها مربوط می شود. در آغوش کشیدن همدیگر باعث تولید هورمون های آندورفین، اوکسی‌ توسین (هورمون عشق) و دوپامین می ‌شود. افزایش ترشح این هورمون ها نیز سلاحی برای مقابله با افسردگی محسوب می شود.

حال که زمستان در پیش رو است افسردگی فصلی نیز رواج خواهد یافت، چون نور خورشید نقش مهمی در خلق و خوی ما دارد و با کاهش نور اکثر افراد احساس افسردگی پیدا می کنند.

در روزهای کوتاه زمستان نباید به امید نور خورشید بمانید. علاوه بر مصرف ویتامین D توصیه می شود بیشتر همدیگر را در آغوش بکشید. این کار باعث می شود حتی در سرمای زمستان نیز احساس آرامش، گرما و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

در آغوش گرفتن همدیگر امکان ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد

محققان و متخصصان حوزه سلامت بر این عقیده هستند که در آغوش گرفتن همدیگر نه تنها فواید قلبی عروقی دارد، بلکه با ابتلا به برخی بیماری ها مقابله کرده و ویروس های فصل سرما را نیز ضعیف می‌ کند. واقعیت این است که تماس پوست با پوست آنتی بادی‌ های بدن انسان را تقویت می ‌کند.

اگر روزانه بین ۵ تا ۱۰ دقیقه عزیزان تان را در آغوش بگیرید به اندازه مصرف مکمل برای تقویت بدن تان تلاش کرده اید. محققان بر این عقیده ‌اند که نوازش و محبت کردن مکرر روزانه باعث افزایش مقاومت بدن انسان در برابر ویروس های فصلی می ‌شود.

در آغوش گرفتن همدیگر احساس تنهایی را کاهش می دهد

برای داشتن آغوشی پرمهر و محبت نباید حتما همسر داشته باشید. پدر و مادرتان را، خواهر و بردارتان را، دوستان ‌تان را و حتی غریبه‌ ای که نیاز به محبت دارد را در آغوش بگیرید. این تماس بدنی محبت‌ آمیز باعث ترشح هورمون ‌های آرامبخش می ‌شود.

آغوش تنهایی و خلا عاطفی را پر می ‌کند. بخصوص این روزها که دنیای مجازی هر روز بیش از پیش انسان ها را تنها و در خود فرو رفته می سازد.

در آغوش گرفتن همدیگر باعث بهبود رابطه زناشویی‌ می شود

با وجود اینکه داشتن رابطه زناشویی منظم برای سلامتی مفید است، اما تمام زندگی زناشویی صرفا در رابطه جنسی خلاصه نمی ‌شود. هر رابطه‌ ای نیاز به مهر و محبت طرفین دارد. در آغوش کشیدن همدیگر راهی فوق العاده برای نشان دادن محبت زناشویی است.

مهربانی باعث احساس خوشبختی و نشاط می ‌شود. البته در آغوش کشیدن کسی که عاشق آن هستید با بغل کردن افراد دیگر تفاوت دارد. در آغوش گرفتن همسر باعث افزایش میل و شور جنسی طرفین می‌ شود. خوشبختانه در آغوش گرفتن از نظر روحی و جسمی اعتیادزا است و اگر به آن عادت کنید نمی توانید این عادت را رها کنید.

در آغوش گرفتن همدیگر باعث افزایش طول عمر می شود

محققان معتقدند که در آغوش گرفتن برای سلامت قلب به عنوان یک ارگان حیاتی مفید است. زمانی که در آغوش کسی آرام می ‌گیرید یا کسی را در آغوش می ‌فشارید، قلب‌ تان آرام تر می ‌زند.

همچنین میزان هورمون کورتیزول که به هورمون استرس نیز معروف است کاهش می ‌یابد. اگر می‌ خواهید در کنارهمسرتان عمر طولانی داشته باشید، هر روز چندین مرتبه همدیگر را در آغوش بگیرید.

بدانید که…

بدانید که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در ایالات متحده آمریکا زوج ‌هایی که به طور مرتب همدیگر را در آغوش می ‌گیرند، بیش از دیگران زندگی عاشقانه را تجربه می ‌کنند و رابطه‌ شان طولانی تر است.

بدانید که یک آغوش کوتاه به اندازه ۱۰ دقیقه گرفتن دست طرف مقابل باعث کاهش استرس می شود.

بدانید که هر فردی روزانه به طور متوسط نیاز دارد ۸ مرتبه در آغوش گرفته شود، اما نیازش برآورده نمی‌ شود.

بدانید که هر آغوش معمولا بین ۳ تا ۹ ثانیه طول می ‌کشد.