تاریخ: ۲۱:۴۰ :: ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
فعالیت خیران مدرسه‌یار قانونمند شود‌

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری، سید علی قاسمی تروجنی عصر امروز در مجمع خیران مدرسه‌ساز مازندران اظهار داشت: روحیه مشارکت در امر تعلیم و تربیت از سوی مردم و خیران بسیار بالا بوده و مازندران از این حیث در جایگاه مطلوبی در کشور برخوردار است. وی افزود: تجربه […]

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری، سید علی قاسمی تروجنی عصر امروز در مجمع خیران مدرسه‌ساز مازندران اظهار داشت: روحیه مشارکت در امر تعلیم و تربیت از سوی مردم و خیران بسیار بالا بوده و مازندران از این حیث در جایگاه مطلوبی در کشور برخوردار است.

وی افزود: تجربه ایجاد مدارس هیئت امنایی بسیار موفق بوده و نقش مردم را در اداره مدارس بسیار پررنگ کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه نقش خیران مدرسه‌ساز نباید پس از ساخت مدارس مسدود شود، تصریح کرد: تلاش خیران در مدرسه‌سازی انگیزه جامعه را به تعلیم و تربیت بالا می‌برد.

قاسمی با بیان اینکه بایدنقش مردم در مدیریت مشارکت‌های مردمی پررنگ دیده شود، افزود: سازوکار مشارکت خیران در اداره مدارس از سوی شورای عالی آموزش و پرورش تدوین و اجرایی شود.

وی با تاکید بر تقویت روحیه مشارکت خانواده‌ها در امور‌ مدارس، گفت: تقویت خیران مدرسه‌یاردر اداره مدرسه، هزینه‌های مدارس را به نحو محسوسی کاهش می‌دهد.

ساخت ۱۱ پروژه مدرسه‌سازی با مشارکت بنیاد برکت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه از ابتدای برپایی جشنواره خیران مدرسه‌ساز مازندران در سال ۷۷ تاکنون بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان توسط خیران برای امر مدرسه‌سازی تعهد ایجاد شده که بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

قربان‌علی شیرزاد با بیان اینکه ۸۰۰ پروژه مدرسه‌سازی با چهار هزار و ۳۰۰ کلاس درس، ۵۵۰ قطعه زمین و یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع زیربنا توسط خیران مدرسه‌ساز در مازندران بنا شده است، افزود: ۸۰ پروژه مدرسه‌سازی اکنون با مشارکت خیران و دولت در دست اجرا است.

وی با اعلام اینکه ۱۱ پروژه مدرسه‌سازی با مشارکت بنیاد برکت در استان آغاز شده است، تصریح کرد: پیش‌تر توسط این بنیاد، ۳۱ پروژه مدرسه‌سازی در استان اجرایی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با بیان اینکه ۱۲ هزار کلاس از ۱۹ هزار کلاس درس موجود استان دارای استحکام نسبی و مطلوبی است، افزود: هفت هزار کلاس درس استان نیاز به مقاوم‌سازی و نوسازی دارد.

شیرزاد با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه تلاش است تا همه مدارس تخریبی استان بازسازی شود، گفت: ۳۵ درصد مدارس مازندران نیازمند نوسازی دارد.