گروه: بلیط
تاریخ: ۱۵:۱۶ :: ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
فصل داغ فوتبال بر پرده سینما

    تمامی بلیت‌های پردیس‌های سینمایی برای تماشای بازی فوتبال ایران- مراکش ساعتی پس از اعلام خرید آنلاین به فروش رفت. نگاه به سیستم خرید اینترنتی سینماتیکت گویای این مطلب هست؛ اینکه استقبال از خرید بلیت فوتبال و تماشای بازی در سینماها، موجی شگرف از مخاطب های علاقه‌مند به فوتبال را راهی سالن‌های سینما کرده […]

فصل داغ فوتبال بر پرده سینما     تمامی بلیت‌های پردیس‌های سینمایی برای تماشای بازی فوتبال ایران- مراکش ساعتی پس از اعلام خرید آنلاین به فروش رفت. نگاه به سیستم خرید اینترنتی سینماتیکت گویای این مطلب هست؛ اینکه استقبال از خرید بلیت فوتبال و تماشای بازی در سینماها، موجی شگرف از مخاطب های علاقه‌مند به فوتبال را راهی سالن‌های سینما کرده هست و مردم می‌توانند دور هم به تماشای بازی بنشینند.     هرچند که از چند هفته پیش رایزنی‌ها در مورد چگونگی اجرای طرح نمایش فوتبال در سینما‌ها چندین‌بار ارزیابی و در آخر تصمیم به اجرای آن گرفته گردید، اما اجرائی‌شدن این طرح که اتفاقا در تجربه‌های پیشین، قبول کنندگان زیادی ازجمله سینماداران داشت، موجب گردید تا بعضی از زاویه‌ای دیگر به این ماجرا نگاه کنند و در تجربه نخست این طرح در جام جهانی ۲۰۱۸، از کم‌فروغ‌شدن فیلم‌های درحال‌اکران که جای سئانس‌هایشان با نمایش بازی فوتبال عوض شده هست گله کنند.     شاید اکران‌های نه‌چندان رضایت‌بخش در ماه مبارک رمضان و در ادامه آغاز بازی‌های جام جهانی درصد این گلایه‌ها را زیادتر از قبل کرده هست، اما به تصور بعضی مخالفان، درحالی‌که سینما‌ها به‌صورت طبیعی با افت شدید مخاطب روبه‌رو می باشند، نباید تن به نمایش فوتبال در سینما‌ها داد و اندک مخاطب های سینما را از دست داد. در این میان مطمئنا نمی‌توان میل سینماداران به رونق سالن‌هایشان را ندید گرفت.     جمعه‌شب ۲۵ خرداد، اشخاص زیادی همراه با خانواده‌هایشان در سالن‌های سینما به دیدن اولین بازی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ نشستند؛ کسانی که وقتی از آن‌ها در مورد مبلغ بلیت برای تماشای فوتبال و چرایی انتخاب سینما سوال گردید، از اینکه در چنین جمعی می‌توانند در کنار خانواده یا دوستانشان فوتبال نگاه کنند خرسند بودند.     غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، نیز در مورد اجرای طرح نمایش فوتبال در سینما‌ها اعلام رضایت کرد و گفت: «این مسابقه در سالن‌های سینما بدون هیچ مشکلی نمایش داده گردید و استقبال مخاطب های نیز بسیار خوب بود و تمام سینما‌هایی که قرار بوده در طرح شرکت کنند مسابقه فوتبال را نمایش دادند».   استقبال در سالن‌های سینمایی تهران خوب تر از شهرستان‌ها بوده هست.     در شهرستان‌ها نیز سینما‌های شهر مشهد با استقبال خوبی همراه شدند، اما در سایر شهر‌ها استقبال خیلی خوب نبود و بعضی شهرستان‌ها نیز این طرح را اجرا نکردند، البته ناهماهنگی‌هایی جزئی نیز وجود داشت. قرار هست مسابقه دوم تیم ایران برابر اسپانیا نیز مثل بازی با مراکش در سالن‌های سینمایی به نمایش دربیاید».     آمار‌ها از فروش ۵۰۰ میلیونی بازی ایران- مراکش در سینما‌ها حکایت می‌کند و می‌توان اجرای این طرح را تنها در نمایش همین بازی امیدوارکننده و موفق شرح کرد؛ ماجرایی که یک سوی آن سینمادارانی می باشند که با نمایش فوتبال، حتی بعضی از افرادی را که شاید ماه‌ها و سال‌ها سری به سالن‌های سینما نمی‌زدند به این مکان جذب نموده اند و از طرفی درآمدزایی خوبی برای سینما داشته هست، اما سوی دیگر این ماجرا هم صاحبان آثار سینمایی می باشند که بعضی از سالن‌هایشان در برنامه ای که برای اجرای نمایش فوتبال در سینما‌ها مدنظر داشته شده هست به این بازی‌ها اختصاص داده می‌شود و در این چند روز در مصاحبه‌هایشان به این مبحث اشاره کرده‌اند.     هرچند که علی رغم تمام گله‌مندی‌ها باید به این مبحث هم اشاره نمود که هم‌زمان با پخش فوتبال به طور اساسی ریزش چشمگیری را در مخاطب های فیلم‌های در حال اکران در سینما‌ها و در حقیقت سینما شاهد می باشیم و حتی به شرط اختصاص‌ندادن سالن‌های سینما برای تماشای فوتبال، دو مرتبه هم در این بازه زمانی نمی‌توان انتظار فروش قابل‌توجهی از آثار سینمایی را پیش‌بینی کرد، پرسشی مبنی‌بر اینکه آیا طرح حمایتی از آثار سینمایی که در زمان جام جهانی اکران گردیده اند و جبران ضرروزیان مالی آن‌ها مدنظر داشته خواهد گردید بی‌پاسخ مانده هست و باید دید در چند روز آینده جواب مسئولان سینمایی به گله‌مندی بعضی از صاحبان آثار سینمایی که فیلم‌هایشان در حال اکران هست چه می باشد.

این مطلبو از دست ندید!  حقوق قانونی مسافران هنگام دیرکرد هواپیما چیست؟