گروه: آشپزی
تاریخ: ۱۰:۲۹ :: ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
غذا های پاییزی آسان برای گیاهخواران

برترین‌ها - الهام مظفری: پاییز خوب ترین فصل سال هست و خوب ترین راه برای جشن گرفتن آن تهیه یک غذای پاییزی خوشمزه برای یک دورهمی خانوادگی هست. اما برای گیاهخواران پیدا کردن یک فرمان غذای راحت بدون گوشت کار آسانی نیست. به همین سبب طرز تهیه چند غذای خوشمزه بدون گوشت را برایتان آماده […]

برترین‌ها - الهام مظفری: پاییز خوب ترین فصل سال هست و خوب ترین راه برای جشن گرفتن آن تهیه یک غذای پاییزی خوشمزه برای یک دورهمی خانوادگی هست. اما برای گیاهخواران پیدا کردن یک فرمان غذای راحت بدون گوشت کار آسانی نیست. به همین سبب طرز تهیه چند غذای خوشمزه بدون گوشت را برایتان آماده کرده ایم.

خوراک سیب زمینی گیاهی

مواد لازم: ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یک پیاز متوسط خردشده ۲ ساقه کرفس متوسط خردشده ۲ حبه سیر رنده شده ۹۰۰ گرم سیب زمینی خردشده یک قاشق چایخوری پودر گشنیز یک قاشق چایخوری پاپریکا یک قاشق چایخوری نمک یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه ۴ پیمانه آب سبزیجات

غذاهای پاییزی آسان برای گیاهخواران

طرز تهیه:

۱. ۱. روغن را در یک قابلمه روی حرارت متوسط داغ کنید. پیاز و کرفس را اضافه کنید و بپزید تا نرم گردند (حدود ۶ تا ۸ دقیقه). سیر را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر بپزید.   ۲. سیب زمینی، گشنیز، پاپریکا، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید و ۱ دقیقه بپزید.   ۲. آب سبزیجات را اضافه کنید و وقتی جوش آمد، حرارت را کم کنید و بپزید تا سیب زمینی‌ها نرم گردند (حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه).   غذاهای پاییزی آسان برای گیاهخواران

پای شپرد گیاهی

مواد لازم برای ۶ نفر:

۴ عدد سیب زمینی ۳ عدد هویج ۳ ساقه کرفس یک عدد پیاز کوچک ۲ پیمانه قارچ خردشده یک قاشق غذاخوری آرد نصف قاشق چایخوری آویشن ۴ حبه سیر ۲ پیمانه آب سبزیجات نمک به مقدار لازم فلفل به مقدار لازم شیر سویا به مقدار لازم کره گیاهی به مقدار لازم یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

غذاهای پاییزی آسان برای گیاهخواران

طرز تهیه:

۱. حدود دو پیمانه از سوپ را داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا نرم گردد.

۲. پوره حاصله را به سوپ بازگردانید و داغ میل کنید.

۳.   ۱. پوست سیب زمینی‌ها را بکنید، خرد کنید و ۱۰-۱۵ دقیقه بجوشانید تا نرم گردند.

۴. ۲.

۵. در این حین، هویج، کرفس و پیاز را خرد کنید و در کره یا روغن چند دقیقه تفت دهید. ۳.

۶. قارچ‌ها را اضافه کنید و بپزید تا لبه‌ها آغاز به تیره شدن کنند. سیر را اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید. ۴.

۷. رب گوجه فرنگی، آرد و آویشن را اضافه کنید.

۸. ۵. ۱۰ به آرامی آب سبزیجات را اضافه کنید و دائما هم بزنید. اذن دهید بجوشد تا غلیظ گردد.

غذاهای پاییزی آسان برای گیاهخواران

پای قالبی گیاهی

مواد لازم:

سه چهارم پیمانه پیاز خردشده یک حبه سیر بزرگ رنده شده ۲ پیمانه آب سبزیجات ۲ پیمانه کنسرو سبزیجات (ترکیب ذرت، هویج، لوبیا سبز) یک چهارم پیمانه شیر بادام یک چهارم پیمانه آرد نمک و فلفل به مقدار لازم بیسکویت یا پای

غذاهای پاییزی آسان برای گیاهخواران

طرز تهیه:

۱. ۶.

۲. سیب زمینی‌ها را له کنید و شیرسویا و کره گیاهی را اضافه کنید. اگر می‌خواهید نرم‌تر گردد، شیر و کره را زیادتر کنید. نمک و فلفل بزنید.

۳. ۷.

۴. مخلوط سبزیجات را ته یک ماهیتابه بریزید و سیب زمینی‌ها را روی آن پخش کنید. ۸. روی سیب زمینی روغن اسپری کنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید یا تا وقتی که ترد گردد.

۵.

۶. ۱. دمای فر را روی ۲۱۸ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت قرار دهید. پس از آن سیر و پیاز و نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید.

غذاهای پاییزی آسان برای گیاهخواران

غذاهای پاییزی آسان برای گیاهخواران

کوفته قالبی سیب و عدس و گردو

مواد لازم: یک پیمانه عدس نپخته یک پیمانه گردو خرد شده ۳ قاشق غذاخوری پودر دانه کتان+ نصف پیمانه آب ۳ حبه سیر له شده یک و نیم پیمانه پیاز خردشده یک پیمانه کرفس خردشده یک پیمانه هویج رنده شده یک سوم پیمانه سیب پوست کنده و رنده شده یک سوم پیمانه کشمش نصف پیمانه آرد جو سه چهارم پیمانه پودر سوخاری سه چهارم قاشق چایخوری آویشن نمک و فلفل به مقدار لازم

لعاب سیب و بالزامیک:

حدود ۷ دقیقه بپزید تا نرم گردد.)

غذاهای پاییزی آسان برای گیاهخواران

طرز تهیه:

۱. آرد را اضافه کنید و هم بزنید، پس از آن به آرامی آب سبزیجات را اضافه کرده و همچنان هم بزنید. شیر بادام را اضافه کنید و هم بزنید. بجوشانید تا مخلوط غلیظ گردد (حدود ۱۰ دقیقه). اگر هنوز رقیق هست نصف پیمانه آب سبزیجات را با یکی دو قاشق غذاخوری آرد هم بزنید و به قابلمه اضافه کنید. چند دقیقه حوصله کنید و اگر لازم بود باز این کار را تکرار کنید. وقتی سس غلیظ شد، کنسرو سبزیجات را اضافه کنید و ۴-۵ دقیقه دیگر بپزید و نمک و فلفل را به مقدار لازم اضافه کنید.

این مطلبو از دست ندید!  طرز تهیه کالباس خانگی با شیوه ای آسان

۲. مخلوط را بین شش کاسه تقسیم کنید. بیسکویت یا پای را روی آن قرار دهید.

۳. کاسه‌ها را روی سینی فر قرار دهید و حدود ۱۴ تا ۱۷ دقیقه بپزید تا بیسکویت‌ها طلایی گردند.

۴. اذن دهید پیش از سرو ۴ تا ۵ دقیقه سرد گردد. یک چهارم پیمانه کچاپ دو قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک دو قاشق غذاخوری کره سیب (کره سیب شکل خیلی غلیظ پوره سیب هست که با حرارت کم و مدت طولانی سیب را با آب می‌پزند تا قند موجود در آن کاراملیزه شده و کره سیب به رنگ قهوه‌ای درآید. ) ۱. دمای فر را روی ۳۲۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید. ۵ عدس‌ها را بشویید و با نمک و سه پیمانه آب داخل قابلمه بریزید تا جوش بیاید. پس از آن حرارت را کم کنید، در آن را بردارید و ۴۰-۴۵ دقیقه بپزید.

۵. دائما هم بزنید و اگر احتیاج بود آب اضافه کنید. هدف این هست که عدس‌ها تماما پخته و له گردند.

۶. پس از آن عدس را بکوبید. گردو‌ها را حدود ۸-۱۰ دقیقه در فر با دمای ۳۲۵ درجه قرار دهید. پس از آن از فر خارج کرده و دمای فر را به ۳۵۰ درجه فارنهایت افزایش دهید. پودر کتان را با آب در یک کاسه کوچک ترکیب کنید و کنار بگذارید.

۷. یک قاشق چایخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط گرم کنید. سیر و پیاز را به مدت ۵ دقیقه در آن تفت دهید. نمک بزنید.

غذاهای پاییزی آسان برای گیاهخواران

قارچ و کیل استراگانف

مواد لازم برای چهار نفر: دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یک عدد پیاز متوسط خردشده دو حبه سیر له شده ۴ عدد قارچ بزرگ ورقه شده یک قاشق چایخوری پاپریکا یک قاشق غذاخوری آرد یک و نیم پیمانه آب مرغ یا سبزیجات یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی ۱ عدد کلم کیل خردشده ۲-۳ پیمانه ماکارونی پیچی یک پیمانه ماست یونانی نمک و فلفل به مقدار لازم

غذاهای پاییزی آسان برای گیاهخواران

طرز تهیه:

۱. اکنون کرفس خردشده و سیب و هویج رنده شده و عدس له شده را اضافه کنید. ۵ دقیقه یا زیادتر تفت بدهید. از روی حرارت بردارید. در یک کاسه بزرگ همه مواد را با هم ترکیب کنید. ۳ نمک و فلفل آن را مزه کنید.

۲. ظرف ویژه فر را چرب کنید و روی آن کاغذ روغنی بیندازید.

۳. مخلوط را محکم در ظرف فشار دهید. مواد لعاب را ترکیب کنید و پس از آن نیمی از آن را روی کوفته پخش کنید. بقیه را نگه دارید تا با کوفته بخورید.

۴. به مدت ۴۰-۵۰ دقیقه در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت بپزید. لبه‌ها باید قهوه‌ای روشن گردند.

۵. اذن دهید اندکی سرد گردد و پس از آن برش داده و میل کنید. روغن را در یک قابلمه روی حرارت متوسط به بالا گرم کنید.

غذاهای پاییزی آسان برای گیاهخواران

انچیلادای لوبیا و سبزیجات

مواد لازم برای انچیلادا: ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یک عدد فلفل دلمه‌ای خردشده یک پیمانه پیاز خردشده تا ۴۰۰ گرم لوبیا پخته تا ۴۰۰ گرم گوجه کباب شده ۳۵۰ گرم سس انچیلادا تا ۱۰۰ گرم فلفل قرمز خردشده ۱۰ عدد نان تورتیلا سه پیمانه پنیر چدار یا پنیر دلخواه

تزئینات:

جعفری آووکادو ماست یونانی سس تند

غذاهای پاییزی آسان برای گیاهخواران

طرز تهیه:

۱. پیاز‌ها را اضافه کنید و ۴ دقیقه تفت دهید یا تا وقتی که اندکی نرم گردند.

۲. سیر و قارچ‌ها را اضافه کنید. پاپریکا و نمک و فلفل اضافه کنید. ۳ دقیقه دیگر تفت دهید یا تا وقتی قارچ‌ها نرم و تیره‌تر گردند. آرد را روی مخلوط قارچ بپاشید و ترکیب کنید.

۳. آب سبزیجات و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. هم بزنید تا رب گوجه حل گردد. کلم کیل را اضاف کنید و ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید. در این حین، ماکارونی‌ها را در آب جوش بپزید تا وقتی نرم گردند.

۴. آبکش کنید و به قارچ‌ها اضافه کنید. ۲۰ ماست یونانی را اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب گردد.

۵. پس از آن میل کنید.

غذاهای پاییزی آسان برای گیاهخواران