گروه: آشپزی
تاریخ: ۹:۳۱ :: ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
عصرانه های پنیری آخر هفته

هفته نامه همشهری شش و هفت – لاله رضاپور: عصراهای روز تعطیل جان می دهد برای یک دورهمی دوستانه یا خانوادگی. دستاویز این دورهمی توان دارد یک عصرانه آسان باشد؛ عصرانه ای که احتیاج به تدارکات چندانی ندارد. اما چطور؟ با چند تکه نان و پنیر معمولی یا پیتزا توان دارید چند خوراکی خوشمزه درست […]

هفته نامه همشهری شش و هفت – لاله رضاپور: عصراهای روز تعطیل جان می دهد برای یک دورهمی دوستانه یا خانوادگی. دستاویز این دورهمی توان دارد یک عصرانه آسان باشد؛ عصرانه ای که احتیاج به تدارکات چندانی ندارد. اما چطور؟ با چند تکه نان و پنیر معمولی یا پیتزا توان دارید چند خوراکی خوشمزه درست کنید و از خوردن شان دور هم لذت ببرید. در اینجا هشت فرمان آسان برای درست کردن عصرانه با پنیر را برای شما آورده ایم.

ساندویچ پنیر خامه ای با کدو

برای ۶ نفر

مواد لازم:

پنیر خامه ای: ۲۰۰ گرم
کدوی سبز رنده شده: دو فنجان
پودر پیاز: یک ق.چ
چپودر سیر: یک ق.چ
چدارچین: یک ق.چ
نان لواش یا پیتا: به مقدار لازم

هشت فرمان آسان برای درست کردن عصرانه در آخر هفته

طرز تهیه:

چ کدوها را شسته و پوست بکنید. پس از آن آنان را رنده کنید. رنده کدو را با پودر سیر، پیاز و دارچین مخلوط کنید. کدو را هم بزنید تا ادویه ها با آن مخلوط گردند. پس از آن روی هر نان، قدری پنیر خامه ای بمالید. روی آن به مقدار لازم از مخلوط رنده کدو و ادویه ها بریزید. این مخلوط را با کمک چاقو روی پنیر به نحو یکنواخت پهن کنید. نان را برش زده و پس از آن آن را بپیچید. رول ها را در ظرف مناسب بگذارید.

نکته:

•  • می توانید به جای پنیر خامه ای از پنیر پیتزای ورقه ای هم استفاده کنید؛ با این توضیح که باید به مدت مناسب رول ها را داخل ماکرووی بگذارید تا پنیر آب گردد.

• • همین مواد را توان دارید داخل دو نان آزمایش بگذارید و بعد ساندویچ آماده شده را داخل ساندویچ ساز قرار دهید تا طعم خاص تری را آزمون کنید.

نان سیر و پنیر

برای ۶ نفر

مواد لازم:

نان آزمایش: یک بسته
پنیر پیتزای رنده شده: یک بسته ۳۰۰ گرمی
سبزی معطر خردشده دربردارنده ریحان، گشنیز و جعفری: مجموعا یک و نیم فنجان
سیر: یک گل
پودر آویشن: یک ق.چ
چآرد سفید: یک ق. غ

هشت فرمان آسان برای درست کردن عصرانه در آخر هفته

طرز تهیه:

غ سبزی های معطر را پاک کرده، خیس کنید و بعد بشویید. آب آن که رفت، سبزی ها را ریز خرد کنید. سیر را پاک کرده و بشویید. پس از آن آن را رنده کرده و با پودر آویشن مخلوط کنید. حالا روی هر نان آزمایش، ابتدا قدری از مخلوط سبزی ها، سیر و پودر آویشن بریزید. پنیر پیتزای رنده شده را اضافه کنید. فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. داخل ظرف پیرکس، آرد سفید بریزید. نان ها را داخل ظرف بچینید. در ظرف را گذاشته و آن را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر بگذارید. در ظرف را باز کنید و به مدت پنج دقیقه از شعله بالای فر حرارت دهید تا روی نان ها طلایی گردد.

نکته:

•  • می توانید از پودرپیاز هم در تهیه این نان استفاده کنید.

• • اگر به خوردن سیر علاقه دارید و دوست هنگام خوردن، وجود سیر را حس کنید، توان دارید به جای رنده کردن سیر، آن را خرد کنید.

رولت پنیر و پیازچه پیتزا

برای ۴ نفر

مواد لازم:

خمیر نان: ۳۰۰ گرم
پنیر پیتزای رنده شده: ۵۰۰ گرم
پیازچه خردشده: دو فنجان
چپودر فلفل قرمز و سیاه آسیاب شده: نصف ق.چ
چآرد سفید: دو ق.چ
غ پیازچه ها را پاک کرده، بشویید و پس از این که آب آن رفت، ریز خرد کنید.غ

هشت فرمان آسان برای درست کردن عصرانه در آخر هفته

طرز تهیه:

خمیر نان را با استفاده از وردنه و اندکی آرد، باز کنید. پنیر پیتزای رنده شده را با پیازچه خردشده، مخلوط کنید. به این مخلوط، پودر آویشن و پودر فلفل سیاه و قرمز را اضافه کرده و هم بزنید. روی تکه خمیرهایی که آماده کرده اید، مقدار شایسته ای از مواد را بریزید. پس از آن آن را رول کنید. کف ظرف پیرکس، آردس سفید بریزید. رول ها را داخل ظرف بچینید. فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. پس از فر درآورید. • به جای خمیر نان توان دارید از نان لواش یا خمیر یوفکا استفاده کنید. • علاوه بر پیازچه توان دارید از سبزی های دیگر هم استفاده کنید.

نکته:

•  چفلفل سیاه آسیاب شده: یک سوم ق.

• چآرد سفید: یک ق.

پیتزای پنیر با خلال سیب زمینی

برای ۴ نفر

مواد لازم:

نان پیتزا: دو عدد
پنیر پیتزا یا پنیر چدار: ۳۰۰ گرم
سیب زمینی خلال شده: دو فنجان
غ سیب زمینی ها را بشویید. چ
پوست بکنید و بعد خلال کنید. چ
غ

هشت فرمان آسان برای درست کردن عصرانه در آخر هفته

طرز تهیه:

روی نان پیتزا، خلال سیب زمینی را بریزید. پودر آویشن و فلفل سیاه را مخلوط کنید. قدری از آن را روی هر کدام از نان ها بریزید. پس از آن پنیر پیتزا را روی نان بریزید. کف سینی فر، آرد سفید بریزید. پیتزاها را داخل آن بگذارید. پیتزاها را داخل فر بگذارید. نیم ساعت بعد، از بالای فر به مدت ۱۰ دقیقه حرارت دهید و بعد پیتزاها را از فر درآورید. • می توانید سیب زمینی را نیم پز کنید و بعد روی پیتزا بریزید تا دلواپس ناپز ماندن آنان نباشید. • توان دارید به جای خلال سیب زمینی از رنده سیب زمینی استفاده کنید اما برای رنده کردن از بخش درشت رنده استفاده کنید. پودر سیر: یک ق. چپودر پیاز: یک ق.

این مطلبو از دست ندید!  طرز تهیه سالاد قارچ

نکته:

• غ ریحان ها را پاک کنید.

• پس از آن آنان را خیس کرده و بشویید.

لقمه تک نفره

برای ۴ نفر

مواد لازم:

نان یوفکای کوچک تک نفره: یک بسته
پنیر پیتزای رنده شده: ۳۰۰ گرم
برگ ریحان تازه: سه فنجان
پودر پیاز، سیر و آویشن را با هم مخلوط کرده و آن را به پنیر پیتزای رنده شده، بیفزایید. چ
هم بزنید تا پودرها با رنده پنیر مخلوط گردند.چ
پودر آویشن
پس از آن آرد سفید را کف ظرف پیرکس بریزید.غ

هشت فرمان آسان برای درست کردن عصرانه در آخر هفته

طرز تهیه:

یوفکاها را داخل ظرف بچینید. روی هر نان یوفکا، قدری پنیر پیتزا بریزید. برگ ریحان ها را روی آن به مقدار و شکل دلخواه قرار دهید. در ظرف را گذاشته و ظرف را داخل فر بگذارید. پس از ۱۰ دقیقه ظرف را از داخل فر درآورده و لقمه ها را داخل ظرف مناسب بچینید. • علاوه بر ریحان توان دارید برگ سبزی های دیگر را هم به این لقمه- به گونه ای که ریحان را اضافه کردید- بیفزایید. پودر آویشن تازه: یک ق. چفلفل سیاه و قرمز آسیاب شده: نصف ق. غ نان فانتزی را به گونه ای که در عکس خواهید دید، با کمک وسیله برش پیتزا، برش بزنید. هویج ها را شسته، پوست بکنید و رنده کنید.

نکته:

• تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بشکانید.

نان و پنیر شطرنجی

برای ۶ نفر

مواد لازم:

نان فانتزی بزرگ گرد: سه عدد
پنیر پیتزای رنده شده: ۵۰۰ گرم
هویج رنده شده: یک و نیم فنجان
تخم مرغ: دو عدد
پس از آن بزنید تا تخم مرغ ها تماما با هم مخلوط گردند. چ
پس از آن رنده هویج و پودر آویشن و فلفل ها را اضافه کنید. چ
هم بزنید تا هویج رنده شده تماما با مواد دیگر مخلوط گردد. غ
فویل آلومینیومی: یک رول

هشت فرمان آسان برای درست کردن عصرانه در آخر هفته

طرز تهیه:

نان ها را داخل فویل آلومینیومی بگذارید به گونه ای که کف و اندکی از کنار نان داخل فویل باشد. داخل برش نان، از مخلوط هویج و تخم مرغ و ادویه ها بریزید. پس از آن آنان را داخل سینی فر بچینید و بعد داخل فر بگذارید. نیازی به حرارت دادن با شعله کلیدی فر نیست. پس از گذاشتن نان ها داخل فر، حرارت پایین فر را کم کنید و بعد منحصرا از شعله بالا روی نان ها حرارت بدهید. ۱۵ دقیقه بعد، نان ها را از فر درآورید. • توان دارید سبز معطر هم به مخلوط مواد داخل نان اضافه کنید. چ ریحان ها را پاک کرده، خیس کنید و بعد بشویید. بگذارید آب آنان برود. پس از آن داخل هر نان آزمایش، یک ورقه پنیر بگذارید. روی آن پودر آویشن را بریزید و بعد برگ ریحان را اضافه کنید. ورقه دیگر نان را روی آن گذاشته و مجموعه را داخل دستگاه ساندویچ ساز یا داخل فر بگذارید. ۱۵ اگر داخل فر می گذارید، باید فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.

نکته:

• پس از آن کف ظرف را بگذارید و به مدت ۱۰ دقیقه به آن حرارت دهید تا پنیر آب گردد.

ساندویچ نان و پنیر گریل

برای ۴ نفر

مواد لازم:

نان آزمایش: یک بسته
پنیر پیتزای ورقه ای: یک بسته
برگ ریحان: دو فنجان
• به این ساندویچ توان دارید هر نوع سبزی دیگری هم اضافه کنید.چ

هشت فرمان آسان برای درست کردن عصرانه در آخر هفته

طرز تهیه:

• توان دارید به جای پودر آویشن از برگ آویشن تازه استفاده کنید. بدین ترتیب طعم ساندویچ شما خاص تر خواهدشد. زردچوبه: نصف ق. چفلفل قرمز آسیاب شده: یک ق. چروغن ویژه سرخ کردن: دو ق. غ پیازچه ها را پاک کرده، بشویید و خرد کنید. سیب زمینی ها را شسته، پوست بکنید و بعد به نحو خلالی پهن اما با ضخامت کم، خلال کنید.

نکته:

• پنیر پیتزا را به نحو رشته های باریک برش بزنید.

• زردچوبه و فلفل را با هم مخلوط کنید. روغن را داخل ماهیتابه بربزید.

نان و پنیر با سیب زمینی اسپایسی

برای ۴ نفر

مواد لازم:

نان آزمایش: یک بسته
پنیر پیتزا: ۳۰۰ گرم
پیازچه خرد شده: دو فنجان
سیب زمینی خلال شده: سه فنجان
پس از آن سیب زمینی ها را اضافه کنید.چ
اندکی که به سرخ افتاد و تقریبا خامی آن رفت، مخلوط ادویه دربردارنده فلفل قرمز و زردچوبه را اضافه کنید.چ
تفت بدهید تا سیب زمینی با اضافه کردن این ادویه ها سرخ شده و طعم دار گردد. غ

هشت فرمان آسان برای درست کردن عصرانه در آخر هفته

طرز تهیه:

سیب زمینی های سرخ شده را از ماهیتابه درآورید. حالا روی هر تکه نان، کم سیب زمینی بریزید. پنیرها را روی سیب زمینی بگذارید. در فاز آخر، پیازچه های خردشده را اضافه کنید. داخل سینی فر آرد سفید بریزید. تکه های نان را داخل سینی بچینید. سینی را داخل فر گذاشته و به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. پس از آماده شدن، شعله کلیدی فر را خاموش کرده و با شعله بالای فر به مدت پنج دقیقه به نان ها حرارت بدهید. • به جای سیب زمینی توان دارید از هویج استفاده کنید. برای این کار ابتدا هویج ها را بخارپز کنید و بعد به شیوه ای که سیب زمینی را با ادویه ها طعم دار کردید، هویج ها را هم طعم دار کنید و بعد روی نان بگذارید.

نکته: