گروه: آشپزی
تاریخ: ۱۹:۱۴ :: ۱۳۹۷/۰۷/۲۲

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ؛ اگر رژیم غذایی دارید، قطعا با خواص کدو برای کاهش وزن آشنایی دارد. جالب هست بدانید که می‌توانید چندین غذای رژیمی با کدو مثل بورانی کدو و خوراک کدو و بادمجان تهیه کنید؛ غذا‌هایی لذیذ که می‌توانید آن‌ها را به عنوان […]

طرز تهیه چند نوع غذای رژیمی با کدوبه گزارش راهنمای سفر من به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ؛ اگر رژیم غذایی دارید، قطعا با خواص کدو برای کاهش وزن آشنایی دارد. جالب هست بدانید که می‌توانید چندین غذای رژیمی با کدو مثل بورانی کدو و خوراک کدو و بادمجان تهیه کنید؛ غذا‌هایی لذیذ که می‌توانید آن‌ها را به عنوان یک شام سبک و کم کالری میل کنید.

بورانی کدو با ماست

  اگرچه کدو برای کسانی که رژیم کاهش وزن دارند، مفید هست، اما مزه چندان مطلوبی ندارد. با این ماده غذایی می‌توان غذا‌های زیادی را تهیه کرد، ولی تمام این غذا‌ها رژیمی و مطابق ذائقه ایرانی نیستند. اگر شما جزء افرادی هستید که قصد دارید این ماده غذایی را در برنامه غذایی خود قرار دهید، از سویی طعم غذا نیز برای شما با اهمیت هست، دلواپس نباشید. در ادامه طرز تهیه سه غذای رژیمی با کدو توضیح داده می‌شود که با مواد اولیه بخارپز و آبپز طعم‌های لذیذی را خلق می‌کنند.

زیادتر بخوانید: خواص کدو سبز برای سلامتی

طرز تهیه بورانی کدو
به منظور تهیه این غذای رژیمی با کدو برای یک نفر، به ۱۰ دقیقه زمان و مواد اولیه زیر احتیاج هست.

مواد لازم
ماست سفت یک لیوان
کدو سبز ۲ عدد
نمک و پودر سیر به میزان لازم

فرمان آماده سازی:

ابتدا کدو‌ها را پوست بگیرید و بخارپز کنید.

طرز تهیه چند نوع غذای رژیمی با کدو

ماست و کدو را با یکدیگر مخلوط کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقدار ماست و کدو را تغییر دهید تا متناسب ذائقه شما باشد.
در آخر پودر سیر و نمک را نیز اضافه کنید.

طبع این غذا سرد هست، در نتیجه قدری پونه خشک به آن اضافه کنید تا طبع آن متعادل گردد.

طرز تهیه کدو و سبزیجات

به منظور تهیه خوراک کدو و سبزیجات برای دو الی سه نفر، به نیم الی یک ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه ملاحظه می‌کنید، احتیاج می باشد.

مواد لازم
سیب زمینی ۲ عدد
کدو سبز ۳ عدد
هویج یک عدد
نخودفرنگی نصف لیوان
ذرت نصف لیوان
گوجه فرنگی یک عدد
پیاز یک عدد
قارچ ۵ الی ۶ عدد
روغن زیتون ۳ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه، نمک و پونه خشک به میزان لازم

شیوه طبخ:

اگر از کنسرو نخودفرنگی و ذرت استفاده نمی‌کنید، باید ابتدا این سبزیجات را بپزید. برای اینکار هریک از آن‌ها را به صورت مجزا در یک قابلمه بریزید و قدری آب اضافه کنید تا سطح سبزیجات را بپوشاند، پس از آن روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب آن‌ها تبخیر شده و بپزند.
کدو، فلفل دلمه‌ای و هویج را نیز به همین شکل خرد کنید. قارچ را نیز ورقه‌ای خرد نمایید و تمام سبزیجات را همراه با یکدیگر بخارپز کنید. برای بخارپز کردن می‌توانید از دستگاه بخارپز استفاده نمایید یا اینکه در یک قابلمه قدری آب بریزید و هنگامی که آب به جوش آمد، سبزیجات را در یک صافی قرار دهید و صافی را روی قابلمه گذاشته و درب آب را ببندید. توجه دارا باشید که سطح آب با آبکش باید فاصله داشته باشد.

این مطلبو از دست ندید!  طرز تهیه کیک ماست

طرز تهیه چند نوع غذای رژیمی با کدو

سه قاشق مرباخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه بریزید و تمام سبزیجات را تفت دهید. قدری نمک و فلفل سیاه نیز اضافه کنید.
پس از آن سبزیجات تفت داده شده را با ذرت و نخود فرنگی مخلوط کنید و قدری پونه خشک به آن اضافه نمایید.

طرز تهیه چند نوع غذای رژیمی با کدو

غذای رژیمی با کدو

این غذای رژیمی با کدو مهیاست و آن را در یک ظرف مناسب بکشید و سرو کنید. این غذای سبک، برای وعده شام بسیار مقوی و مناسب هست.

طرز تهیه خوراک کدو و بادمجان
جهت تهیه این غذای رژیمی با کدو و بادمجان برای دو الی سه نفر، به ۲۰ دقیقه زمان و مواد اولیه زیر احتیاج دارید.

مواد لازم
کدو سبز ۲ عدد
بادمجان قلمی ۳ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
فلفل دلمه‌ای یک عدد
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
آب نارنج ۴ الی ۵ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

فرمان تهیه:

کدو و بادمجان را خرد کنید.
روغن زیتون را در یک ماهیتابه بریزید و کدو و بادمجان را تفت دهید.
گوجه فرنگی‌ها را در آب جوش بیندازید و پوست بگیرید. پس از آن گوجه و فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد و به سایر مواد اضافه کنید.
ادویه‌ها را اضافه کرده و درب ماهیتابه را ببندید تا غذا تماما بپزد.
پس از آن آب نارنج را نیز به مواد اضافه کنید و بهم بزنید تا غذا طعم نارنج را بگیرد.

خوراک کدو و بادمجان را در یک ظرف مناسب بکشید و سرو کنید. این غذا را با نان یا یک تنه می‌توانید میل نمایید.

طرز تهیه چند نوع غذای رژیمی با کدو

به همین سادگی می‌توان چند غذای رژیمی با کدو تهیه کرد. این وعده‌های غذایی، سبک و کم کالری می باشند، از اینرو برای شام گزینه‌های ایده آلی می باشند. کدو خواص زیادی دارد، کاهنده قند و کلسترول خون هست و به مریض ها قلبی نیز کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این، کدو در بر دارنده مقادیری از منیزیم، فسفر، آهن و کلسیم هست. علاوه بر این این ماده غذایی مقادیری از ویتامین C، ویتامین A؛ و ویتامین‌های B. ۱ ۶ حالا غذا‌هایی را می‌شناسید که با کالری بسیار اندکی، این خواص بی مثل را دارند، در نتیجه آن‌ها را تهیه کنید و از وعده غذایی سالم و کم کالری لذت ببرید.

مرجع: ستاره