گروه: آشپزی
تاریخ: ۱:۴۲ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
طرز تهیه شامی پوکه یک افطاری بسیار خوب و مغذی برای ماه رمضان

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «شامی پوکه» غذایی است که طرز تهیه آن بسیار ساده است. شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت برای ٦ نفر آن را تهیه کنید. مواد لازم: گوشت: ۵۰۰ گرملپه: ۳ لیوانسبزی معطر: شامل ترخون، مرزه و جعفرینمک، فلفل و زرد چوبه: […]

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «شامی پوکه» غذایی است که طرز تهیه آن بسیار ساده است. شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت برای ٦ نفر آن را تهیه کنید.

شامی پوکه یک افطاری مغذی و کم‌چرب است
مواد لازم:

گوشت: ۵۰۰ گرم
لپه: ۳ لیوان
سبزی معطر: شامل ترخون، مرزه و جعفری
نمک، فلفل و زرد چوبه: به میزان لازم
پیاز: یک عدد
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا لپه و گوشت را بپزید و سپس دو تا سه‌بار آنها را چرخ کنید. سبزیجات معطر را هم ریز خرد کرده و پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و همراه زردچوبه و نمک و فلفل با هم مخلوط کرده و خوب ورز دهید. روغن را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت بگذارید. از مواد شامی به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید و در کف دست آن را صاف و گرد کنید و وسط آن را هم با انگشت سوراخ ایجاد کرده تا هنگام سرخ‌شدن مغز پخت شود.
این شامی زیاد روغن مصرف نمی‌کند. ترجیحا با روغن زیتون و روی حرارت بسیار ملایم آن را سرخ و در ظرف مناسب چیده و اطراف آن را با سبزیجات بخارپز و چند برش لیموترش تزیین کنید.
شامی پوکه یک افطاری مغذی و کم‌چرب است که در وعده سحری هم می‌توانید آن را نوش جان کنید؛ در ضمن برای این‌که کمتر احساس تشنگی کنید، چند قطره آب لیمو را در لیوان آب ریخته و میل کنید.

این مطلبو از دست ندید!  مهلت ارائه اطلاعات تغذیه دانشگاه‌ها اول مهرماه به پابان می‌رسد

منبع: روزنامه شهروند