گروه: بلیط
تاریخ: ۱۵:۴۵ :: ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
شرایط نامناسب ایستگاه راه آهن کرمانشاه و درد  و دل شهروندان

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ، شنیده شدن سوت قطار انتظار ۳۰ ساله مردم کرمانشاه را انتهاء بخشید اما شرایط نامناسب ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه علت ناامیدی مردم شده هست که قسمتی از این مشکلات را می‌توان به نبود مدیریت مستقر در کرمانشاه مربوط دانست. عدم تعبیه تابلوهای راهنما، نبود […]

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ، شنیده شدن سوت قطار انتظار ۳۰ ساله مردم کرمانشاه را انتهاء بخشید اما شرایط نامناسب ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه علت ناامیدی مردم شده هست که قسمتی از این مشکلات را می‌توان به نبود مدیریت مستقر در کرمانشاه مربوط دانست.

عدم تعبیه تابلوهای راهنما، نبود سامانه سرمایشی و گرمایشی مناسب، نبود سامانه اطلاع‌رسانی برای اعلام زمان حرکت قطارها، عدم تکمیل سامانه روشنایی و فضای سبز من جمله مشکلاتی هست که سبب ناخشنودی مسافران در ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه شده هست.

یکی از شهروندان کرمانشاهی با اشاره به اینکه زیادتر قسمت‌های ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است, گفت: نواقصی در فضای ایستگاه وجود دارد که هنوز هم در حال برطرف شدن هست و با گذشت ۶ ماه از بازنمایی ایستگاه این قسمت تکمیل نیست.

شهروند دیگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه هیچ وسیله‌ای برای حمل بار در ایستگاه قطار کرمانشاه وجود ندارد, گفت: هیچ چرخ‌دستی و وسیله‌ای برای جابه‌جایی بار در این ایستگاه وجود ندارد و مسافران باید وسایل و چمدان‌ها را در مسافت طولانی حمل کنند.

دیگر شهروندان از نبود بوفه برای تأمین اقلام خوراکی مسافران و همراهان آنها, وجود دستفروش‌ها, کم بودن امکانات و امکانات سالن انتظار ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه گله کردند که این مورد ها از عدم تکمیل ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه پس از گذشت ۶ ماه نشان دارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن منطقه اراک که مدیریت راه‌آهن کرمانشاه را نیز برعهده دارد در ارتباط با این مشکلات گفت: شرکت راه‌آهن تنها بهره‌برداری این مجموعه هست و این ایستگاه تحویل موقت شده و نواقصاتی دارد که از طریق پیمانکار باید برطرف گردد.

جلال‌الدین کوکنار با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه برای هر بخش من جمله سامانه سرمایشی و گرمایشی دارای یک پیمانکار خاص است, گفت: پیمانکاران به سبب مشکلات اقتصادی یا عدم پرداخت صورت وضعیت دچار مشکلاتی گردیدند که با پیگیری‌های انجام شده نواقص در حال برطرف هست.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در راستای تابلوهای راهنما، سرویس بهداشتی و بوفه در ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه وجود دارد, اضافه کرد: این فعالیت مراحل قانونی دارد و به صورت مثال راه‌اندازی بوفه در ایستگاه نیازمند معرفی‌نامه از سازمان‌های متفاوت هست. 

 معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این ارتباط گفت: یک دعوای داخلی بین دو معاونت ساخت و بهره‌برداری وزیر در بخش راه‌آهن وجود داشت و چندین بار مبحث بهره‌برداری راه‌آهن کرمانشاه مطرح گردید اما عملا اتفاق نمی‌افتاد و نشست ها متعددی برگزار  شود که سر انجام راه‌آهن کرمانشاه بازنمایی گردید.

مهرداد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، عنوان نمود: سیاست شرکت راه‌آهن ایران به عنوان بهره‌بردار این هست که تا زمان تعلیم نیروها و آماده‌سازی آن‌ها عرضه خدمات به یکی از ایستگاه‌های دیگر در سایر استان‌ها واگذار می‌شود و حالا استان کرمانشاه تحت نظر استان مرکزی سرویس‌دهی می‌شود.

این مطلبو از دست ندید!  دفاع آييش از قيمت گران بليت تئاتر

وی با اشاره به پیگیری برای راه‌اندازی اداره کل راه‌آهن کرمانشاه گفت: برای راه‌انداری این اداره قول‌های مساعدی داده شده و در صورت راه‌اندازی به صورت قطع خدمت‌رسانی و سرویس‌دهی به آسانی انجام می‌شود.

سالاری اضافه کرد: باید پذیرفت مسئول یک استان نمی‌تواند تمام زمان خود را صرف استان‌های دیگر و برطرف نواقص کند در نتیجه ایجاد شرکت راه‌آهن کرمانشاه ضروری هست و امیدواریم به زودی ایجاد گردد و فرمان وزیر نیز دریافت شده هست.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد شرکت راه‌آهن در کرمانشاه بعضی فازهای خدماتی شروع می‌شود, گفت: لزوم وجود جایگاه ها اقامتی، ارتباط پایه بین فرودگاه، راه‌آهن و ترمینال، راه‌اندازی بلیت واحد من جمله برنامه‌های ما برای راه‌آهن کرمانشاه هست. 

 معاونت سازگاری امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفته بود: در پی افزایش خطوط هستیم اما با توجه به شرایط تحریم و وضع نامناسب اقتصادی وزارت راه و شهرسازی امکان تأمین واگن وجود ندارد اما هموطنان می‌توانند حالا در ایستگاه اراک، تهران و مشهد پیاده گردند.

معاونت سازگاری امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفته بود: نرخ بلیت کرمانشاه به تهران حالا ۸۰ هزار تومان و در مهر ماه به ۶۵ هزار تومان کاهش می‌یابد. 

 وی با اشاره به اینکه بخش مسافری شبکه راه‌آهن کرمانشاه از اوائل سال کنونی به بهره‌برداری رسید, عنوان نمود: در بخش باری طی چند هفته گذشته فرآورده ها شرکت نفت کرمانشاه توسط این واگن‌ها در حال بارگیری هست و به جنوب کشور و مقاصد دیگر حمل می‌شود.

معاونت سازگاری امور عمرانی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو اعلام آمادگی کرده‌اند و حالا در محل ایستگاه بار در حال تعبیه سکوهای بارگیری و تخلیه می باشند و صادرکنندگان نیز بار خود را از طریق شبکه ریلی به استان کرمانشاه جابه جا و تا مرز به ابزار کامیون جابه‌جا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طی نشست‌هایی با وزیر راه بر ایجاد شبکه‌های ریلی از جایگاه ها تولید به راه‌آهن اهتمام شده هست گفت: پتروشیمی، منطقه مخصوص اسلام‌آباد غرب، مرز، منطقه آزاد قصرشیرین و بندر خشک در استان کرمانشاه برای این منظور وجود دارد.

امیدواریم اداره کل و ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه نه به سرعت راه‌اندازی قطار لکن با سرعت زیادی بیشتری مثل سایر استان‌ها رضایت مسافران و همشهریان را جلب کند.