تاریخ: ۱۸:۰۵ :: ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
سرنوشت بزرگ ترین “طرح ریلی” شمال شرق کشور در هاله ای از ابهام

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرگزاری تسنیم از ٬ برقرار کردن خط راه‌آهن در طریق استان‌های گلستان و خراسان شمالی٬ بجنورد را به شبکه ریلی کشور متصل کرده و مشکلات بار و مسافر را در این منطقه ارزشمند اقتصادی رفع […]

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرگزاری تسنیم از ٬ برقرار کردن خط راه‌آهن در طریق استان‌های گلستان و خراسان شمالی٬ بجنورد را به شبکه ریلی کشور متصل کرده و مشکلات بار و مسافر را در این منطقه ارزشمند اقتصادی رفع می‌کند.

۲۰

راه‌آهن٬ راه رهایی اقتصادی استان است

استان خراسان شمالی با اکثر از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲۸۴۳۴ کیلومتر مربع مساحت، از نظر پهنه در میان استان‌های کشور در رتبه پانزدهم و از نظر جمعیت در رتبه بیست‌وششم قرار گرفته ولی از نظر شاخص‌های سودی و رفاه، به طور مستمر بخشی از ۳ استان آخر کشور شمرده می شود.

مراحل ایجاد طریق ریلی شروع شده است

هرچند مدتی هست که خبرهایی مبنی بر ایجاد طریق ریلی این خط آهن شنیده می‌شود٬ ولی سیر لاک پشتی ریل‌ گذاری٬ فاصله بجنورد تا گرگان را کیلومتر‌ها دورتر کرده هست.

وی دنبال کرد: تا هم حالا جریان سراغ گرفتن برای این پروژه شایسته بوده هست.

معاون شرکت خانه و عمران آستان قدس رضوی نیز در این زمینه اظهار داشت: قرارداد اعمال پروژه راه‌آهن مشهد ـ بجنورد ـ گرگان به زودی منعقد و وارد فاز عملیاتی می‌شود.

  علی استیری با اظهار اینکه این پروژه ریلی به طول ۷۰۰ کیلومتر اعمالی می‌شود، اضافه کرد: این شرکت به زودی عملیات اعمالی ساخت این پروژه ریلی را به طور رسمی در دو نقطه گنبد به گرگان و بجنورد به مشهد، شروع می‌کند.

وی با اظهار اینکه طرح راه‌آهن مشهد ـ بجنورد ـ گرگان، پنج ساله تحویل می‌شود، اهتمام کرد: این شرکت حالا کارگاهی را برای شروع کار در شهرستان گنبد، مجهز کردن کرده و قرار هست ۲۰ کارگاه دیگر را نیز در طول طریق اعمال پروژه راه‌آهن راه‌اندازی و مجهز کردن ‌کند.

اجرای راه‌آهن بجنورد به گرگان با محوریت خراسان شمالی٬ تسریع شود

استاندار خراسان شمالی من جمله اشخاصی هست که معتقد است٬ اگر قرار هست قطاری به استان بیاید٬ طریق گرگان به بجنورد خوب تر توسط اسفراین به بجنورد هست.

محمدرضا صالحی چندی پیش در جلسهی خبری٬ پرده از یک مصوبه درونی دولت برداشت و اظهار کرد: تاکید و خواست استان، ایجاد راه‌آهن بجنورد به گرگان هست ولی خواست دولت چیز دیگری هست و می خواهد طریق جوین(سبزوار) به بجنورد را تکمیل کند. ما معتقدیم ایجاد راه‌آهن بجنورد به گرگان٬ مساعدت زیادتری به پیشرفت این استان محروم می‌کند.

وی اضافه کرد: برای راه آهن بجنورد به گرگان، بجنورد به شیروان یا بجنورد به مشهد٬ کار با محوریت مرکز استان صورت پذیرد تا مردم استان استفاده‌ ضروری از  حمل و نقل ریلی برخوردار باشند. 

 استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: اولویت برای راه آهن گرگان- بجنورد-مشهد ضروری هست تسریع در ریل گذاری به مرکزیت بجنورد-گرگان و اینچه برون و اتصال به قاره آسیای میانه باشد.