گروه: بلیط
تاریخ: ۱۳:۰۲ :: ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
سازمان هواپیمایی: اظهارات سخنگوی تعزیرات غیرکارشناسی است

– اخبار اقتصادی – به گزارش راهنمای سفر من به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم رضا جعفرزاده در پاسخ به اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص بالا بودن قیمت بلیت شرکت های هواپیمایی در مسیر تهران – مشهد، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ابراز حاکمیت دولت موظف به اجرای قانون برنامه پنجم توسعه […]

– اخبار اقتصادی –

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم رضا جعفرزاده در پاسخ به اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص بالا بودن قیمت بلیت شرکت های هواپیمایی در مسیر تهران – مشهد، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ابراز حاکمیت دولت موظف به اجرای قانون برنامه پنجم توسعه (بند ب ماده ۱۶۱) بوده و بر اساس این ماده قانونی که در آذرماه سال ۹۴ ابلاغ شده از تعیین تکلیف نرخ در خصوص بلیت هواپیما منع شده است.

وی افزود: اما علی رغم این موارد در این چند سال سازمان  هواپیمایی کشوری همواره سعی کرده با تدابیری شرکت های هواپیمایی را در مسیری رهنمون کند تا با محاسبات منطقی در چگونگی درآمد- هزینه های خودشان با رعایت تمامی قوانین و مقررات ایمنی، نرخ های قابل قبولی را ارائه و ابلاغ کنند که این مهم توسط انجمن شرکت های هواپیمایی صورت گرفته و در دسترس عموم قرارداده شده است.

جعفرزاده تصریح کرد: توصیه شده تا شرکت های هواپیمایی بر نحوه توزیع بلیت های خودشان مدیریت لازم را داشته تا هیچ واسطه ای به خصوص در ایام پیک پروازی و یا به مناسبت های مختلف که تقاضا بالاست بیرون از دامنه نرخ های ارائه شده توسط شرکت ها اقدامی نکنند.

این مطلبو از دست ندید!  احضار یک بازیکن و سرمربی لیگ برتری

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با انتقاد از اظهارات اخیر در خصوص عدم نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، افزود: تعبیر آزادسازی به رها سازی و اینکه بعضی اوقات خبری منتشر می شود که به اشتباه نرخ یک بلیت بیزینس کلاس که نوعاً تعداد قابل توجهی هم نیست به بلیت های اکونومی تعمیم داده شده و موجبات نگرانی افکار عمومی را فراهم می آورد بی تردید این گونه اخبار که حتی صراحتاً هم گفته شده که تا شش برابر اضافه شده و هیچ نظارتی هم نیست نه منصفانه است و نه کارشناسی.

وی افزود: این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری همواره اقدام به نظارت و بازرسی از شرکت ها و دفاتر فروش بلیت هواپیما را در دستور کار داشته و شکایات ارسالی را مورد بررسی قرار می دهد؛ به‌گونه‌ای که در چهارماهه اول امسال به ۳۶۲ شکایات رسیدگی شده است.

جعفرزاده تصریح کرد: در مدت مذکور به ۱۴ شکایات ثبت شده در سامانه شهراه وزارت راه و شهرسازی و ۵مورد شکایت ثبت شده در سامانه بازرسی کل کشور پاسخ و همچنین به ۷۳۲ شکایات از طریق پیامک در سامانه حقوق مسافر پاسخ داده شده است.