گروه: بلیط
تاریخ: ۱۰:۴۱ :: ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
روش  های بنیادی برای مبارزه با «جت لگ»

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: به چه سبب ما دچار جت لگ می شویم؟ چگونه توان داریم به گونه ای آسان تر با مناطق زمانی جدید وفق پیدا نماییم و چگونه توان داریم به بدن خود مساعدت کنیم که از عهده اثرها پروازهای طولانی بر بیاید؟ چه به سمت کشورهای اروپایی مسافرت کنید […]

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: به چه سبب ما دچار جت لگ می شویم؟ چگونه توان داریم به گونه ای آسان تر با مناطق زمانی جدید وفق پیدا نماییم و چگونه توان داریم به بدن خود مساعدت کنیم که از عهده اثرها پروازهای طولانی بر بیاید؟ چه به سمت کشورهای اروپایی مسافرت کنید و یا کشورهای شرقی، جت لگ توان دارد به سرعت سفر رویایی شما را مبدل به بلیتی یک طرفه به سمت خستگی کند! در اینجا به شما می گوییم که چگونه با جت لگ مبارزه کنید. چه چیزی باعث جت لگ می گردد؟
 اگر متوجه شویم بدن ما چگونه عمل می کند، پیدا کردن راه هایی برای جلوگیری از جت لگ توان دارد به مراتب آسان تر گردد. بدن ما به صورت طبیعی به گونه ای برنامه ریزی شده که عده ای از فعالیت ها، نظیر خوردن و خوابیدن، را در طول دوره ای ۲۴ ساعته انجام دهد. این فرایند عادی درونی به عنوان ریتم های ۲۴ ساعته شناخته می گردد، و هنگامی که با هواپیما پرواز می کنیم دچار بی نظمی می گردد.
خیلی ناگوار به نظر می رسد، این طور نیست؟ این ها رایج ترین آثار جت لگ هستند، ولی اشخاص متفاوت محتمل هست به شیوه های متفاوت تحت اثرگذاری قرار دریافت کنند. اگر سوال بعدی شما این هست که «چقدر طول می کشد تا از جت لگ بهبود پیدا نماییم؟» باید بگوییم که در کمال تأسف هیچ پاسخ ثابتی به این سوال وجود ندارد. جت لگ نه تنها روی اشخاص متفاوت به شیوه های متفاوت اثرگذاری می گذارد، لکن اثرها آن نیز توان دارد بسته به سن، وضع تندرستی و سطوح استرس ما متمایز باشد. 14 روش برای مبارزه با جت لگ و خستگی سفر

آیا برخی کشورهای خاص برای جت لگ بدتر هستند؟
 این را به یاد دارا باشید که سفر به غرب همیشه خوب تر از عزیمت به شرق هست. سبب این مبحث این هست که هنگامی که شما به شرق عزیمت می کنید، هنگامی که بدن شما در حال بیدار شدن هست اهتمام می کنید به خواب بروید، و انگار که در میانه های شب ملزم به بیدار شدن می شوید. به عبارت دیگر، بدن شما خوب تر توان دارد با روزی طولانی تر نسبت به روزی کوتاه تر کنار بیاید. پژوهش ها نشان داده که یک روز کامل طول می کشد تا بدنتان بتواند از هر منطقه وقتی که عزیمت می کنید بازیابی پیدا نماید.
14 روش برای مبارزه با جت لگ و خستگی سفر
با رعایت این ۱۴ نکته قبل، هنگام و پس از پرواز توان دارید از به وجود آمدن جت لگ جلوگیری کنید.
۱٫ برنامه زمانی خود را سبک کنید
برنامه زمانی خود را سبک کنیدوقتی بدانید چگونه برای پروازی مدت زمان طولانی خود را آماده کنید توان دارید تعطیلات خود را با نشاط و بدون خستگی شروع کنید. اگر دارای برنامه زمانی سفت و دشواری در محل اقامت خود هستید، اهتمام کنید این برنامه را چند روز قبل از سفرتان سبک کنید. داشتن روالی سخت از غذا خوردن و خوابیدن باعث می گردد که هماهنگی با منطقه زمانی تازه ای سخت تر باشد.
۲٫ شب پیش از سفر، خواب خوبی دارا باشید
شب پیش از سفر، خواب خوبی داشته باشیدمعمولاً اشخاص پیش از سفری طولانی با هواپیما چند ساعت زیادتر نمی خوابند. ولی این خطایی بزرگ هست! تحولات آخرین لحظه در فرایند عادی همه روزه شما، منحصرا باعث می گردد که هماهنگی با منطقه زمانی جدید سخت تر گردد. داشتن خواب شبانه ای پیش از عزیمت مساعدت می کند که خوب تر بتوانید از پس جت لگ بر بیایید.
۳٫ اهتمام کنید در هنگام شب به مقصد نرسید
اهتمام کنید در هنگام شب به مقصد نرسیددر صورت امکان، پروازی را انتخاب کنید که در ساعات روز به مقصد برسید.
14 روش برای مبارزه با جت لگ و خستگی سفر 
4. در انتخاب هواپیمای خود دقت کنید
در انتخاب هواپیمای خود دقت کنیدسفر با برخی هواپیماها توان دارد اثرگذاری بهتری روی جت لگ داشته باشد. ۷ ۷ میلیون سایه رنگ را دارند که مراحل طبیعی روز را بازسازی می کند و جت لگ را دفع می کند.
۵٫ سفر خود را به چند بخش تقسیم کنید
سفر خود را به چند بخش تقسیم کنیدسعی کنید تا رسیدن به مقصد پایانی خود توقفی بین راه دارا باشید، تا بدن شما زمان بیشتری برای هماهنگی با فرایند جدید داشته باشد.
۶٫ از استفاده الکل اجتناب کنید
از استفاده الکل اجتناب کنیداثرات الکل در بلندای خستگی را افزایش می دهد و باعث دهیدراته شدن بدن می گردد، و بنابراین مبارزه با جت لگی که در پیش دارید سخت تر هم خواهد گردید.
۷٫ قرص های خواب آور را فراموش کنید
قرص های خواب آور را فراموش کنیدمتکی بودن به قرص های خواب برای پروازهای مدت زمان طولانی ایده بدی هست، چون که این قرص ها ارزشش را ندارند. قرص های خواب هیچ کمکی به شما برای بهبودی از جت لگ نمی کنند و منحصرا باعث می گردند که در هنگام رسیدن به مقصد دچار سرگیجه باشید.
۸٫ با قهوه خداحافظی کنید
این محرک های تصنعی روی قدرت شما در خوابیدن اثرگذاری می گذارند و زمان بهبودی از جت لگ را افزایش می دهند. بدن شما هنگامی که هیدراته باشد به خوب ترین شکل عمل می کند، پس نوشیدن مقادیر فراوان آب راهی عالی برای کم کردن اثرها جت لگ هست.
14 روش برای مبارزه با جت لگ و خستگی سفر
۹٫ ساعت خود را تنظیم کنید
ولی این اخطار را به یاد دارا باشید: زرنگ بازی در نیاورید و این کار را از قبل انجام ندهید، الا اینکه بخواهید ابلهانه ترین دستاویز برای جا ماندن از پروازتان را به دست آورید!
۱۰٫ جنب و جوش دارا باشید

۱۱٫ غذای مناسب بخورید

14 روش برای مبارزه با جت لگ و خستگی سفر
۱۲٫ در جستجوی آفتاب باشید

۱۳٫ اندکی ورزش کنید
الا اینکه تمام طول شب بیدار بوده باشید، که البته هرگز ایده خوبی پیش از پروازی طولانی نیست.
۱۴٫ کم بودن خواب خود را جبران کنید
این روزها، تقریباً تمام مجله های شرکت های هواپیمایی قسمتی ویژه ورزش های آسان برای پروازهای مدت زمان طولانی دارند.
14 روش برای مبارزه با جت لگ و خستگی سفر

این مطلبو از دست ندید!  نرخ بلیت قطار زوار اربعین چقدر است؟