گروه: آشپزی
تاریخ: ۱۴:۵۴ :: ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
راز طول عمر مردم ژاپن

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از سرویس فضای مجازی ، نگرش فرهنگی این مردم نسبت به مواد غذایی و شیوه زندگی کلی باعث افزایش طول عمر وحفظ سلامت آنان شده است. عادت‌هایی که باعث طول عمر این مردم شده است عبارتند از : انتخاب‌ غذاهای مختلف :یک غذای آماده‌شده در منزل شامل ماهی،برنج بخارپز شده و نودال‌های […]

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از سرویس فضای مجازی ، نگرش فرهنگی این مردم نسبت به مواد غذایی و شیوه زندگی کلی باعث افزایش طول عمر وحفظ سلامت آنان شده است. عادت‌هایی که باعث طول عمر این مردم شده است عبارتند از : انتخاب‌ غذاهای مختلف :برنج راز طول عمر مردم ژاپنیک غذای آماده‌شده در منزل شامل ماهی،برنج بخارپز شده و نودال‌های کم‌چرب و سبزی‌های بخارپز شده است. این غذا همراه است با سوپ میسو یا خمیر سویا که یک نوع ماده غذایی است که از تخمیر غلات به دست می‌آید. سپس چای سبز و برای دسر میوه تازه میل می‌شود. وعده غذایی غنی از ماهی حاوی اسیدهای چرب سالم امگا ۳ است .با مصرف جلبک دریایی و سبزی‌هایی مانند کلم برو کلی، کلم‌برگ، انواع جوانه ها و کلم پیچ علاوه بر احساس سیری آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و ماده معدنی نیز به بدن جذب می‌شود. 
صبحانه پرانرژی: برنج راز طول عمر مردم ژاپنصبحانه را وعده خیلی مهمی می‌دانند که از غذاهای متنوع کوچک تشکیل می‌شود.یکی از این‌ها سوپ میسو است که غنی از پروبیوتیک است.این سوپ بسیار انرژی‌زا است. معده‌های کوچک: فرهنگ غذایی ژاپنی تأکید روی نحوه ارائه دادن غذا می‌کند .آن‌ها با آرام خوری از غذا لذت می‌برند. هر غذا بشقاب خود را دارد و به طرز زیبایی چیده می‌شود. ژاپنی‌ها بشقاب‌های خود را پر نمی‌کنند و به‌ محض احساس ۸۰ درصد سیری از خوردن دست می‌کشند. کنترل داشتن روی پرس غذا به آن‌ها کمک می‌کند تا وزن خود را حفظ کنند. ژاپنی‌ها از روش های سالم برای پخت استفاده می‌کنند.روش‌های پخت آن‌ها شامل گریل کردن، بخارپز کردن و آرام جوشاندن غذا است. مصرف مواد غذایی تازه و سس‌های سبک نیز ارجحیت داده می‌شود.برنج جایگزین ناناین مردم برای هر وعده غذایی برنج بخارپز شده را جایگزین نان می‌کنند. با مصرف نکردن نان، برنامه غذایی آن‌ها عاری از آرد گندم تصفیه شده می‌ماند. بجای برنج سفید از برنج قهوه ای می تواتن استفاده کرد.دسر کمتر: به‌جای کیک، شیرینی‌ها، فرنی و… آن‌ها پرس‌های کوچک میوه تازه سرو می‌کنند. گاهی نیز دسرهای دیگر سرو می‌شود اما پرس‌های کوچک. میوه غنی از آنتی اکسیدان و ماده مغذی طبیعی است و مصرف قند کمتر از بروز دیابت، چربی اضافه و بالا رفتن وزن پیش‌گیری می‌کند. نگرش متفاوتاین مردم وقت کمتری صرف رژیم گرفتن می‌کنند و یاد گرفته اند که باید از خوردن غذا لذت ببرند. یعنی باید از غذاهای متنوع لذت برد. علاوه بر نگرش سالمی که نسبت به غذا دارند، وقت زیادی نیز صرف ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی می‌کنند.