گروه: آشپزی
تاریخ: ۲۱:۵۳ :: ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
خوب ترین تنقلات سالم و خانگی ویژه دیدن جام جهانی

سرویس سبک زندگی فردا؛ محدثه انسی‌نژاد: اگر این روزها در پی تهیه یک هله هوله‌های سالم برای دورهمی‌های فوتبالی‌ خود هستید یا می‌خواهید طرز تهیه میان وعده‌های خوشمزه را بدانید یا در پی انواع هله هوله، تنقلات مفید برای کودکان، تنقلات خانگی برای کودکان، تنقلات سالم برای کودکان، تنقلات مفید، تنقلات خانگی، تنقلات خوشمزه، میان […]

سرویس سبک زندگی فردا؛ محدثه انسی‌نژاد: اگر این روزها در پی تهیه یک هله هوله‌های سالم برای دورهمی‌های فوتبالی‌ خود هستید یا می‌خواهید طرز تهیه میان وعده‌های خوشمزه را بدانید یا در پی انواع هله هوله، تنقلات مفید برای کودکان، تنقلات خانگی برای کودکان، تنقلات سالم برای کودکان، تنقلات مفید، تنقلات خانگی، تنقلات خوشمزه، میان وعده‌های رژیمی، میان وعده‌های لاغر کننده، میان وعده کودکان و میان وعده‌ای خوشمزه و سبک هستید که آن‌ها را جایگزین هله هوله‌های مضر کنید، پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.

 

خوب ترین تنقلات سالم و خانگی ویژه دیدن جام جهانی

 

این روزها یکی از تفریحات کلیدی خانواده‌های ایرانی تماشای فوتبال و مسابقات جام جهانی روسیه هست. طبق معمول در دورهمی‌های فوتبالی قطعا تنقلات و چیپس و پفک پیدا می‌شود، به ویژه بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران. در ادامه برای جمع‌های فوتبالی شما خوراکی‌های سالم و متنوعی را پیشنهاد می‌دهیم.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی ویژه دیدن جام جهانی

 

گندمک یک خوراکی خوشمزه و دوست داشتنی

قطعا بسته‌های آماده گندمک را در مغازه‌ها دیده‌اید یا در کودکی وقت رفتن به سینما برایتان جرقه خریده‌اند اما شما به سادگی می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید. برای تهیه گندمک ابتدا یک پیمانه گندم را به مدت ۴۵ دقیقه در آب بپزید تا خوب مغز پخت گردد. بعد گندم‌ها را با آب سرد آبکشی کنید تا نشاسته آن گرفته گردد و روی یک سطح مسطح در مجاورت هوا قرار دهید. پس از اینکه گندم‌ها تماما خشک گردیدند، یک بخش از گندم‌ها را درون یک صافی بریزید و در روغن غوطه ور کنید تا پف کنند. یادتان باشد که گندم‌ها نباید فراوان تغییر رنگ دهند. در انتهاء می‌توانید آن‌ها را با شکر یا نمک طعم دار کنید. گندمک برای کودکان و نوجوانان که در سن رشد می باشند، بسیار مناسب هست.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی ویژه دیدن جام جهانی

 

برنجک نوستالوژی‌ای از برنج‌های قدیم

برای درست کردن برنجک منحصرا کافی هست چند پیمانه برنج را به مدت چند ساعت خیس کنید و پس از اینکه به طور کامل خشک گردید در یک تابه اندکی روغن بریزید و آن را تفت بدهید تا پف کند. نوع دیگری از طرز تهیه برنجک این هست که یک پیمانه برنج را بر طبق معمول همیشه با آب و نمک بپزید و پس از آن آن را آبکش کنید. بعد به مدت ۲۴ ساعت در مجاورت هوای آزاد قرار دهید تا خشک گردد. در آخر برنج‌ها را به مقدار کم درون توری بریزید و در روغن سرخ کردنی که ترجیحا خوب تر هست کنجد باشد، غوطه‌ور کنید. حال می‌بینید که برنج‌ها سریعا پف خواهند کرد. یادتان باشد که برنج‌ها نباید تغییر رنگ دهند. می‌توانید بنا بر ذائقه برنجک‌تان را با نمک شور یا با شکر شیرین کنید. برنجک بهمراه گردو ترکیب خوشمزه‌ای را برای لحظه های فوتبالی شما می‌سازد.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی ویژه دیدن جام جهانی

 

آجیل سویا سرشار از کلسیم

سویا کلسیم بسیاری دارد و به جذب این ماده برای استخوان‌هایتان نیز کمک می‌کند. آجیل سویا در طعم‌های متفاوت نمکی، گلپر، ترش و فلفلی ارائه می‌شود. به سبب وجود میزان بالای املاح معدنی نظیر؛ پتاسیم، کلسیم، فسفر و گوگرد این آجیل موجب محافظت تعادل عصبی می‌شود و بدنتان را از مبتلا شدن به عفونت دور نگه می‌دارد. از مزایای دیگر آجیل سویا می‌توان به کاهش کسترول خون و کمک به تندرستی قلب اشاره نمود.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی ویژه دیدن جام جهانی

 

اگر دیابت دارید مخلوط کنجد و شاهدانه بخورید

کنجد و شاهدانه را جایگزین خوراکی‌های شیرین کنید. می‌توانید آن‌ها را به طور خام تهیه کنید و در خانه برشته کنید. کنجد و شاهدانه موجب افزایش قوای جسمی شده، به آرامش اعصابتان کمک می‌کند و تقویت کننده حافظه هست. این دانه‌های مقوی برای مستحکم کردن استخوان‌ها بسیار مفید می باشند. همچنین کنجد یک تنه دارای زینک هست و با خوردن آن دیگر نیازی به استفاده قرص‌های آن ندارید.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی ویژه دیدن جام جهانی

 

با چیپس هویج سرکه‌ای طعم تازه یک چیپس را حس کنید

چیپس‌های خانگی را جایگزین چیپس‌های مضر بازاری کنید. یکی از گزینه‌ها تهیه چیپس هویج سرکه هست. برای تهیه این چیپس به سه عدد هویج، ۱/۲ فنجان سرکه سیب یا سرکه سفید، ۱/۲ فنجان آب، ۱ بوته سیر، پوست کنده و له شده، ۱/۲ قاشق چایخوری زردچوبه، ۶ قاشق سوپ خوری عسل و ۱ عدد فلفل تند چیلی احتیاج دارید. هویج‌ها را به طور ورقه‌های نازک برش بدهید و در بخار پز به مدت ۳ تا ۴ دقیقه می‌پزیم. بقیه مواد را در یک ماهی‌تابه بریزید و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید. مخلوط داغ را با گذارندن از صافی روی ورقه‌های هویج بریزید و درب ظرفتان را ببنید. هویج‌ها را چند ساعت یا یک شب داخل یخچال قرار دهید. چیپس شما مهیاست.

این مطلبو از دست ندید!  تعلیم فاز به فاز تهیه خوراک مرغ با سس قارچ

۱۰ تنقلات سالم و خانگی ویژه دیدن جام جهانی

 

چیپس کدو سبز یک میان وعده خوشمزه

برای تهیه این چیپس به چهل دقیقه زمان احتیاج دارید. فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت روشن کنید و دو سینی فر را با اسپری ویژه چرب کنید. ۲ ۲ عدد کدو سبز را به نحو اریب و نازک برش داده و با ۱ قاشق سوپ خوری روغن زیتون و ۱/۴ ۱/۴ قاشق چایخوری نمک و پودر سیر مخلوط کنید. یک ردیف از کدوها را در سینی فر بچینید. به مدت ۲۵ دقیقه اذن دهید تا کدوها پخته گردد، پس از آن درجه فر را روی ۳۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر بگذارید در فر بماند. وقتی لکه‌های قهوه‌ای روی کدوها نمایان گردید یعنی چیپس شما مهیاست.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی ویژه دیدن جام جهانی

 

چیپس سیب زمینی شیرین، طعم دار و سریع

این چیپس را در مدت ۲۴ دقیقه می‌توانید بپزید. ابتدا فر را با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید. پس از آن یک عدد سیب زمینی درشت و پوست کنده را به طور ورقه‌های نازک برش دهید. سینی فر را با روغن چرب کنید و یک ردیف سیب زمینی روی آن بچینید. روی سیب‌زمینی‌ها را هم با اسپری اندکی روغن بپاشید. تا وقتی که سیب زمینی‌ها تماما طلایی شوند، آن‌ها را درون فر بپزید. پس از آن سیب‌زمینی‌ها را بالعکس کرده و دو مرتبه داخل فر قرار دهید. وقتی طلایی گردیدند آن‌ها را از فر خارج کنید. داخل کاسه‌ای ۱/۲ قاشق چای‌خوری زیره آسیاب شده، ۱/۴ قاشق چای‌خوری شکر، پودر فلفل و نمک را با هم ترکیب کنید و روی چیپس‌ها بریزید. برای تهیه این فالوده یک عدد سیب سفت را رنده کنید و بعد با قدری گلاب، زعفران و میزان اندکی شکر مخلوط کنید.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی ویژه دیدن جام جهانی

 

فالوده سیب یک میان وعده خوشمزه برای کودکان

این فالوده برای تمدد اعصاب بسیار مفید هست. همچنین برای کودکانی که علاقه‌ای به خوردن میوه ندارند، بسیار سفارش شده هست. این فالوده خاصیت خون‌سازی دارد و موجب تندرستی قلب و مغز می‌شود. کاهو، هویج رنده شده و ذرت را با هم ترکیب کنید و قدری روغن زیتون یا زیتون به آن اضافه کنید.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی ویژه دیدن جام جهانی

 

سالاد سبزیجات یک میان وعده رژیمی

برای طعم دار کردن آن می‌توانید از آبلیمو هم استفاده کنید. بنا بر ذائقه می‌توانید مواد دیگری به سالادتان اضافه کنید. این سالاد آب بدنتان را تامین می‌کند و موجب شادابی پوست شما می‌شود. یادتان باشد که در تهیه این سالاد از سس به هیچ عنوان استفاده کنید. استفاده این سالاد به افرادی که در رژیم می باشند سفارش می‌شود. طرز تهیه پاپ کرن بسیار آسان هست، منحصرا کافی هست که با قدری نمک و روغن آن را درون یک قابلمه دردار بپزید.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی ویژه دیدن جام جهانی

 

پاپ کورن‌های طعم‌دار یک پیشنهاد مهیج

اما طرز تهیه پاپ کورن‌های طعم دار را شاید کمتر کسی بلد باشد. برای تهیه پاپ کورن کره‌ای منحصرا کافی هست که به جای روغن در قابلمه‌تان کره بریزید و پس از آماده شدن پاپ کورن مقدار اندکی کره را روی آن رنده کنید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار دهید. برای تهیه پاپ‌کورن‌ لیمویی قدری آب لیمو را با کره مخلوط کنید و پس از آماده شدن پاپ کورن‌ها روی آن بریزید و داخل فر گرم قرار دهید. برای تهیه پاپ کورن‌های شکلاتی قدری پودر کاکائو و شکر را داخل یک کیسه کاغذی مخلوط کنید و روی پاک کورن‌های داغ بریزید. اگر به طعم‌های ترش علاقه‌مند هستید، قدری سرکه و نمک را با کره مخلوط کنید و پس از آماده شدن پاک کورن روی آن بریزید و پس از آن پاک کورن‌ها را بر طبق فرمان ابدی داخل فر گرم قرار دهید. برای تهیه پاپ کورن گوجه‌ای از گوجه خشک شده یا سس گوجه می‌توانید استفاده کنید. برای خشک کردن سس گوجه آن را داخل فر یا زیر نور آفتاب قرار دهید. پس از آن پاپ کورن‌ها را داخل یک کیسه کاغذی (همان کیسه‌های کاغذی که در قدیم میوه‌ها را داخلش می‌ریختند) یا یک ظرف دردار بریزید و پودر گوجه را به آن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.