تاریخ: ۸:۵۲ :: ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
تهمینه میلانی هنجار شکن و ساختار شکن هست/ جذابیت سینما از تئاتر زیادتر است

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ السا فیروزآذر را آخرین بار در فیلم سینمایی «ملی و راه‌های نرفته‌اش» نگاه کردیم ولی او در فعلی در ارائه «تنهایی پرهیاهو» به کارگردانی کاوه آهنین جان ایفای نقش می‌کند. گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با السا فیروزآذر در مورد […]

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ السا فیروزآذر را آخرین بار در فیلم سینمایی «ملی و راه‌های نرفته‌اش» نگاه کردیم ولی او در فعلی در ارائه «تنهایی پرهیاهو» به کارگردانی کاوه آهنین جان ایفای نقش می‌کند.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با السا فیروزآذر در مورد این ارائه و علاوه بر این فیلم سینمایی«ملی و راه‌های نرفته‌اش» عنوان کرد و گویی داشته که در ادامه می خوانید؛

در دومین ارائه کاوه آهنین جان چه نقشی دارید و حاضر بودن شما در این ارائه به چه صورتی بود؟

   تفاوت نقش برای بازیگر جذابیت بسیاری دارد زیرا او از این مسیر می‌تواند خودش را محک بزند و نقش‌های دیگر را تجربه کند.

نماد خارجی این شخصیت شبیه به چه نوع دخترهایی از جامعه ماست؟

شاید دخترهایی که هیجان بسیاری برای ازدواج دارند. این کاراکتر آن‌قدر فقیر هست که می‌خواهد هر طور شده ازدواج کند حتی اگر آن مرد کاری به کار او نداشته باشد.

photo_۲۰۱۷-۱۰-۳۱_۲۳-۵۸-۴۷

مخاطب عمده این ارائه خواص می باشند یا عوام؟

اصولا مخاطبان تئاتر خاص می باشند. وقتی که من کار قبلی کاوه آهنین جان را نگاه کردم آرزو می‌کردم در ارائه بعدی او حاضر بودن برخوردار باشیم زیرا امور او تمام مخاطبان را خشنود نگه می‌دارد. از نظر من هر مدیایی ویژگی خاص خودش را دارد به طور مثال در تئاتر ما از صحنه بکارگیری می‌کنیم و زنده بودن صحنه ضروری هست خاصیتی برخوردار باشد که سینما، تلویزیون و رادیو ندارد. من عاشق دکور، طراحی لباس‌، میزانسن‌، گریم، زنده و پرهیاهوی امور کاوه آهنین جان هستم و مانند اسم کار که «تنهایی پرهیاهو» هست تنهایی یک انسان را نشان می‌دهد که پر از هیاهو و زیاد جالب هست.

شما در تئاتر با اشخاص متفاوتی کار می‌کنید ولی در سینما زیادتر میل دارید با تهمینه میلانی و محمد نیک آیین کار کنید. دلیلش چیست؟

دلیلش چیست؟ چنین چیزی نیست! من چندین بار با کارگردان‌های دیگر در سینما کار کرده‌ام. اصلا اینطور نیست که منحصرا با خانم میلانی کار کنم البته توان ندارم کتمان کنم که من امور خانم میلانی را دوست دارم؛ شاید به این خاطر که با او زندگانی کرده‌ام و طرز فکرش را زیاد پذیرفته ام. او در کارهایش از خانم ها دفاع می کند. من هیچ حساستی در این زمینه ندارم حتی زیاد مایلم با آقای احسان بیگلری کار کنم.

elsafirozazar-salamat-4

فکر می‌کنید «ملی و راه‌های نرفته‌اش» می‌تواند اثر متمایزی در کارنامه کاری تهمینه میلانی باشد؟

به عقیده من اولویت کار تهمینه میلانی با هنجار شکنی و ساختار شکنی اجتماعی همراه هست. شخصیتی که من در این فیلم داشتم شخصیتی به نام «نیِر» بوده که به شوهرش خیانت می کند. این‌که یک خانم به شوهرش خیانت کند کمتر در سینمای ما دیده شده هست. به نظرم نقطه عطف کار تازه خانم میلانی با امور قبلی اش این هست که مشکلات بین خانم و مرد در جامعه را به نحو جسورانه ای مطرح می‌کند و طرز فکرهای فرسوده را درجامعه می‌شکند.

چرا تهمینه میلانی نسبت به وقتی که فیلم سینمایی «دو زن» و «زن دوم» را ساخت، دیگر کار پر بیننده تولید نمی کند و به خوب ترین امور خود نمی رسد؟

به عقیده من هر کارگردانی چه در ایران وچه در دنیا مانند استنلی کوبریک یک یا دو فیلم خیلی مطلوب در کارنامه کاری‌اش داشته که از طریق آن برجسته شده ولی این اتفاق هم پیش می آید که در یک برهه‌ای خنثی کار کند. بیشتر کارگردان‌ها امور اولیه شان زیادتر سر و صدا می کند.

photo_۲۰۱۷-۱۰-۳۱_۲۳-۵۸-۰۱

شما استرس تان روی صحنه زیادتر هست یا مقابل دوربین؟ علاوه بر این اولویت شما تئاتر هست یا سینما؟

نخستین شبی که من در ارائه «مانوس» اجرا داشتم از استرس صد بار گوشی را برداشتم تا به کارگردان زنگ بزنم و بگویم خطا کرده‌ام و نمی‌خواهم بیایم و مدام به خودم می‌گفتم اگر نتوانم و از عهده کار بر نیایم چه کار کنم؟ ولی تمام این‌ها هیجانی دارد که انسان هیچ جا آن را تجربه نمی‌کند.