گروه: ورزش
تاریخ: ۰:۴۶ :: ۱۳۹۶/۱۱/۱۲

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  ؛  اسکی یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها دردنیا هست که هواداران پرو پا قرص خود را دارد. انجام اسکی احتیاج به وضع خوب آب و هوایی، گذراندن دوره‌های آموزشی، استفاده از وسایل نرمال ورزشی، کمک گرفتن از مربی و نیز داشتن قدرت بدنی […]

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  ؛  اسکی یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها دردنیا هست که هواداران پرو پا قرص خود را دارد. انجام اسکی احتیاج به وضع خوب آب و هوایی، گذراندن دوره‌های آموزشی، استفاده از وسایل نرمال ورزشی، کمک گرفتن از مربی و نیز داشتن قدرت بدنی بالا و جسارت دارد.
اگر خواهان انجام این ورزش هیجان انگیز و جذاب هستید می‌توانید از تعلیم زیر برای آشنایی با اسکی استفاده کنید، اما همیشه سفارش می‌شود از مربیان متخصص که دارای مدرک مربیگری می باشند، پیست‌های اسکی و وسایل ورزشی نرمال برای محافظت تندرستی وموفقیت دراین ورزش بهره بگیرید. فاز یک آشنایی با جدول و راهنمای مسیردر پیست‌های اسکی

فاز یک آشنایی با جدول و راهنمای مسیردر پیست‌های اسکی پیست‌های اسکی دارای مسیر‌های متمایز برای اسکی بازان مبتدی، متوسط و حرفه‌ای می باشند.

پس باید ابتدا مسیر اسکی را متناسب با میزان آموزشی که دیده اید انتخاب کنید و از رفتن به مسیر‌های سخت اجتناب کنید، زیرا دارای شیب و پیچ‌های تند هست و احتمال عارضه دیدگی شما وجود دارد.

فاز دوم همیشه فاصله امنیت را با سایر اسکی بازان محافظت کنید

یکی از خطر‌های شایع در پیست‌های اسکی برخورد اسکی بازان با همدیگر یا افرادی هست که به بازی اسنوبورد می‌پردازند.

برخورد می‌تواند منتج به عارضه دیدگی شما و وسایل اسکی گردد به همین سبب همیشه بعد ازآخرین نفر و با فاصله مناسب حرکت کنید.

فاز سوم مسیر حرکت خود را کنترل کنید

در اسکی بویژه در مراحل اولیه وقتی که مبتدی هستید از انجام حرکت‌های نمایشی و دادن انحنا به بدن و چوب اسکی اجتناب کنید، زیرا امکان زمین خوردن شما وجود دارد.

درمراحل اولیه باید دریک مسیر مستقیم حرکت کنید و زاویه انحنای کمر، نحوه به دست گرفتن باتوم‌های اسکی و فاصله بین چوب‌های اسکی را به دقت رعایت کنید.

فاز چهار سرعت واکنش خود را بالا ببرید

فاز پنجم آماده سازی وسایل و امکانات اسکی

همیشه از وسایل نرمال برای انجام ورزش اسکی استفاده کنید که متناسب با وزن، قد و سایز پای شما باشد، چکمه اسکی نباید به اندازه‌ای تنگ باشد که علت فشردگی سر پنجه پای شما گردد، یکی از بخش‌های ورزش اسکی پیاده روی با چوب اسکی برای رسیدن به منطقه مد نظر هست به همین سبب باید کفش نرمال دارا باشید تا دچار خستگی نشوید و نیز رطوبت به درون کفش‌ها نفوذ نکند.


یادگیری چگونگی انتصاب کفش روی چوب اسکی نیز دارای ارزش هست و باید به خوبی کفش روی بدنه و قلاب ویژه چوب اسکی قراربگیرد تا احتمال بروز عارضه ورزشی کاهش یابد.


چوب اسکی دارای نوعی قفل هست که به ابزار آن کفش از آن جدا می‌شود، روش قفل و باز کردن کفش روی چوب اسکی را باید به خوبی بیاموزید تا درصورتی که دچار زمین خوردگی شدید به سرعت پای خود را آزاد کنید تا از عارضه دیدگی زیادتر جلوگیری گردد.

فاز ششم از تعلیم مربیان خوب بهره بگیرید

ثبت اسم درکلاس‌های تعلیم اسکی اگر مهارت این ورزش را ندارید یک سفارش عالی برای یادگیری اصولی و فاز به فاز آن هست، حتی اگر بزرگسال هستید درکلاس‌ها شرکت کنید، زیرا ورزش اسکی مرگ و فن‌های زیادی دارد. هیچ گاه یک تنه در وقتی که دراسکی مبتدی هستید به انجام این ورزش بویژه خارج از پیست‌های نرمال نپردازید، زیرا امکان خطر‌های زیاد وجود دارد.

فاز هفتم با نوع حرکت در اسکی آشنا گردید

راه رفتن با استفاده از چوب اسکی به طور اقفی و عمودی انجام می‌شود، یکی از خوب ترین تمرین‌ها راه رفتن افقی با چوب اسکی هست دراین شیوه هربار چوب اسکی را جای پای قبلی خود می‌گذارید و به طور افقی درمسیرجابه جا می‌شوید.


دراسکی باید فرم بدن انحنای مناسب داشته باشد و الا افزون بر ضعف دراجرای حرکت، دچار مشکل کمر درد نیز می‌شوید، گرفتن دسته باتوم‌ها و انداختن بند دسته به دور مچ‌ها علت جلوگیری از سقوط و ازدست دادن باتوم در زمان اسکی می‌شود.

فاز هشتم توقف از مواجه و از پشت سر

برای توقف چه از مواجه و چه ازپشت سر چوب‌های اسکی باید به نحو سخن انگلیسی V در انتهاء حرکت شما قراربگیرند.


دقت کنید که چوب‌های اسکی برروی هم قرار نگیرند و تنها درکنارهم مماس شوند، زیرا قرارگرفتن چوب‌های اسکی برروی هم علت از دست دادن تعادل شما می‌شود.

فاز نهم چه طور بچرخید و جهت خود را دگرگون کنید

یکی از مواردی که در زمان انجام ورزش اسکی باید آن را یاد بگیرید چگونگی چرخش به چپ یا راست هست.


دو چوب اسکی باید زاویه اندکی از هم در زمان گردش پیدا نمایند و الا دچار برهم خوردن تعادل می‌شوید.

فاز دهم چه طور ایمن به زمین بخوریم

زمین خوردن دراسکی یکی از اتفاق‌های غیر قابل پرهیز هست و حتی زیادی از اسکی بازان حرفه‌ای نیز زمین می‌خورند.

فاز یازدهم استفاده از تله سیژ و سایر امکانات موجود درپیست‌های اسکی نرمال

اگر تمایل به انجام اسکی از اوائل پیست دارید برای رفتن به نوک قله یا پیست می‌توانید از امکانات موجود درپیست مثل تله سیژ استفاده کنید. درزمان سوارو پیاده شدن ازاین ابزار حتماً به توصیه‌های اپراتور دستگاه عمل کنید و در زمان حرکت کمربند خود را ببندید و مواظب باشید چوب اسکی به زمین برخورد نکند.


هرگز وقتی که دستگاه درارتفاع بالا از زمین و درحال حرکت هست از آن پیاده نشوید، زیرا احتمال خدشه و حتی مرگ وجود دارد، همیشه در زمان ایمن و با اذن اپراتور ازدستگاه خارج شوید و به اسکی بپردازید.

فاز دوازدهم از دیگران ایده بگیرید و حرکت‌های آن‌ها را تکرار کنید

رویت نحوه اسکی اشخاص حرفه‌ای می‌تواند نکات ارزشمندی در مورد چگونگی حرکت و ترفند‌های این ورزش هیجان انگیز در اختیارتان قراردهد.

فاز سیزدهم فرم ایستادن صحیح برروی چوب اسکی راتمرین کنید

خوب ترین وضع حالت نیمه نشسته برروی زانو‌ها هست تا وزن بدن به خوبی برروی دو چوب اسکی پخش گردد و بتوانید به خوبی حرکت کنید.

سر انجام بعد از چند ماه تمرین می‌توانید از پیست‌های حرفه‌ای برای اسکی استفاده کنید و با سرعت به اسکی بپردازید.

یادتان باشد برای محافظت امنیت حتماً از کلاه و سایر وسایل محافظتی استفاده کنید و بدون اطلاع به دیگران درمکان‌های ناشناس به اسکی نپردازید.
مرجع:Wikihow