تاریخ: ۱۳:۴۲ :: ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
برای ترک اعتیاد به اینترنت چه کنیم؟

برای ترک اعتیاد به اینترنت چه کنیم؟ به گزارش راهنمای سفر من به نقل از ایسنا، مکررا گفته شده که اعتیاد با وابستگی جسمانی و روانی همراه هست؛ برخی از دوا ها نیز محتمل هست با ایجاد وابستگی روانی در مریض باعث افزایش استفاده گردند و اعتیاد بوجود آورند. فرد معتاد با دریافت مواد اعتیادآور […]

برای ترک اعتیاد به اینترنت چه کنیم؟

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از ایسنا، مکررا گفته شده که اعتیاد با وابستگی جسمانی و روانی همراه هست؛ برخی از دوا ها نیز محتمل هست با ایجاد وابستگی روانی در مریض باعث افزایش استفاده گردند و اعتیاد بوجود آورند. فرد معتاد با دریافت مواد اعتیادآور متقاعد و سرخوش می گردد و با توقف استفاده دوا دچار خمودی و اختلال شدید جسمانی می گردد. مواد اعتیاد آور سبب پیدایش پدیده تحمل نیز می گردند. به باعث این پدیده فرد معتاد برای دسترسی به اثر اولیه این مواد که در ابتدا با قدر کم حاصل می گردد استفاده خود را افزایش میدهد و شدت و نوع وابستگی نسبت به مواد اعتیاد آور نیز برطبق نوع و اثر آن متمایز هست.

نشانه ها اعتیاد به اینترنت چیستند؟

چنان چه بخواهیم فردی را معتاد به اینترنت بنامیم لازم است دست کم سه مورد از معیارهای ۹ گانه ای که در ادامه می آید را داشته باشد؛ معیارهایی من جمله تحمل که این معیار به معنای صرف زمان بیشتری برای استفاده از اینترنت به منظور دست یابی به رضایت هست. در این شرایط علی رغم صرف همان میزان وقت، میزان رضایت مندی عضو کمتر هست و احتیاج به زمان بیشتری دارد تا به همان درجه از رضایت قبلی برسد.

علاوه بر این اگر از اینترنت به منظور تخفیف و یا پرهیز از نشانه ها استعفا استفاده گردد، از اینترنت اغلب در دوره های زمانی بیشتر از آنچه که در ابتدا موردنظر بوده استفاده گردد یا ظرفیت قابل ملاحظه ای از وقت صرف فعالیتهای مرتبط به کاربری اینترنتی ( جستجوی کتاب های اینترنتی، جست و جوی فروشندگان اینترنتی، سیرو عزیمت در وب سایتهای متفاوت و …) ) گردد و یا به علت استفاده از اینترنت، از فعالیتهای با اهمیت اجتماعی شغلی و یا تفریحی دست کشیده و یا کم گردد توان دارد از نشانه ها اعتیاد به اینترنت به حساب بیاید.

در شرایط واقع شدن اعتیاد اینترنتی، فرد به سبب استفاده مفرط از اینترنت محتمل هست خطر فقدان ارتباطات با اهمیت اجتماعی و فرصتهای آموزشی و شغلی را متحمل گردد و یا موقعی که شخص اهتمام می کند تا از اینترنت خارج گردد، احساس بی قراری و بد خلقی کند. از اینترنت برای گریز از مشکلات و یا کاستن از احساس یاس و ناامیدی،  اضطراب و یا افسردگی استفاده می گردد. علاوه بر این محتمل هست عضو اینترنت درباره میزان و پهنه استفاده خود از اینترنت به اعضای خانواده و یا دوستانش کذب گفته و آنرا کتمانکند. سرانجام شخص علی رغم هزینه داربودن استفاده از اینترنت، هنوز مکررا از آن استفاده می نماید.

چند راه حل برای معالجه مشکل اعتیاد اینترنتی

من جمله راه حل های ایده ای پایگاه اطلاع رسانی پلیس امنیت فضای تبادل اطلاعات (فتا)، برای معالجه اعتیاد اینترنتی میتوان به حد و مرز تعیین کردن برای خود اشاره کرد؛ به این مفهوم که، اندک اندک ساعت هایی که پشت رایانه صرف می کنید  را کمتر کرده و به آن پایبند باشید.

همین گونه لیستی ازکارهایی که توان دارید به جای نشستن پشت رایانه تان انجام دهید را تامین کرده و روی مانیتور رایانه بگذارید، به این شکل متوجه می شوید که امور مهمتری هم برای انجام دادن وجود دارند؛ یا نام های اشخاص خانواده، بستگان و دوستانتان که توان دارند در ترک این اعتیاد به شما مساعدت کنند را تامین کنید،  زیرا ترک این اعتیاد یک تنه محتمل هست سخت باشد.

سر انجام حتی توان دارید رایانه را در نقاط پر تردد خانه بگذارید. اگر در جایی نشسته باشید که در اطرافتان رفت و آمد  بسیار باشد تمرکز کمتری داشته و ناخودآگاه کمتر وقت صرف استفاده از رایانه می کنید.

انتهای پیام