تاریخ: ۱۴:۰۸ :: ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
بازنگری آموزش مامایی/ پرستاران آزمون پیش کارورزی می گذرانند

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار راهنمای سفر من، دکتر احمد موحدیان در اجلاس معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور با بیان اقدامات انجام شده در راستای بسته های تحول و نوآوری در منطقه ۷ آمایشی، نحوه اجرای ماموریت های ویژه این منطقه را تشریح کرد. وی با اشاره به مشخصات آمایشی […]

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار راهنمای سفر من، دکتر احمد موحدیان در اجلاس معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور با بیان اقدامات انجام شده در راستای بسته های تحول و نوآوری در منطقه ۷ آمایشی، نحوه اجرای ماموریت های ویژه این منطقه را تشریح کرد.

وی با اشاره به مشخصات آمایشی منطقه ۷ خاطرنشان کرد: ۱۹ هزار و ۵۸ دانشجو در این منطقه در حال تحصیل هستند که آموزش آنها یک هزار و ۵۸۴ عضو هیات علمی برعهده دارند.

موحدیان گفت: ۴ ماموریت ویژه در قالب برنامه های تحول و نوآوری در آموزش به این منطقه سپرده شده که مسئولیت اجرای هریک از این ماموریت ها به یکی از دانشگاههای کلان منطقه محول شده است.

وی بازنگری شرح وظایف ماما در نظام بهداشت و درمان مامائی،‌ بازنگری آیین نامه هیات علمی بالینی مامائی، استانداردسازی آزمون جامع پایان دوره کارشناسی مامائی، یادگیری بالینی مدل یک به یک و طراحی و مدیریت سامانه جامع تحقیقات حوزه مامائی و بهداشت باروری کشور را از اقدامات انجام شده در راستای توسعه علوم مامایی ذکر کرد. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: توسعه علوم پرستاری ماموریت دیگر واگذار شده به منطقه آمایشی ۷ است و در این زمینه شبکه ملی مطالعات و توسعه علوم پرستاری و سامانه کاوش در مطالعات پرستاری (کمپ) راه اندازی شده است.

وی افزود: از دیگر اقداماتی که در زمینه توسعه دانش پرستاری انجام شده می توان به تدوین آیین نامه آزمون پیش کارورزی ورود به عرصه دانشجویان پرستاری و همچنین دستورالعمل شرح وظایف هیات علمی بالینی پرستاری است و اقدامات دیگری نیز در زمینه پژوهش در حیطه پرستاری و توانمندسازی اعضای هیات علمی پرستاری انجام شده است.

موحدیان اظهار داشت: توسعه زیرساخت های لازم برای توسعه دانش فناوری اطلاعات سلامت از دیگر ماموریت های ویژه این منطقه آمایشی است و در این زمینه بررسی الگوهای اعتباربخشی برنامه ای در جهان،‌ بررسی ساختارهای موجود در نظام آموزش عالی سلامت در راستای اعتباربخشی برنامه ای،‌ تدوین ساختار و فرایند اعتباربخشی برنامه ای مبتنی بر شرایط نظام آموزش عالی و تدوین پیش نویس حیطه های استاندارد اعتباربخشی برنامه ای از عمده اقدامات این حوزه است.

وی گفت: از جمله برنامه های سال ۹۶ در این زمینه می توان به تبیین چارچوب سازمانی آینده­ نگاری در بستر موجود سازمانی، راه اندازی دفتر مالکیت فکری دانشگاه، انجام حداقل چهار طرح نیازسنجی برای رشته های دارای اولویت بازنگری،‌ برنامه ریزی برای استفاده از عرصه های مختلف برای  آموزش دانشجویان رشته های مختلف و تهیه اولویت‌های منطقه برای تدوین گایدلاین‌های طبابت بالینی و گایدلاین‌های مراقبتی برای ارتقاء آموزش و ارتقاء ارائه خدمت اشاره کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: تدوین برنامه های رشته های جدید میان رشته‌ای، تعیین رشته‌های مورد نیاز و در اولویت منطقه آمایشی و عقد تفاهم نامه های علمی  به منظور افزایش تبادلات علمی از برنامه هایی است که در سال ۹۶ برای اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی پیگیری خواهد شد.

برچسب ها: