گروه: آشپزی
تاریخ: ۲۰:۰۸ :: ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
این ویتامین ها حافظه شما را تقویت می کند

تیامین در غلات سبوس‌دار، حبوبات خشک، بادام زمینی و بعضی نوع ها گوشت وجود دارد. بعدا اسم اینها را ویتامین گذاشتند.   ابتدا گمان می‌شد که ویتامین، ماده‌ای هست ضروری که بدن نمی‌سازد. بعضی ویتامین‌ها مانند ویتامین B1 و C همین گونه می باشند، اگر مدتی طولانی استفاده نشوند فوت حتمی هست. دیگران ویتامین ها […]

تیامین در غلات سبوس‌دار، حبوبات خشک، بادام زمینی و بعضی نوع ها گوشت وجود دارد.

بعدا اسم اینها را ویتامین گذاشتند.

 

ابتدا گمان می‌شد که ویتامین، ماده‌ای هست ضروری که بدن نمی‌سازد. بعضی ویتامین‌ها مانند ویتامین B1 و C همین گونه می باشند، اگر مدتی طولانی استفاده نشوند فوت حتمی هست. دیگران ویتامین ها ضامن تندرستی بدن می باشند. مغز به ویتامین و موادمعدنی احتیاج دارد. با مسرت در یک رژیم غذایی عادی و سالم دربردارنده گوشت، شیر، تخم‌مرغ، سبزی و میوه دست کم نیازمندی هر روز ویتامین‌ها را تهیه می‌کند.    البته برای دریافت قدر کفایت بعضی از ویتامین‌ها من جمله ویتامین E گاهی احتیاج به استفاده مکمل هست.    چند نوع ویتامین، غذا و مکمل غذایی حافظه را تقویت می‌کنند.

 این ویتامین ها حافظه شما را تقویت می کند

ویتامین‌های گروه B روی حافظه و هوش تاثیر می‌گذارند

*   * ویتامین B1 که به تیامین هم مشهور هست، برای مبدل کربوهیدرات‌ها (موادنشاسته‌ای و قندی) به غذای مغز ضروری هست. اگر کم استفاده گردد باعث افسردگی، خستگی و بی‌خوابی می‌شود. * ویتامین B3 یا نیاسین حافظه را تقویت می‌کند و کلسترول خون و نتیجتا احتمال بروزسکته را کاهش می‌دهد.

این مطلبو از دست ندید!  کدو حلوایی شکم پر؛ خوشمزه ای به وقت پاییز

 

* * ویتامین B6 یا پیریدوکسین برای ساختن واسطه‌های شیمیایی در مغز ضروری هست.

 

* این ویتامین در غلات سبوس‌دار، تخم آفتابگردان، مخمر آبجو، بعضی نوع ها گوشت و بیشتر سبزی‌ها وجود دارد. * ویتامین B12 به تولید استیل کولین مساعدت می‌کند.

 

*

 

*

 

منبع: سلامانه